Corsair PSU 350w

Pagina: 1
Acties:

• CorsairPSU
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-02-2019
Hoi, ik heb geen idee als dit hier mag maar ik heb een vraag, ik heb gister een 2de hands game pc gehaald (mijn aller eerste), en ik heb er nu al problemen mee, alles werkte prima toen ik hem ophaalde en heb thuis ook gewoon steam etc en Dead by Daylight kunnen installeren, heb 1 potje kunnen doen en toen hoorde ik β€œpok” uit mijn pc komen en ging hij niet meer aan.
Ik heb toen de powerkabel uit de pc gehaald en even gewacht, toen er weer in gedaan maar hij bleef uit, toen begon het raar te ruiken dus ik keek zo achter op de pc en er kwam rook uit de pc, en dat kwam bij de voeding vandaan. Ik heb degene bij wie ik die pc heb gehaald gebeld en die zegt dat hij wel een nieuwe voeding wil plaatsen, of desnoods dat ik mijn geld terug krijg, maar wat kan nu het probleem zijn geweest en wat kan er eventueel nogmeer kapot zijn?

PC SPECS:
CPU: AMD FX-8300
GPU: Nvidia Geforce Gygabyte GTX 1050 Ti
MOBO: Gygabyte GA-78LMT-USB3 rev 5.0
COOLING: Scrythe Mugen
RAM: 8GB DDR-3 Kingston Dual Channel
HDD: 1TB Schijf
PSU: Corsair 350 Watt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een brakke voeding kan een boel slopen. Als die een piekspanning geeft dan kun je problemen gaan krijgen met je hardware. Wat de oorzaak is is lastig te zeggen. Als de voeding vol stof zat, dan is het goed mogelijk dat 't ding doorfikt.

Als de verkoper zo schappelijk is om er een nieuwe voeding in te zetten dan zou ik daar zeker gebruik van maken. Dan kun je gelijk testen of het systeem werkt zoals het moet.

• CorsairPSU
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-02-2019
Wat is een piekspanning als ik vragen mag?
En is het wel gewoon een goede voeding voor de specs? Op internet staat van wel maar meeste mensen raden een PSU aan vanaf 450-500 watt...

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Corsair 350w is niet genoeg om uit te maken of deze goed is, ligt aan type.

350w lijkt me niet te laag voor 1050ti en fx8300.

Ook geen idee hoe oud deze voeding dus is, maar beste laten vervangen en hopen dat systeem weer draait.

Wellicht wel goed om na te gaan wat voor voeding hij er in wil zetten alvorens akkoord te gaan. Alhoewel je ergens blij mag zijn dat deze persoon nog iets voor je wil vervangen.

[ Voor 27% gewijzigd door Cyriel85 op 07-02-2019 14:56 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-01 08:01
Geld terug gelijk doen als je de kans krijgt. Er kan meer kapot of beschadigd zijn.
Daarbij is het gewoon geen geweldig systeem. Hoe veel heb je betaald als ik het vragen mag?

Verwijderd

Centjes terugvragen, een FX-8xxx processor, al gebruikt deze maar 95W, hoort niet op een moederbord met 4+1 fase stroomvoorziening.
Als je gaat gamen loop je kans dat de CPU terugschakelt vanwege de hitte.
Verder is de PSU al niet toereikend voor deze setup.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2019 15:51 ]

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Is het een Corsair VS350? Zo ja, meteen vervangen. Ook is het moederbord (als hier boven genoemd) niet toereikend voor de FX8xxx

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Pagina: 1