Problemen met een HTML website voor school

Pagina: 1
Acties:
  • 462 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolyo_Lars
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-10 11:39
Meestal hang ik ergens anders op tweakers rond, maar voor dit probleem kom ik jullie toch even lastigvallen :P .
Voor school moet ik een website bouwen. Allemaal leuk en aardig maar mijn groepje en ik streven toch naar meer dan gemiddeld. maar wij lopen tegen een paar problemen aan.
  1. Het toevoegen van een downloadlink op de Eindexamen opgaven, wij werken in internet exporer en willen dat als je op een afbeelding van een binas klikt dat je hem kan downloaden maar dit krijgen wij niet werkend
  2. allle paginas zijn even lang dit hebben wij in het css bestand gedaan omdat anders de tekst van de langste paginas er niet op past maar dit ziet er erg raar uit als de tekst niet zo lang is maar aanpasssen is voor ons mission impossible tips.
  3. en als we over de tekst in het menu hoveren wordt de tekst groen. dit was alleen de bedoeling bij de links op eindexamen opgaven en dit hadden wij zo gemaakt door dit vast te zetten aan <a> maar nu gaan ook de verkeerde dingen mee.
Hoe zouden we deze dingen het beste kunnen oplossen? Wij zitten in 5 Havo en dit is de eerste keer dat wij met html werken dus we doen ons best maar sommige dingen zullen niet op de beste manier zijn opgelost zien jullie iets wat echt anders moet zouden jullie dat dan kunnen zeggen dan gaan we het proberen aan te passen.

wij gebruiken
  • internet explorer
  • notepad++
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wij hebben W3schools al afgezocht en op youtube gekeken en onze leraar kan ons ook niet echt meer verder helpen. Jullie wel?
hier is het linkje naar al onze bestanden: *snip* Kan iemand even...?
Alvast erg bedankt voor de hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 07-02-2019 22:56 ]

Nikon D7200 | Nikon 18-55 | Nikon 55-200 | Sigma 50-500

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:06

Aganim

I have a cunning plan..

Misschien handiger om je website ergens te uploaden waar deze ook te zien is, of bijvoorbeeld in CodePen te zetten.

1. Gaat lastig worden via HTML alleen, om een download te forceren zal je moeten gaan spelen met het versturen van de benodigde http headers en dan kom je al snel uit op een stuk server side code (bijvoorbeeld PHP) om je afbeeldingen mee te serveren. Denk dan wel aan beveiliging om directory traversals the voorkomen en je zal een hostingpakket ergens moeten regelen.

Wat is de reden dat je dit wilt? Wellicht is er een andere oplossing dan afbeeldingen forceren.

2. Ik kan je website nu niet zien, maar kijk eens naar CSS grids en flexboxes? Css-tricks.com heeft een aantal heldere overzichten van diverse technieken.

3. Tijd voor een klasse, gok ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
1) werkt de download attribuut niet? Weet alleen niet of IE dat ondersteund: https://www.w3schools.com/tags/att_a_download.asp

2) kan je de tekst niet in een div met bepaalde hoogte plus overflow zetten? Dan krijg je bij de lange tekst dat je kan scrollen en bij de kleinere tekst is je pagina niet zo lang.

3) maak in je css een aparte klasse voor de link die je wilt kleuren in plaats van op alle <a> tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je zult je huiswerk toch écht zelf moeten maken. Concrete vragen (waarbij je je laat zien wat je gezocht/gevonden/geprobeerd hebt per onze Quickstart) zijn van harte welkom, maar "we hebben op w3schools en youtube gekeken" is natuurlijk 0 toegevoegde waarde. Wat vond je dan, wat begreep je er niet aan, tot hoe ver kwam je dan etc. En beschrijf dan ook meteen je probleem helder; niemand kan iets met "dit krijgen wij niet werkend" en "maar nu gaan ook de verkeerde dingen mee"; dat zijn géén probleemomschrijvingen ;)

Dus. Open gerust een nieuw topic mits je concrete vragen hebt en mits je laat zien wat je zélf al gezocht, gevonden en geprobeerd hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 07-02-2019 23:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.