Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 16:35

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Topicstarter
Ik heb een 15 jaar oude Benz waar ik alleen door de hele elektronica te verkrachten een moderne Android navi in de auto kan zetten. En dan nog zit het scherm te laag. Dus ik navigeer nu met een Huawei T3 8 inch tablet.

's nacht is dat prima maar overdag is het (met zonnebril op) behoorlijk ruk als er veel zonlicht is. Met anti-glare screenprotector zie ik niets met de zonnebril op en zonder de screenprotector zie ik vooral mezelf en het interieur van de auto in de 'spiegel'.

Niet optimaal dus. De Huawei heeft ook geen lichtsensor waardoor hij de lichtoutput van het scherm niet aanpast. Die output is sowieso wat matig.

Dus daarom de vraag: welke 7 of 8 inch tablet heeft een goed anti-glare scherm én voldoende lichtopbrengst én een fatsoenlijke processor zodat het ding lekker vlot draait (nu vind ik op een haast standaard installatie Google maps poeptraag als ik een adres invoer). 4G is geen vereiste, ik hang wel een car-wifi stick in de auto.

Is een Samsung S2 wat ?

Groetjes Michel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@de meester01 dit betreft aankoopadvies, dus schopje van ATB naar ATT.

Verder is je openingspost al vrij compleet, maar ontbreekt er toch nog het e.e.a. Zou je het volgende willen toevoegen:
- Budget
- Waarom de S2 en waarom twijfel je nog?
- Verdere eisen betreft specs: ram/opslag, etc.

Op die manier kunnen we je een stuk beter adviseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:37
Waarom moeilijk doen met een tablet als er Mio of Tomtom navigatiekastjes zijn die dat licht probleem voor je oplossen? Mijn vader heeft al 5 jaar een Mio (van toen 120 Euro meen ik) en krijgt netjes kaartupdates via de laptop en traffic informatie via de TMC.

categorie: Navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
swhnld schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:24:
Waarom moeilijk doen met een tablet als er Mio of Tomtom navigatiekastjes zijn die dat licht probleem voor je oplossen? Mijn vader heeft al 5 jaar een Mio (van toen 120 Euro meen ik) en krijgt netjes kaartupdates via de laptop en traffic informatie via de TMC.

Moet je wel echt goed opletten dat je lifetime updates kiest. Hoewel lifetime ook weer niks zegt. In ieder geval TomTom bepaalt zelf wat lifetime is. Als je dat niet doet, zit je over een paar jaar met een hopeloos verouderd stuk schroot.

En waarom een tablet? Is een grote telefoon niet voldoende? Ik gebruik een OP6 om te navigeren op de fiets. Werkt prima i.c.m. een lifeActiv Mount. Trouwens, zou eerder voor een iPad gaan gezien de laatste jaren iPad
's 5+ jaar ondersteund worden waar Android tablet vaak na 1-2 jaar al gedropt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 16:35

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Topicstarter
swhnld schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:24:

Op een Tomtom kan ik geen email lezen (geen paniek: dat doe ik tijdens stilstand) voorafgaand / tussen mijn afspraken of even wat zaken op het internet opzoeken. Ook vind ik Google Maps perfect inclusief de zeer actuele verkeersinfo en de optie om direct naar afspraken uit mijn agenda te navigeren. Ook Flitsmeister is mijn grote vriend 8)

Ook een splitscreen met Spotify gebruik ik wel eens.

Ik wil dus per sé een tablet en niets anders :)
rens-br schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:14:
[mbr]@de meester01 dit betreft aankoopadvies, dus schopje van ATB naar ATT.

Verder is je openingspost al vrij compleet, maar ontbreekt er toch nog het e.e.a. Zou je het volgende willen toevoegen:
- Budget
- Waarom de S2 en waarom twijfel je nog?
- Verdere eisen betreft specs: ram/opslag, etc.

Op die manier kunnen we je een stuk beter adviseren.[/]
Thanx

Budget is ruim tot en met de nog komende Apple ipad mini 5 LTE/4G maar ik lees deze week dat daar juist bezuinigd is op het anti-glare aspect in het scherm. Dus zeg max € 500 als het plaatje volledig klopt. Het mag zeker wel een hoog resolutie scherm zijn, full HD of hoger.

De S2 komt via de selectie uit de Pricewatch naar voren op basis van zijn AMOLED scherm dat ook in daglicht uitstekend leesbaar schijnt te zijn. Ik heb er verder geen hands-on ervaring mee vandaar dit topic.

Opslag boeit me niet zo, overal kan wel een SD kaartje in. Ik gebruik Google maps waarbij ik de kaart van NL compleet erin heb (2-3GB opslag?) en mail/agenda gaat via Exchange. Daarna Spotify lokale opslag van een Gig of 8-10. Van processoren heb ik geen verstand meer, ik hou dat alleen nog bij voor PC's omdat ik die nog steeds zelf bouw ;)

Verder is het fijn om wel een merk te hebben waar Brodit specifieke houders voor maakt. Zo'n generieke Brodit houder is toch vaak een ferme klomp plastic.

[ Voor 3% gewijzigd door de meester01 op 08-02-2019 15:34 ]