Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• zydd
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-02 10:49
Ik ben een software ontwikkelaar.
Ik zit al sinds vorig jaar aan het einde van mijn schaal maar heb mij de afgelopen jaar wel door ontwikkeld. Echter zijn er delen van mijn functie naar nieuwe collegas gegaan waardoor ik mij alleen bezig houdt met technische zaken maar minder met tactische/strategische zaken.

Nu heb ik jaarlijks een arbeidsmarkttoeslag bovenop mijn salaris echter is mij nooit verteld dat deze tijdelijk van aard is. Wat ik mij nu afvraag is of deze toeslag ook kan vervallen. Zo ja hoe hiermee om te gaan richting management.

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:12

Question Mark

Moderator SWS/WSS en WOS

F7 - Nee - Ja

Wat staat in er in je contract en/of CAO met betrekking tot deze toeslag?

Wat daarnaast wellicht belangrijk kan zijn is hoelang je deze toeslag al ontvangt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• zydd
In het contract staat niet dat het tijdelijk is en we hebben geen CAO. Ik het ontvang het al een jaar nu.

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 11:04
Klinkt als een toeslag die gebruikt wordt om lonen boven CAO te rechtvaardigen tegen aandeelhouders etc.
Zijn dan ook 'tijdelijk' van aard. In hoeverre ze je hem zo maar kunnen afnemen, volgt uit CAO.

Kan ook zijn dat als ze met deze toeslag stoppen, je hetzelfde totaal salaris houdt tot je salaris weer in de loonschaal past (door inflatie).
zydd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:53:
In het contract staat niet dat het tijdelijk is en we hebben geen CAO. Ik het ontvang het al een jaar nu.
Wel een ander algemeen document met arbeidsvoorwaarden? Anders heb je vrij weinig juridisch als het ook niet in contract staat lijkt me

Cyriel85 wijzigde deze reactie 07-02-2019 13:56 (34%)

i5 4690k - MSi Z87M G43 - Sapphire RX480 Nitro OC - 24GB RAM

• Conono
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12-02 16:42
Is er iets over afgesproken/vastgelegd over deze toeslag?

• zydd
Nee niks afgesproken/vastgelegd.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:19

Rukapul

Moderator General Chat
Zonder CAO is de tekst in het contract leidend.

edit:
bij afwezigheid daarvan, is blijkbaar je nieuwe salaris vastgesteld. Die kan niet zomaar verlaagd worden. Afhankelijk van de situatie kan het wel zijn dat loonsverhogingen niet gegeven worden totdat het salaris weer onder het schaalmaximum valt.

Rukapul wijzigde deze reactie 07-02-2019 13:59 (73%)

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 11:04
Bij HR informeren en laten vastleggen:

Is het een positief resultaat, mooi!

Negatief, rustig eens na gaan denken wat je toekomst bij het bedrijf is..

Cyriel85 wijzigde deze reactie 07-02-2019 13:59 (60%)

i5 4690k - MSi Z87M G43 - Sapphire RX480 Nitro OC - 24GB RAM

• zydd
Het enige wat in mijn contract staat is: in jou geval is er sprake van een persoonlijke toeslag categorie 2 (PT2), een zogenaamde arbeidsmarkttoeslag. Dat is alles.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11:11
zydd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:30:
Ik ben een software ontwikkelaar.
Ik zit al sinds vorig jaar aan het einde van mijn schaal maar heb mij de afgelopen jaar wel door ontwikkeld. Echter zijn er delen van mijn functie naar nieuwe collegas gegaan waardoor ik mij alleen bezig houdt met technische zaken maar minder met tactische/strategische zaken.

Nu heb ik jaarlijks een arbeidsmarkttoeslag bovenop mijn salaris echter is mij nooit verteld dat deze tijdelijk van aard is. Wat ik mij nu afvraag is of deze toeslag ook kan vervallen. Zo ja hoe hiermee om te gaan richting management.
Je doet meer dan wat er verwacht wordt in jouw functie. Je zit al aan het einde van je schaal, daarna ontwikkelen jouw skills zich verder. De oplossing is geen arbeidsmarkttoeslag maar een promotie.

Laat je werkgever een nieuwe functie voor je creeren en jou in die nieuwe functie met hogere schaal plaatsen. Dat doet recht aan jouw werkzaamheden.

Als dat niet kan: tijd om een overstap te overwegen. Want jouw ontwikkeling en jouw inkomenspotentieel bewegen dan tegengesteld.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:19

Rukapul

Moderator General Chat
zydd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:57:
Nee niks afgesproken/vastgelegd.
zydd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:02:
Het enige wat in mijn contract staat is: in jou geval is er sprake van een persoonlijke toeslag categorie 2 (PT2), een zogenaamde arbeidsmarkttoeslag. Dat is alles.
Wat is het nou? Relevante informatie deel je volledig en coherent en niet alsof je hagelslag sprinkelt in vijf bedrijven.

Die PT2 zal ergens gedefinieerd staan. Tevens is de exacte en volledige tekst van het contract relevant.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zydd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:02:
Als het keihard in je contract staat is dat iets wat voor de duur van het cntract is afgesproken en kunnen ze daar imho niet aan tornen zonder je een nieuw gewijzigd contract aan te bieden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-02 16:49

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

https://www.pfzw.nl/Werkg.../arbeidsmarkttoeslag.aspx

Arbeidsmarkt toeslag is duidelijk CAO taal. Ook heb je het over schalen. Dus alles wijst er op dat je wel onder een cao valt of dat het bedrijf eentje naleeft.

Arbeidsmarkt toeslag is dus volgens die link die ik hierboven post wel tijdelijk in een CAO en zal dus opnieuw moeten worden gewogen of je er voor in aanmerking komt.

Dat er werkzaamheden uit je pakket zijn weggenomen (met mogelijk impact op de weging van je job) lijkt me een goede reden om als je het nog niet hebt of lid te worden van een vakbond of een rechtsbijstandsverzekering met inkomen dekking af te gaan sluiten.

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 15-02 18:21
De tekst in je arbeidsovereenkomst is wel erg ruim. Het is multi-interpretabel. Het lijkt erop dat deze term ziet op een eenmalige uitkering...google maar en zie wat men erover zegt.

Staat er verder niets in emails die je hebt gehad toen je contract uitonderhandelde, de vacaturetekst etc?
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True