Spelfouten voorbehouden.
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
jaOp dinsdag 24 juli 2001 01:36 schreef VlasBaard het volgende:
Je gebruikt toch wel een 80-pins IDE cable he ? Anders is het niet zo vreemd.
Spelfouten voorbehouden.
\Op dinsdag 24 juli 2001 01:43 schreef Kaj. het volgende:
VB-> OM
Spelfouten voorbehouden.
Jumpers staan goed (kan alleen maar master slave e.d.)Op dinsdag 24 juli 2001 01:49 schreef VlasBaard het volgende:
Hm. Je hebt gekeken naar jumpers op de HD en in het BIOS staat het ook goed ? En de HD support wel UltraATA/66 uberhaupt ?
het is idd een ATA 100 schijffie
Spelfouten voorbehouden.
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory
Oh jaOp dinsdag 24 juli 2001 02:16 schreef Tonnes het volgende:
Als het de eerste x is dat je hem zo snel wilt hebben staat ie misschien stiekem nog in een 33-mode en moet je hem omzetten met een tooltje, te vinden bij de fabrikant.
please meer info aubOp dinsdag 24 juli 2001 02:16 schreef Tonnes het volgende:
Ikke wel. Als het de eerste x is dat je hem zo snel wilt hebben staat ie misschien stiekem nog in een 33-mode en moet je hem omzetten met een tooltje, te vinden bij de fabrikant.
Spelfouten voorbehouden.
Je kan op de website van je hd fabrikant een proggie neerhalen wat een instelling verandert in de firmware van je hd. De meesteplease meer info aub
We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own
ik heb een maxtor
in mn properties staat
Maxtor 5 1536U3
Spelfouten voorbehouden.
Hier staat dat proggie, of dat ook voor jou geldt weet ik op dit moment ff niet
We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own
Volgens mij was dat om ATA66 naar ATA100 te flashen, maar ik kan het mis hebben.Op dinsdag 24 juli 2001 10:50 schreef Locutes het volgende:
http://www.maxtor.com/Softwaredownload/main/66to100.exe
Hier staat dat proggie, of dat ook voor jou geldt weet ik op dit moment ff niet
Wat ik wel zeker weet is dat Maxtor eerder de ATA100 techniek gebruikt heeft, dan dat ze rechten hadden (en het dus maar hebben uigezet met firmware). Later, toen ze wel rechten hadden, kwam er dus een flash uit, zodat de iets oudere schijven toch op ATA100 konden werken.
ik heb wel van een colega gehoord dat ik al mn partities moet weghalen met Fdisk en dan in mn bios de settings veranderen van AUTO naar USERTYPE HDD en dan UDMA 5 moet neerzetten en dan weer al mn partities aanmaken en mn image terug moet zetten.
Dus ik hoop dat jullie oplossing werkt want dat scheeld me een hoop gebrand aan images
Spelfouten voorbehouden.
Niet echt nodig lijkt me. Als alles naar behoren heeft gewerkt in de 33-mode zou je andere bord met snellere controller hem moeten herkennen als 66 en na de start UDMA-4 moeten aangeven, als in je bios de boel op auto staat en udma aan, tenzij dus je hd in 33-mode staat. Zelfs mijn bord met 33-controller geeft UDMA-4 of -5 aan voor de hd, terwijl die het niet eens aankan. M.a.w. je ziet de mode van je hd, niet je controller.Op dinsdag 24 juli 2001 20:24 schreef raptile het volgende:
ik heb wel van een colega gehoord dat ik al mn partities moet weghalen met Fdisk en dan in mn bios de settings veranderen van AUTO naar USERTYPE HDD en dan UDMA 5 moet neerzetten en dan weer al mn partities aanmaken en mn image terug moet zetten.
Als je echter eenvoudig kan backuppen kan je het wel doen (opnieuw fdisken etc.) maar zoals gezegd is het enkel een kwestie van 'herkenning' van de snelste mode.
? Je zou gebruik kunnen maken van een rw-tjeDus ik hoop dat jullie oplossing werkt want dat scheeld me een hoop gebrand aan images
ik bedoelde eigenlijk meer "tijd aan het branden":)Op dinsdag 24 juli 2001 23:36 schreef Tonnes het volgende:
[..]
[..]
? Je zou gebruik kunnen maken van een rw-tje
Spelfouten voorbehouden.
In mn bios staat mn ene schijf (MAXTOR) op UDMA 5
en om de een of andere reden staat de ander (SEAGATE) op UDMA 0 nadat ik met een proggie van Seagate hem op 5 heb willen zetten.
Wie kan mij helpen met dit probleem?
Spelfouten voorbehouden.
Mij niet helemaal duidelijk, heb ook geen ervaring met ata-100 borden/-biossen/-drivers.Op vrijdag 27 juli 2001 12:05 schreef raptile het volgende:
Ik heb in mn bios de ATA-100 bios ingeschakeld en als hij die nu laad dan staat er "BIOS DRIVERS NOT INSTALLED BECAUSE THERE ARE NO DRIVES ATTACHED"hoe kan dat?
Blijkbaar gelukt om hem om te zetten?In mn bios staat mn ene schijf (MAXTOR) op UDMA 5
Hopelijk in allebei de gevallen de goede tool gebruikt, en kan de laatste drive wel udma5 aan?en om de een of andere reden staat de ander (SEAGATE) op UDMA 0 nadat ik met een proggie van Seagate hem op 5 heb willen zetten.
Probeer ook even met enkel de Maxtor erop en enkel de Seagate. En.. wel een 80-draads kabel toch he?
Ja ik heb (als het goed is) de juiste proggies gebruikt (de ene voor mn maxtor en de ander voor mn seagate)Op vrijdag 27 juli 2001 15:50 schreef Tonnes het volgende:
[..]
Mij niet helemaal duidelijk, heb ook geen ervaring met ata-100 borden/-biossen/-drivers.
[..]
Blijkbaar gelukt om hem om te zetten?
[..]
Hopelijk in allebei de gevallen de goede tool gebruikt, en kan de laatste drive wel udma5 aan?
Probeer ook even met enkel de Maxtor erop en enkel de Seagate. En.. wel een 80-draads kabel toch he?
Ik heb ook een nieuwe 80 pins kabel gekocht om er zeker van tezijn dat het niet aan de kabel ligt.
De drivers zijn idd voor UDMA 5 (als iemand mij hier verder nog mee kan helpen graag (het moest in dos) )
toen ik klaar was met de omzetting werd er ook gezecht dat hij het had omgezet naar UDMA 5 (zowel bij de MAXTOR alss bij de Seagate) maar als ik in de bios kijk dan staat er bij de maxtor idd UDMA 5 en bij de Seagate UDMA 0
Spelfouten voorbehouden.
hij vroeg of ik hem wel in de juiste IDE controller had gestoken omdat ik mn hd's in mn bios kon zien en niet in de ata bios.
Ik heb mn hd's in de blauwe controller gedaan en niet in de zwarte.
(voor degene die mij dat mailtje had gestuurd)
Spelfouten voorbehouden.
Ik heb dat mailtje niet gestuurd, maar ik weet wel zeker dat je een hd die je op je udma100 controller aansluit op een asus a7v NIET in je bios kan zien, hij zoekt er namelijk pas naar nadat ie door de bios heen is, dan detect ie hem en gaat ie windows booten.Op vrijdag 27 juli 2001 18:54 schreef raptile het volgende:
Ik heb zojuist een mailtje ontvangen van iemand.
hij vroeg of ik hem wel in de juiste IDE controller had gestoken omdat ik mn hd's in mn bios kon zien en niet in de ata bios.
Ik heb mn hd's in de blauwe controller gedaan en niet in de zwarte.
(voor degene die mij dat mailtje had gestuurd)
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Ik heb namelijk 2 blauwe en 2 zwarte controllers en ik heb ze op de blauwe aangesloten
Spelfouten voorbehouden.
Het staat zelfs nog naast de controllersOp vrijdag 27 juli 2001 19:13 schreef raptile het volgende:
Op welke controller moet ik hem dan zetten??
Ik heb namelijk 2 blauwe en 2 zwarte controllers en ik heb ze op de blauwe aangesloten
En als het niet werkt zou elke hollander gewoon proberen of die in die andere wel werkt
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Rofl * raptile gaat kijkenOp vrijdag 27 juli 2001 19:20 schreef Taro het volgende:
[..]
Het staat zelfs nog naast de controllers
En als het niet werkt zou elke hollander gewoon proberen of die in die andere wel werkt
Spelfouten voorbehouden.
Bios-jumpertje omzetten, comp. aandoen, uitdoen, jumper trugztt.en klaar is kees.
misschien is dan alles weer naar behoren, en die blauwe kabel is idd de goeie, maar let op dat je de 1ste hdd aan de 1ste connector vanaf het moederbord zet en de 2e aan het eind.
nu zitten ze in de juiste controller en heb ik het volgende probleem...
Ik heb 1 schijf van MAXTOR en 1 schijf van Seagate
Ik heb beide gekocht voor ATA 100
en nu staat er het volgende in de promise bios.
D0 ST30630A LBA 29188MB DMA2 <--- (Seagate)
D1 MAXTOR 5153643 LBA 14655MB ULTRA SMA 5 <--- (MAXTOR)
D2 CD-ROM 45X
D3 NOT ATTACHED
IDE BUSMATER ENABLED.
mijn seagate is dus DMA 2 en niet ULTRA DMA 5
Nu heb ik het proggie gedownload van Seagate om dat te veranderen (UATA100d.exe) en dat geprobeerd maar hij zoekt en hij zoekt naar divices maar verder gebeurd er niets.(hij stopt niet hij vind niet hij kijkt alleen maar.
iemand hier ervaring mee of een oplossing?
Spelfouten voorbehouden.
Klopt, volgens mij heb je een Seagate ST330630A en die is maximaal UDMA-4. Ik weet niet of je Maxtor een 51536U3, -H2 of -H3 is maar het zou een H moeten zijn om UDMA-5 aan te kunnen. Hier staan ze allemaal maar dat had je al gezien denk ik. Die ATA-modes staan trouwens omgedraaid in je sig en dat is wat verwarrend voor de kijkersOp vrijdag 27 juli 2001 22:10 schreef raptile het volgende:
D0 ST30630A LBA 29188MB DMA2 <--- (Seagate)
D1 MAXTOR 5153643 LBA 14655MB ULTRA SMA 5 <--- (MAXTOR)
mijn seagate is dus DMA 2 en niet ULTRA DMA 5
Blijkbaar ziet ie hem niet goed. Hang hem gewoon als enige drive aan je systeem, jumper hem om als single (=soms anders als master!) en probeer het dan nog eens. Naar UDMA-4 moet ie kunnen..Nu heb ik het proggie gedownload van Seagate om dat te veranderen (UATA100d.exe) en dat geprobeerd maar hij zoekt en hij zoekt naar divices maar verder gebeurd er niets.(hij stopt niet hij vind niet hij kijkt alleen maar.
4 doet ie ook maar 5 nietOp zaterdag 28 juli 2001 02:27 schreef Tonnes het volgende:
Blijkbaar ziet ie hem niet goed. Hang hem gewoon als enige drive aan je systeem, jumper hem om als single (=soms anders als master!) en probeer het dan nog eens. Naar UDMA-4 moet ie kunnen..
Spelfouten voorbehouden.