Toon posts:

Coil whine gtx 1060 8gb. Resolves?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaja. Het is van dat! Ik heb coil whine op mijn gpu en het is zeer vervelend. Je hoort echt de coil whine veranderen bij elke beweging in game.

De vraag is wat kan je er aan doen?

Heb veel gelezen over de voeding aan te passen maar dat verhelpt niet echt. Je krijgt gewoon minder geluid maar het is nog steeds irritand en hoorbaar. Bovendien verlies je fps door dit te doen en is dus geen optie .Heb de desktop aangekocht bij gamegear en zij zeggen dat hierop niet echt een garantie is aangezien het niet defect is. Ik zou de hele desktop moeten opsturen om een aanspraak te kunnen doen. Dus dat ik ook tegen de kin aangezien ik het gehele systeem moet opsturen met nog geen zekerheid op garantie.

Nu lees ik nog om met warme lijm van een warmtepistool even de coil van de gpu in te doffen met deze lijm. Zo demp je blijkbaar ongeloofelijk veel en blijft de coil zeer stil. Als zoon van elektricien weet ik dat deze coils warm worden en dus ook gekoeld moeten worden. Dus vrees ik dat ook lijm niet zo een goed idee is aangezien je dan het component kan overhitten en dus de gpu helemaal stuk gaat. Ook een gpu openmaken lijkt me iets te gevaarlijks voor de elektrostatisch gevoelige onderdelen.

Ben een beetje einde raad nu. Iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen? Misschien toch maar opsturen dan? Ik weet dat dit opzich niets erg is maar het is ongeloofelijk irritand en het geeft het gevoel alsof je pc zeer zwaar aan het preseren is maar eigenlijk maar op 23% kracht draait. Ik zet momenteel mijn muziek super luid zodat ik er weinig van opmerk :p

Toch al bedankt he matties!
Wire my worm please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is het niet je voeding ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en wat houd je tegen om t even te proberen? VRM monitor progje....zonder/met klodder/ prut /zonder/met/load/zonder fan..blah, wahatever.

Je kunt dit zelf testen toch?.

TWEAK MUCH?

Of: Tip, zoals gezegd, verander wat in voltages, Frequenties, heb je dat al gedaan?
Het heeft coilwine op zn GPU.... Voeding, why????????????? 8)7 (ja, ik weet, rimpelspoelspanningvobratietensorcoresweetikveel)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2019 22:39 . Reden: Wat aardig mag ook wel, BoKKo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Coilwhine is zéér vervelend, maar geen garantieverhaal dus opsturen is zinloos.
Vsync aanzetten zou kunnen helpen, proberen is makkelijk
Schijnt dat sommige fabrikanten dit wel willen RMA-en, dus neem eens contact met ze op (niet je leverancier dus maar met de fabrikant)

Post ook je specs hier, misschien dat iemand daar nog wat zinnigs over kan zeggen
Dus merk/type/model PSU en merk/type/model GPU

Met hot glue proberen te isoleren is volgens mij inderdaad niet handig, en misschien niet eens een optie (zitten de coils tegenwoordig standaard niet al in een casing met epoxy? of alleen op duurdere kaarten? )

https://www.howtogeek.com...i-get-rid-of-it-on-my-pc/
(Note: if you hear a distinct hissing or high-pitched whistling instead of a buzz or scratch, that might be the altogether different phenomenon known as “capacitor squeal.” This is something to be concerned about, since it indicates a failing component.)
  • Dampen it. (door andere case met isolatie te gebruiken, maar volgens mij houdt dat het coil whine geluid nooit goed tegen)
  • Replace it.
  • Just deal with it.

[ Voor 33% gewijzigd door Dysmael op 07-02-2019 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:33

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Sommige merken, zoals EVGA hanteren wel een replace policy voor kaarten met coilwhine, zover ik weet. Afhankelijk van het merk, kan het dus de moeite waard zijn om even uit te vogelen of het onder hun garantie valt.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:32:
Ja, en wat houd je tegen om t even te proberen? VRM monitor progje....zonder/met klodder/ prut /zonder/met/load/zonder fan..blah, wahatever.

Je kunt dit zelf testen toch?.

TWEAK MUCH?

Of: Tip, zoals gezegd, verander wat in voltages, Frequenties, heb je dat al gedaan?

[...]

Het heeft coilwine op zn GPU.... Voeding, why????????????? 8)7 (ja, ik weet, rimpelspoelspanningvobratietensorcoresweetikveel)
Je kan duidelijk niet goed lezen... tweak staat er beschreven? Frequenties veranderen helpt niet. Ik heb mn tweaks gedaan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rsnubje schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:02:
Sommige merken, zoals EVGA hanteren wel een replace policy voor kaarten met coilwhine, zover ik weet. Afhankelijk van het merk, kan het dus de moeite waard zijn om even uit te vogelen of het onder hun garantie valt.
Mss eens naar msi holland bellen dan? Eens vragen naar de garantie betreft coil whine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dysmael schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:51:
Coilwhine is zéér vervelend, maar geen garantieverhaal dus opsturen is zinloos.
Vsync aanzetten zou kunnen helpen, proberen is makkelijk
Schijnt dat sommige fabrikanten dit wel willen RMA-en, dus neem eens contact met ze op (niet je leverancier dus maar met de fabrikant)

Post ook je specs hier, misschien dat iemand daar nog wat zinnigs over kan zeggen
Dus merk/type/model PSU en merk/type/model GPU

Met hot glue proberen te isoleren is volgens mij inderdaad niet handig, en misschien niet eens een optie (zitten de coils tegenwoordig standaard niet al in een casing met epoxy? of alleen op duurdere kaarten? )

https://www.howtogeek.com...i-get-rid-of-it-on-my-pc/

[...]

[...]
Msi infinite x 7

I7700k
Gtx1060
16gb ram
Er is maar 1 versie met deze specs.

Ik heb nvidia dus die nieuwe v sync is nog niet beschikbaar voor mijn monitor.

Geen idee heb de kaart er even uit gehaald om te kijken maar ik durf niks openmaken. Ik denk het wel maar ben niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:19:
[...]

Je kan duidelijk niet goed lezen... tweak staat er beschreven? Frequenties veranderen helpt niet. Ik heb mn tweaks gedaan hoor ;)
Mijn nederige ecxuses. Het was nog geen weekend ofzo.. 8)7

En het kwam ook niet in me op dat die spoeltjes tegenwoordig soms al gecoat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:33

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Verwijderd schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:20:
[...]

Mss eens naar msi holland bellen dan? Eens vragen naar de garantie betreft coil whine?
Kan geen kwaad lijkt me.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Verwijderd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:18:

Heb veel gelezen over de voeding aan te passen maar dat verhelpt niet echt. Je krijgt gewoon minder geluid maar het is nog steeds irritand en hoorbaar. Bovendien verlies je fps door dit te doen en is dus geen optie.
Uh wat? Minder fps door een voeding te vervangen?
Welke voeding heb je voor welke voeding geruild?
Heb je al een keer je framerate geprobeerd te limiteren? (vsync)

En een 1060 8gb bestaat niet. Je bedoelt denk ik 6gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:33:
[...]

Uh wat? Minder fps door een voeding te vervangen?
Welke voeding heb je voor welke voeding geruild?
Heb je al een keer je framerate geprobeerd te limiteren? (vsync)

En een 1060 8gb bestaat niet. Je bedoelt denk ik 6gb.
Ik heb nooit de voeding vervangen en hier ook niets over gezegd. Enkel in de setting wat met de frequenties gespeeld maar daar moet je ook mee oppassen een paar te hoog en je kan zo je board breken. Ik heb idd 6gb sorry . Maar dat heeft niet veel effect op het probleem blijkbaar. Dat is het geheugen van de kaart. Mijn fps staan op 144 hz. Zowel monitor als gpu is hierop ingesteld. Zoals ik reeds heb aangegeven in een reactie heeft mijn nvidia gpu enkel g synchronisatie. Mijn monitor ondersteund enkel v sync. Deze staat ook niet in de lijst met compatible monitors bij de nieuwe update over: v sync nvidia. Vroeger ondersteunde nvidia enkel g synchronisatie maar ze zijn stilletjes aan het overstappen naar ook v sync ondersteuning.
Pagina: 1