Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGeoffrey
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-03 19:56
Hallo mensen,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende.

Ik heb sinds kort zelf een pc samengesteld. Dit heb ik gedaan met een aantal onderdelen die ik al had en heb deze aangevuld met nieuwe spullen. Met het volgende resultaat:

MSI 170K moederbord
Intel i5 6600k processor + Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 ver B koeler
4x 8gb Crucial DDR4 geheugen
XC550M Voeding van Corsair
MX500 SSD
GTX 970 videokaart

Hierbij heb ik een monitor aangeschaft: Een AOC 24B1H.

De pc werkt prima (heb gamen nog niet geprobeerd) en lekker stil op de monitor na. Tijdens het gebruiken van de computer (denk aan surfen) geeft de monitor een vreemd geluid. Alsof er iets ratelt. Het klinkt enigszins als mijn oude windows 95 pc die moet nadenken over een actie. Als ik mijn laptop op de monitor aansluit is er niks aan de hand. Ik heb de monitor aangesloten op de videokaart d.m.v. HDMI. Ook heb ik een DVI -> HDMI verloopstukje gebruikt om de kijken of dit een oplossing is. Maar ook dan geeft hij nog het hoge ratelende geluid.

Als ik de videokaart uit de pc haal en de monitor aansluit op het moederbord blijft het scherm geluid maken tijdens gebruik. Het geluid is niet erg hard, maar in een vrij rustige studeerkamer is het toch erg storend.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet.
Alvast bedankt.

Groeten

*Opgelost. Gek genoeg helpt het om mijn losse geluidsboxjes te verwijderen van de pc.. Dus uit te pluggen.*

[ Voor 4% gewijzigd door BigGeoffrey op 07-02-2019 19:28 ]