Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• zydd
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-02 10:49
Ik ben een software ontwikkelaar.
Ik zit al sinds vorig jaar aan het einde van mijn schaal maar heb mij de afgelopen jaar wel door ontwikkeld. Echter zijn er delen van mijn functie naar nieuwe collegas gegaan waardoor ik mij alleen bezig houdt met technische zaken maar minder met tactische/strategische zaken.

Nu heb ik jaarlijks een arbeidsmarkttoeslag bovenop mijn salaris echter is mij nooit verteld dat deze tijdelijk van aard is. Wat ik mij nu afvraag is of deze toeslag ook kan vervallen. Zo ja hoe hiermee om te gaan richting management.

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:12

Question Mark

Moderator SWS/WSS en WOS

F7 - Nee - Ja

Wat staat in er in je contract en/of CAO met betrekking tot deze toeslag?

Wat daarnaast wellicht belangrijk kan zijn is hoelang je deze toeslag al ontvangt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• zydd
In het contract staat niet dat het tijdelijk is en we hebben geen CAO. Ik het ontvang het al een jaar nu.

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 11:04
Klinkt als een toeslag die gebruikt wordt om lonen boven CAO te rechtvaardigen tegen aandeelhouders etc.
Zijn dan ook 'tijdelijk' van aard. In hoeverre ze je hem zo maar kunnen afnemen, volgt uit CAO.

Kan ook zijn dat als ze met deze toeslag stoppen, je hetzelfde totaal salaris houdt tot je salaris weer in de loonschaal past (door inflatie).
zydd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:53: