Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:32
Hi Tweakers,

Ik speelde zonet GTA:V op mijn laptop - HP Power PAvilion cx-0670nd (o.a. i7-8750H, 1050ti) toen ik besloot wat mods te installeren. Zoals dat altijd gaat, liep het een beetje uit de hand :+ . Ik besloot te gaan spelen met een 'teleport gun' (teleporteert de speler naar whatever je maar raakt), tot de game begon te haperen door mijn vele en verre teleports.

Ik besloot dat het wel mooi geweest was, maar hoorde toen ineens een hard geluid van buitenaf (had een koptelefoon op dus hoorde verder vrij weinig). Het was een hard, sissend geluid, alsof je een druppel olie op een gloeiende plaat gooit. Dat, maar dan komende uit mijn laptop.

Wat zou hier aan de hand geweest kunnen zijn? De thermals zijn normaalgesproken niet zo heel goed, was dit wellicht de ventilator die te hard draaide ('t ding ratelt soms, ook al is 'ie gloednieuw), of heb ik zojuist schade toegebracht aan CPU en/of GPU?
Een andere optie is de harde schijf, dat is het enige resultaat wat ik tegenkwam op internet. Die lijkt overigens nog wel gewoon te werken.

De laptop valt nog binnen de garantie (is in september 2018 nieuw gekocht bij campusshop), maar ik richt me toch even tot GoT aangezien mijn ervaring met de 'technische desk' van een aantal bedrijven niet zo goed is.

N.B. Is het wijs om een stresstest te draaien, zoals AIDA64, om het spul nog eens te testen?

Groeten in de hoop wat wijzer te worden :)

Niek