Siri functioneert niet op main admin account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb een MacBook uit 2016 met de laatste versie van Mojave en heb daarop in het verleden weleens gebruik gemaakt van Siri. Sporadisch en meer als gimmick. Ik heb het echter in geen maanden (jaren?) aangeraakt.

Echter nu functioneert Siri niet meer en ik kan maar niet uitvogelen waarom dat is. Al mijn settings zijn, voor zover ik weet, correct ingesteld. Mijn mic doet het bij alle andere apps. En, belangrijker, Siri functioneert wel op een andere user account die ik heb op mijn Mac.

Dus wat gebeurt er als ik op het Siri icoontje druk of de shortcut toetsen?

Niets. Helemaal niets. Ook als ik Siri probeer te openen vanuit de applicatiefolder gebeurt er niets.

Waar kan dit aan liggen? Ik heb uren gegoogled(GoT/Apple fora/Stackexchange/etc), maar ik kan maar niet tot een oplossing komen. En het stoort me des te meer aangezien Siri niet eens wil gebruiken :P Ik wil gewoon dat mijn mac werkt!

Ik heb mijn mic en dicteer settings gecheckt en ze werken, Siri staat aan, ik ben verbonden met het internet, notificaties staan aan, etc etc.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P6Nb8yE.png

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17

talin

ES-MA

heb je rechtsboven het Siri icoontje ook staan?
wat gebeurd er als je daarop klikt?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Noppes :/

Het is heel vreemd. Het zou moeten werken of op zijn minst een indicatie geven dat er iets aan de hand is.

Maar er gebeurt dus helemaal niets, terwijl in de andere user accounts Siri wel gewoon werkt.

Ook in de activity monitor staat Siri, alhoewel ik niet weet of het allemaal in orde is daar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o1fMiRf.png
Het vervelende is dat ik nul informatie over dit euvel kan vinden, er is zo veel noise in Google over Siri dat ik qua zoektermen niet eens meer weet wat ik moet intikken.

[ Voor 44% gewijzigd door Póg mo Thóin op 07-02-2019 14:17 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos