Paypal vraagt (onnodig) om creditcard

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVosDev
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-01 18:06
Hoi hoi,

Ik wil dus een splice sounds service aanschaffen(splice.com), wat een abonnement is dat je maandeijks kan opzeggen. Nu heb ik dus geld op mijn paypal rekening gezet(het kost $13.99 p/m, heb dr meer dan €20 op staan), en heb het geprobeerd te kopen, maar paypal geeft aan dat er een creditcard voor nodig is. Toen ging ik dus zoeken of meerdere dit probleem hebben. Niks gevonden natuurlijk. Nu heb ik de support gemailt, die zeiden dat het zou moeten werken, maar dat er meer mensen uit nl/be er last van hebben.....

Kan het zo zijn dat dit komt doordat ik geen bankrekening heb gekoppelt?
Zo ja, dan zou dit best vervelend zijn, aangezien je geen automatische afschriften voor paypal hebt in nederland.....

Alvast bedankt!

Tom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-05 22:09
Ik denk dat het komt omdat het een automatisch incasso is, Dat ie het daarom niet wil accepteren.
(Trouwens automatisch incasso werkt wel bij mij, in Nederland met paypal, alleen bank gekoppeld)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inderdaad. Bank koppelen met automatische incasso en dan zou het moeten werken.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
En anders het geld via Paypal.com via iDeal toevoegen, en vervolgens de koop afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVosDev
Ik heb dus net geprobeerd mijn rekening te koppelen, nu geeft hij aan dat ik 2 bedragen krijg gestort. Ik ben al 10 minuten aan het wachten op dit......... dit is niet goed neem ik aan? Heb mijn rekening nummer gecheckt, die klopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:34
Bankoverboeking kan even duren. Kan best een paar dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je geen tegoed hebt, krijg je deze optie. Eerst via ideal tegoed storten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:00
TomVosDev schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:57:
Ik heb dus net geprobeerd mijn rekening te koppelen, nu geeft hij aan dat ik 2 bedragen krijg gestort. Ik ben al 10 minuten aan het wachten op dit......... dit is niet goed neem ik aan? Heb mijn rekening nummer gecheckt, die klopt....
je bent te snel. boekingen tussen Paypal <-> bank duren soms wel dagen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVosDev
Hackus schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:58:
Als je geen tegoed hebt, krijg je deze optie. Eerst via ideal tegoed storten
Ja dat heb ik dus al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVosDev
Webgnome schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:58:
[...]

je bent te snel. boekingen tussen Paypal <-> bank duren soms wel dagen
Echt? Dat word wachten dan maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TomVosDev schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:59:
[...]

Ja dat heb ik dus al geprobeerd
https://www.paypal-opwaarderen.nl/nl/opwaarderen

@TomVosDev als je al tegoed hebt, moet je naar beneden scrollen en andere optie kiezen. in 1e instantie willen ze altijd via CC. bekijk dus je opties

[ Voor 27% gewijzigd door Hackus op 07-02-2019 21:13 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Er staat al meer dan €20 tegoed op aldus TS. Wat bedoel je precies?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:42
Voor een abonnement is altijd een credit- of debitcard vereist. Dit is om er zeker van te zijn dat toekomstige betalingen ook uitgevoerd kunnen worden. Houd er ook rekening mee dat automatische incasso niet altijd geaccepteerd wordt door de verkoper. Er is dus geen garantie dat je na het koppelen van een bankrekening wél kan betalen zonder CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 18:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

MelvinW schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:14:
Voor een abonnement is altijd een credit- of debitcard vereist. Dit is om er zeker van te zijn dat toekomstige betalingen ook uitgevoerd kunnen worden. Houd er ook rekening mee dat automatische incasso niet altijd geaccepteerd wordt door de verkoper. Er is dus geen garantie dat je na het koppelen van een bankrekening wél kan betalen zonder CC.
Dat is zeker niet altijd waar. Ik heb meerdere abonnementen via PayPal waar ik alleen mijn bankrekening aan heb gekoppeld.

Kan een verkoper überhaupt zien wat voor een betalingsmethoden jij aan het PayPal hebt hangen, behalve dat er een automatische betalingsmethode (moge dat nou een bankrekening of een creditcard zijn) aan gekoppeld is?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FirePuma142 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:09:
[...]

Er staat al meer dan €20 tegoed op aldus TS. Wat bedoel je precies?
Je moet minimaal €25,- tegoed hebben als je deze actie wilt betalen.
(oa fees en omrekenen valuta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Compizfox schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:18:
[...]

Dat is zeker niet altijd waar. Ik heb meerdere abonnementen via PayPal waar ik alleen mijn bankrekening aan heb gekoppeld.

Kan een verkoper überhaupt zien wat voor een betalingsmethoden jij aan het PayPal hebt hangen, behalve dat er een automatische betalingsmethode (moge dat nou een bankrekening of een creditcard zijn) aan gekoppeld is?
Automatische incasso is fraudegevoelig, aangezien PayPal het geld eerst voorschiet en daarna pas van jouw rekening haalt. Het wordt daarom eigenlijk alleen aangeboden aan gebruikers met een goede reputatie bij PayPal. Het kan dus best dat het voor jou wel werkt, maar niet voor iemand die net een PayPal-account heeft geregistreerd. Een creditcard wordt dan vereist als backup betaalmethode.

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 07-02-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hackus schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:22:
[...]

Je moet minimaal €25,- tegoed hebben als je deze actie wilt betalen.
(oa fees en omrekenen valuta)
13,99 USD is €12,79 EUR voor Paypal, waar zit hem die 12,21 EUR aan fees in? Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt, ben benieuwd.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FirePuma142 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:29:
[...]

13,99 USD is €12,79 EUR voor Paypal, waar zit hem die 12,21 EUR aan fees in? Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt, ben benieuwd.
ik had pas €17,80 tegoed en moest maar 8.22 gbp betalen, ik moest minimaal €25,- aan tegoed hebben. dus gedaan via ideal en kon ik betalen. ik zeg niet dat je zoveel fees moet betalen, je moet min €25,- aan tegoed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVosDev
Hackus schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:33:
[...]

ik had pas €17,80 tegoed en moest maar 8.22 gbp betalen, ik moest minimaal €25,- aan tegoed hebben. dus gedaan via ideal en kon ik betalen. ik zeg niet dat je zoveel fees moet betalen, je moet min €25,- aan tegoed hebben.
Dat vind ik dan vreemd.. zojuist nog 10 euro opgezet, werkt nogsteeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
TomVosDev schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:54:
[...]

Dat vind ik dan vreemd.. zojuist nog 10 euro opgezet, werkt nogsteeds niet.
Zolang je geen geverifieerd PayPal-account hebt kun je sowieso geen abonnementen afsluiten. Zorg dus eerst dat je de koppeling van je bankrekening voltooid hebt en probeer het dan nog eens. Als je dan nog niet kan betalen, dan zul je toch echt een CC moeten koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:54
Gewoon even geduld hebben totdat je bankrekening gekoppeld is. Klaaaaaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim23402
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-08-2022
Je moet een paypal.me profiel aanmaken met fototje en je telefoon bevestigen dat heeft voor mij opgelost dat ik geen CC moet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1241604

Ik heb hetzelfde probleem, niet kunnen betalen met PayPal, bij een bedrijf waarbij ik het een paar geleden wel kon.
Bankrekening kan ik niet koppelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Paypal, of de implementatie op veel websites, hanteert een verschillend proces voor CC en niet-CC betalingen. Als je de CC versie ingaat, dan kom je inderdaad niet verder zonder CC.

Meestal moet je dan ook niet op "PayPal VISA Mastercard, bla bla" klikken, maar via "Check out" --> "Payment method" --> Paypal, of iets dergelijks. vrijwel elke site die paypal gebruikt, heeft het op die, of een vergelijkbare manier geïmplementeerd
Pagina: 1