Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Minecraft laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen? Ik wil de laptop graag voor school en voor minecraft gebruiken. Ik kan nu ook wel minecraft spelen maar ik speel nu met zo'n 30fps wat niet heel erg fijn is voor pvp en dat soort dingen.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil graag een windows laptop en dus dingen voor school kunnen doen en minecraft kunnen spelen met goede fps, ongeveer 100.
Wat is je budget? ongeveer 400-600 euro
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Elke dag mee naar school.
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies. Het merk maakt me niet zo veel uit, als het maar een lekker snel ding is. Ik heb ook graag een ssd waardoor de laptop snel opstart.

Beste antwoord (via Verwijderd op 08-02-2019 22:42)

• MightyJort
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-11 22:11
Je gaat waarschijnlijk rond dat budget geen "echte" dedicated gpu krijgen, en een scherm van >100Hz ook niet. Ik kwam uit op deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire 3 A315-41-R3EB€ 549,-€ 549,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 549,-

Maar dit is een laptop met een amd cpu/gpu, dus er zal geen lange batterijduur aan vast zitten, en het is een (redelijk) zware en grote laptop

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
De ssd is trouwens niet high priority. Ik wil wel graag een snelle laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel trouwens minecraft Factions (is een game mode). In factions heb je veel ''grinders'' met veel spawners en hoppers dus kan soms best een beetje laggy zijn. Ik wil dus gewoon een laptop die dat allemaal aan kan.

Acties:
  • Beste antwoord

• MightyJort
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-11 22:11
Je gaat waarschijnlijk rond dat budget geen "echte" dedicated gpu krijgen, en een scherm van >100Hz ook niet. Ik kwam uit op deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire 3 A315-41-R3EB€ 549,-€ 549,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 549,-

Maar dit is een laptop met een amd cpu/gpu, dus er zal geen lange batterijduur aan vast zitten, en het is een (redelijk) zware en grote laptop

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt! Ik denk dat dit wel een goede keuze is inderdaad. Fijne avond nog

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
@Verwijderd Bedenk wel dat een AMD cpu een lagere IPC heeft. Dat betekent dat een AMD processor per kloktik trager is dan een processor van Intel. Je wilt juist een processor met een hoge IPC, omdat minecraft hevig op single core leunt. Dus een intel is waarschijnlijk een betere keuze.

Begrijp me niet verkeerd, het is zeker geen slechte laptop. Er zit een krachtige videokaart in de processor, dat heeft ook waarde, maar minecraft heeft toch meer baat bij een snelle cpu. Ik zou even controleren of je een laptop voor ~550 euro met een intel processor kan scoren die single threaded sneller is. Een i3 8130u loopt maximaal op 3.4Ghz een 2500u loopt maximaal op 3.6Ghz. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van het toegestane TDP en hoe de koeling is. Als de fabrikant een laag TDP heeft ingesteld, zal de processor niet zolang op z'n maximale kloksnelheid lopen, omdat die dan te veel gaat verbruiken en te veel hitte produceert.

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat die 200Mhz die de AMD sneller loopt, de lagere IPC niet voldoende compenseert. En ik neem aan dat je natuurlijk ook andere dingen dan Minecraft gaat doen. Dus let ook op accuduur, bouwkwaliteit, schermkwaliteit ed.

Verwijderd

Ik denk niet dat Minecraft veel vereist. Ik speel het spel, gebruik mod van techbigs. Alleen een laptop uit de middenklasse is voldoende.

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:13:
De ssd is trouwens niet high priority. Ik wil wel graag een snelle laptop
Zonder ssd is een nieuwe laptop tegenwoordig heel traag...

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Sowieso kan je, als het AMD is, beter voor een Ryzen 5 3500u kiezen dan een 2500u. Dat komt vooral de accuduur ten goede.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

LievenD schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:57:
Sowieso kan je, als het AMD is, beter voor een Ryzen 5 3500u kiezen dan een 2500u. Dat komt vooral de accuduur ten goede.
Eens, behalve dat de 3500u nog niet uit was ten tijde van dit topic 8)7

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Oeps, had niet gezien dat het zo'n oud topic was...
Pagina: 1