Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gewerkte dagen ordenen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• michiel003
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 31-03 22:11
Is er een mogelijk om niet opeenvolgende waarden die in een tabel staan toch opeen volgend te rangschikken op een ander werk blad?

Zo als in onderstaande afbeelding heb ik een tabel waar X-aantal personen in staan waarbij
bv.
persoon 1 op dag 1,2,5,7
persoon 2 op dag 1,3,6
persoon 3 op dag 2,4,5
...

hebben gewerkt

kan ik deze op hun desbetreffende werkblad toch direct onder elkaar ordenen zonder dat er "gaten" in de lijst zitten?

https://www.mupload.nl/img/bjlbvwq.png

Heb het al geprobeert met een IF formule maar omdat deze naar andere bladen moet gaan zien lijkt deze niet echt te werken.

o en is er toevallig ook een mogelijkheid als bv. persoon 10 die maand niets gedaan heeft dat zijn werkblad automatisch rood kleurt?

Alvast bedankt

michiel003 wijzigde deze reactie 07-02-2019 14:39 (8%)

Alle reacties

• dix-neuf
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
In het verleden is zo'n soort vraag al verschillende keren aan de orde geweest, bv. in dit topic:
[EXCEL] Meerdere resultaten INDEX en VERGELIJKEN

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En het tabblad automatisch aanpassen kan voor zover ik weet alleen met VBA. In de basis:

code:
1
2
3
[Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    Me.Tab.Color = vbRed
End Sub

En dan natuurlijk er een check inbouwen die kijkt welke cel is gewijzigd (de Target) en dan of er wordt voldaan aan de vereiste toestand (tab van persoonX groen maken als persoonX werk heeft geleverd). Al wil je in dit geval waarschijnlijk checken op wijzigingen in de hoofdsheet en dan daarvandaan het andere tab wijzigen, er van uitgaande dat de sheet per persoon slechts de weergave is van de hoofdsheet.

Welkom, @michiel003 :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True