Beste allen,
Ik ben mijn thuisnetwerk netjes aan het bedraden waarbij ik nu het punt wandcontactdoos heb bereikt. Dit ipv los uit de muur hangende UTP kabels.
De wandcontactdoos is de volgende: https://www.klusspullen.n...andcontactdoos-aansluiten
Ik heb ze alleen met 2 poorten.
Het gaat om de volgorde van de aders. Op de wandcontactdoos is dat (zoals ook in de link staat):
bruin, wit/bruin, wit/blauw, blauw, groen, wit/groen, oranje, wit/oranje
Een standaard-uit-de-doos UTP kabel heeft de volgende volgorde:
bruin, wit/bruin, groen, wit/blauw, blauw, wit/groen, oranje, wit oranje
Verschil zit hem dus in de Groen - Blauwe combinatie.
Klopt het dus dat de wandcontactdoos een andere volgorde heeft? En werkt het dan wel goed als je hier een normale UTP kabel insteekt en die op een PC aansluit?
Of moet ik de wandcontactdoos ader volgorde negeren en de UTP kabel volgorde aanhouden?
Misschien good to know; 1 van de poorten POE krijgen ivm aansluiten Unifi AP.
...
Dit zijn de kabels in de muur
König UTP CAT6, flexibele opbouw
Switch in de meterkast is Ubiquity Though Switch
Ik ben mijn thuisnetwerk netjes aan het bedraden waarbij ik nu het punt wandcontactdoos heb bereikt. Dit ipv los uit de muur hangende UTP kabels.
De wandcontactdoos is de volgende: https://www.klusspullen.n...andcontactdoos-aansluiten
Ik heb ze alleen met 2 poorten.
Het gaat om de volgorde van de aders. Op de wandcontactdoos is dat (zoals ook in de link staat):
bruin, wit/bruin, wit/blauw, blauw, groen, wit/groen, oranje, wit/oranje
Een standaard-uit-de-doos UTP kabel heeft de volgende volgorde:
bruin, wit/bruin, groen, wit/blauw, blauw, wit/groen, oranje, wit oranje
Verschil zit hem dus in de Groen - Blauwe combinatie.
Klopt het dus dat de wandcontactdoos een andere volgorde heeft? En werkt het dan wel goed als je hier een normale UTP kabel insteekt en die op een PC aansluit?
Of moet ik de wandcontactdoos ader volgorde negeren en de UTP kabel volgorde aanhouden?
Misschien good to know; 1 van de poorten POE krijgen ivm aansluiten Unifi AP.
...
Dit zijn de kabels in de muur
König UTP CAT6, flexibele opbouw
Switch in de meterkast is Ubiquity Though Switch