Toon posts:

van mirror mode naar stripe mode in RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik van mirrormode naar stripe mode gaan. Zodner een giga backup te maken. Hierbij moet ik dan wel in de bios van mijn ata100 promise ultra 100 kaart de huidige config veranderen. Dus ben ik bang dat alle gegevens kwijt zijn.

Iemand een oplossing ?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA-> OM

Verwijderd

Topicstarter
ja lekker duidelijk..

iemand nog..?

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij moet dat wel kunnen (je moet even lezen in manual van je raid controller)

die 2 mirror disken (als je ze uit array haalt) zijn allebei identiek (en gewoon benaderbaar); mijn raidcontroller gooit iig de data niet weg als ik een nieuwe raid0 array aan maak (op de 1ste disk blijft de data van intact; de 2de wordt gedelete)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Topicstarter
mmm later eens proberen. Maar als er nog wat meer replies gedaan worden ben ik 'n stuk zeker hoe en wat..?

Verwijderd

voor het opbouwen van een raid 0 array moet je altijd eerst backup-en...de data wordt immers over meerdere schijven verspreid....

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:51

John2B

I Love RAID5..!!

Bij wijzigen van de RAID configuratie ALTIJD backuppen. Elke wijziging "delete" de op hardisk aanwezige data.

John2B

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Ik denk niet dat dat gaat werken, het zijn immers twee compleet verschillende configs. En daabrij komt ook nog dat ik het risico niet wil nemen op al mijn data kwijt te zijn. 4 jaar lang al mp3's aant downloaden met ee ISDN lijn. Heb inmiddels wel kabel (Rendo :( )

En volgens mij moet je ook je array opnieuw aanmaken, gaat hetzelfde als in in FDISK eerst verwijderen en daarna een nieuwe.

Verwijderd

Dit gaat zonder problemen. Een miror is niets anders dan dat het woord al zegt: Een gespiegelde situatie. Je kunt dus rustig disk 1 laten zitten en disk 2 vervolgens formateren en in de stripe set hangen.

Wel ff de mirror verbreken voorat je de schijf leegmaakt!

Maar een backup voor de zekerheid is nooit weg :)

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 13:45 schreef Woutje2000 het volgende:
Dit gaat zonder problemen. Een miror is niets anders dan dat het woord al zegt: Een gespiegelde situatie. Je kunt dus rustig disk 1 laten zitten en disk 2 vervolgens formateren en in de stripe set hangen.

Wel ff de mirror verbreken voorat je de schijf leegmaakt!

Maar een backup voor de zekerheid is nooit weg :)
dat kan dus alleen als hij er 1 uit haalt en met een andere disk erbij in een nieuwe array zet....2 disk die een raid 1 array waren overzetten naar raid 0 gaat niet met behoud van data....

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:51

John2B

I Love RAID5..!!

Ik ben van Stripeset naar gemirrorde Stripeset gegaan, maar je bent alles kwijt. Nu heb ik een Escalate 6400 dus is misschien toch anders. In de handleiding staat bij het verbreken van een configuratie, en het daarna weer teug plaatsen in exact dezelfde situatie zelfs dan ben je alles kwijt. na ja, alles, er zijn natuurlijk tools om je gegevens die op je harddisk staan te lezen... maar dat is een ander verhaal.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Pagina: 1