Laptop verbind constant met een onbekend netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowiko
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-07 12:01
Mijn laptop verbind op willekeurige momenten met een onbekend netwerk (KPN Fon) bij mij in de buurt. Hij wisselt vanaf mijn eigen prima WiFi, en automatisch verbinden met het netwerk staat niet aan, en hij staat ook niet binnen de bekende netwerken. Toch wisselt mijn wifi elke dag wel een paar keer naar dit netwerk, wat alles onderbreekt. Is er een manier om dit te voorkomen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn laptop is een MSI GE62 2QD Apache,

Ik heb al enkele fora geraadpleegd, maar ik kan nergens een oplossing vinden, of iemand met hetzelfde probleem. Hopelijk is er hier iemand die meer ervaring heeft. Mocht er extra informatie nodig zijn verschaf ik dat natuurlijk graag. Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat komt door dat het een open netwerk is, en als het een beter signaal heeft dan je eigen netwerk gaat je laptop met de non-standaard local roaming op zoek naar een beter netwerk.

https://www.wikihow.com/P...secured-Wireless-Networks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:25
Je kunt in de instellingen van je wifi adapter natuurijk uitvinken dat je laptop automatisch verbinding maakt.

Het volgende schaamteloos gekopieerd:

Klik met linkermuisknop op Internettoegang rechtsonder in taakbalk
Met je rechtermuisknop klik je op draadloos netwerkverbining
Kies voor Eigenschappen en open tabblad Verbinding
Haal vinkje weg bij Automatisch verbinding maken met netwerk binnen bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
kowiko schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:56:
Mijn laptop verbind op willekeurige momenten met een onbekend netwerk (KPN Fon) bij mij in de buurt. Hij wisselt vanaf mijn eigen prima WiFi, en automatisch verbinden met het netwerk staat niet aan, en hij staat ook niet binnen de bekende netwerken. Toch wisselt mijn wifi elke dag wel een paar keer naar dit netwerk, wat alles onderbreekt. Is er een manier om dit te voorkomen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn laptop is een MSI GE62 2QD Apache,

Ik heb al enkele fora geraadpleegd, maar ik kan nergens een oplossing vinden, of iemand met hetzelfde probleem. Hopelijk is er hier iemand die meer ervaring heeft. Mocht er extra informatie nodig zijn verschaf ik dat natuurlijk graag. Bij voorbaat dank!
Heb jij niet toevallig zelf KPN als provider? Dan kan je die KPN Fon namelijk gewoon uitzetten via je eigen "modem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowiko
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-07 12:01
Ik heb alle stappen geprobeerd, maar mijn automatisch verbinden staat al uit, het is niet mijn eigen KPN Fon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
johnkeates schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:58:
Dat komt door dat het een open netwerk is, en als het een beter signaal heeft dan je eigen netwerk gaat je laptop met de non-standaard local roaming op zoek naar een beter netwerk.

https://www.wikihow.com/P...secured-Wireless-Networks
Gelukkig is dit onzin, dan zou het wel heel makkelijk zijn om mitm te doen. Als het netwerk niet in je history staat zou hij er niet mee mogen verbinden

@kowiko heb je geen aparte tooling van je wifi kaart draaien waar het netwerk wellicht wel in history staat? Of een andere gekoppelde windoes machine (windows hello ood?) waaf het wifi profiel gedeeld wordt?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:19

lier

MikroTik nerd

laurens0619 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:19:
Gelukkig is dit onzin, dan zou het wel heel makkelijk zijn om mitm te doen. Als het netwerk niet in je history staat zou hij er niet mee mogen verbinden
kowiko schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:20:
Ik heb alle stappen geprobeerd, maar mijn automatisch verbinden staat al uit, het is niet mijn eigen KPN Fon.
:P

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Sorry maar ik denk dat ik je punt mis?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

laurens0619 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:35:
Sorry maar ik denk dat ik je punt mis?
Het klopt wat je zegt, echter heeft de TS ook een KPN Fon netwerk. Deze zal mogelijk in zijn lijst van bekende netwerken staan (sterker nog, anders zou hij überhaupt geen verbinding maken). Vreemde is dat automatisch verbinden uit staat bij de TS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik herken het probleem. Ook mijn laptop wil erg graag verbinden met KPN Fon, ook al is dit geen bekend netwerk. Een oplossing heb ik nog niet echt kunnen vinden. Als ik met een gespecificeerd Wifi netwerk een VPN connectie opzet, dan blijft de verbinding goed. Zet ik mijn VPN connectie op met de huidige Wifi, dan springt deze geheid tijdens het verbinden naar KNP Fon.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

KabouterSuper schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:00:
Ik herken het probleem. Ook mijn laptop wil erg graag verbinden met KPN Fon, ook al is dit geen bekend netwerk.
Zou je na kunnen kijken hoe jouw machine met open netwerken omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
laurens0619 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:19:
[...]

@kowiko heb je geen aparte tooling van je wifi kaart draaien waar het netwerk wellicht wel in history staat? Of een andere gekoppelde windoes machine (windows hello ood?) waaf het wifi profiel gedeeld wordt?
Als de implementatie goed was idd, maar dat is het vaak genoeg niet, en dan krijg je dit. Het topic bestaat niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
lier schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:10:
[...]

Zou je na kunnen kijken hoe jouw machine met open netwerken omgaat?
Wifi sense staat uit. Het network staat niet bij "Manage known networks".

Ook in de Wireless network settings van KPN Fon staat "Connect automatically when this network is in range" uit (zie https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-networking/windows-10-disable-automatic-connection-of-a/49aebb1c-02d7-4342-b138-c22baf857f93 voor intstructies hoe te checken).

Ik zie wel dat "KPN Fon" in mijn VPN-applicatie een "Partner hotspot" is. Dus wellicht heeft het daarmee te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door KabouterSuper op 08-02-2019 13:23 ]

When life gives you lemons, start a battery factory

Pagina: 1