Toon posts:

Zipdrive (250mb) werkt niet onder Win NT4 ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 250 meg Zipdrive ingebouwd in een Compaq (:r ) PII-400 PC. Hij hangt alleen aan het secundaire IDE kanaal en wordt dus netjes herkent. Op de PC draait Windows NT4 Workstation NL met SP3.

NT herkent de zipdrive wel (als B: verwisselbare schijf) maar zodra ik hem probeer te benaderen zegt hij: onbekend bestandsformaat. Ik kan hem dus niet benaderen, ik heb ook al geprobeerd zo'n zipdisk te formatteren maar hij wil gewoon dat ding niet aanspreken.

Waarschijnlijk heb ik dus een extra driver nodig om die zipdrive aan te spreken maar welke? Heb Iomegaware geinstalleerd maar dat helpt niet, hij blijft dezelfde melding steeds geven.

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? :'(

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
Jep ik had het zelfde probleem ...

heb niet snel een fix /diver kunnen vinden

toen het ding maar in een 98 bak gehangen die ook aan het net hangt opgelost >:)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, is in dit geval niet echt een oplossing... :)

Het moet toch kunnen werken??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beetje domme vraag, maar word de ZIP schijf in andere stations wel goed gelezen?

Heb met een interne IDE ZIP namelijk nog nooit drivers hoeven te installen, ZIPS worden meteen gelezen, dus misschien is je schijfje wel kaduuk?

Tijd voor een nieuwe sig..

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:16
Je kan ook (in combinatie met de bovenstaande fix) NT4.0 SP6a installeren en de drivers bij Iomega downloaden voor de Zip.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels SP5 geinstalleerd en het probleem is opgelost. :)
Pagina: 1