Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

tweede nas als externe backup.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pascalnl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-06-2022
Ik heb nu zon half jaar een synology ds416 met 4 2tb wd red schijven in raid 10 voor een bedrijf.
hij werkt perfect.

mijn vraag
Ik wil een externe nas op een andere locatie neerzetten om een backup te maken. (elke dag)
wat voor nas kan ik hier het best voor gebruiken?
en hoevel geheugen heb ik nodig om die 4 tb te backuppen? ( er word nu circa 1 tb gebruikt maar dat groeit)
kan ik de bestanden ook direct kopieeren naar de andere nas? of moeten ze per se gecomprimeerd worden?
(het zou namelijk makkelijk zijn als ik de nas als het moet zou kunnen omwisselen zodat er doorgewerkt kan worden op de nas.)
kan ik de backup nas ook versleutelen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
ds416
4 2tb wd red
raid 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ds 218play
2 4tb wd red schijven. (raid 1!?)

(Ik hoop dat dit onder het goede topic staat :? )

Alle reacties

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:53
Makkelijkste is om dezelfde NAS te nemen met dezelfde capacitieit (waarom zou je 2e backup NAS minder of meer capaciteit hebben? Dat is niet logisch)

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een tweede Synology in de garage staan waar ik iedere week alles naartoe backup en daarnaast zelfs nog en derde Synology bij mijn ouders waar ik dagelijks de belangrijkste dingen naartoe backup.

Synology heeft ingebouwde mogelijkheden voor het maken van backups (Hyper Backup) en dat werkt voor mij prima en betrouwbaar. Ik heb er zelf voor gekozen om mijn backup Synology stations te kiezen met maar 1 schijf om kosten te besparen. Mijn main Synology heeft wel 2 schijven. Het moet al wel heel gek gaan wil mijn eigen Synology en de backup tegelijk kapot gaan.

• Pascalnl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-06-2022
Aschtra schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:26:
Makkelijkste is om dezelfde NAS te nemen met dezelfde capacitieit (waarom zou je 2e backup NAS minder of meer capaciteit hebben? Dat is niet logisch)
Met de 2 4 tb schijven heb ik dan even veel geheugen als de eerste nas.
alleen kan ik een kleiner model nas nemen.
alleen is mijn vraag of dit zou werken als ik de schijven in raid 1 zet.
mvg

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:53
Pascalnl schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:16:
[...]

Met de 2 4 tb schijven heb ik dan even veel geheugen als de eerste nas.
alleen kan ik een kleiner model nas nemen.
alleen is mijn vraag of dit zou werken als ik de schijven in raid 1 zet.
mvg
Waarom zou dat niet werken? Raid 1 is Raid 1. Minimaal 2 schijven nodig. Je kan dan idd een NAS nemen met 2 bays als je niet van plan bent om meer te gaan gebruiken.

• Troel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-01 17:37

Troel

Scherp en bot

Ik geef dit topic maar even een schopje, hopelijk is dat niet erg.

Ik heb ongeveer dezelfde vraag, alleen wil ik graag weten met welk backupprogramma jullie de backups maken. Ik heb een Qnap Turbo Station TS-431 staan en technisch gezien moet het mogelijk zijn om ook van "buitenaf" daarop een backup te draaien. Alleen: welke programma's kan ik hiervoor gebruiken?

troel (de ~ (v.), ~en) 1 [inf.] vrouw of meisje 2 trut

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Voor een externe copy werkt rsyn op vrijwel alle nassen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Troel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-01 17:37

Troel

Scherp en bot

Misschien was mijn vraag niet duidelijk genoeg. Voor wat ik kan zien is rsync met name om de nas zelf te backuppen.

Ik zoek geen programma voor een backup van de NAS. Ik zoek een programma waarmee ik een computer op afstand kan laten backuppen op de NAS die hier in huis staat.

Kleine toevoeging: computer draait op Windows 10 :) De eigenaar van de computer heeft nagenoeg geen verstand van computers en ik net iets meer, maar ook niet bijster veel ;)

troel (de ~ (v.), ~en) 1 [inf.] vrouw of meisje 2 trut

Pagina: 1