Toon posts:

VPN verbinding naar VM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben een software trainer die overal op de wereld bij klanten trainingen geeft.
Nu heeft onze IT afdeling mijn oude VPN server uitgezet en hebben ze mijn een andere oplossing gegeven om vanuit de klant locatie de VPN verbinding naar mijn VM's op te zetten.

Ik ben niet blij met die oplossing omdat de mensen nu op hun laptop allerlei settings moeten aanpassen om die VPN naar mijn vm's op te zetten.

Nu heb ik onze IT afdeling gevraagd of ze niet gewoon een website kunnen maken waar mensen naar toe moeten gaan en vervolgens 1 van de vm's moeten aanklikken( met userid en password) en dat er dan een VPN verbinding naar die vm wordt opgezet. Dus dan hoeven ze niets te installeren op hun eigen laptop.

Het antwoord dat ik van hun kreeg was dat dat niet mogelijk was. Ik zelf heb niet genoeg technische kennis om dit te verifieren.

Dus mijn vraag hier is of dit mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Gezien dit voor een belangrijk deel precies de dienstverlening is die ik ondersteun in mijn dagelijkse werk is het korte antwoord op jouw vraag:
Ja, dit is mogelijk.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:31
Wat voor reactie verwacht je van ons? Als wij zeggen dat het mogelijk is dan heb je alsnog niks want de IT afdeling moet het ook ondersteunen. Als zij dat niet doen heb je als nog niks. Ze hebben waarschijnlijk goede redenen gehad om je oude VPN uit te zetten en de nieuwe oplossing aan te bieden. Persoonlijk zou ik zeggen leg je erbij neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed om te horen dat het mogelijk is.

Heb je hier bepaalde betaalde VPN service voor nodig?
Heben jullie voorbeelden? Dan kan ik daar mee naar onze IT mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:15

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Citrix Storefront of gewoon Remote Desktop Web connection (dit zit standaard bij Windows).
Je VM's moeten dan mogeljk wel Remote Desktop Servers zijn en niet gewone Windows 10 machines.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:36:
Goed om te horen dat het mogelijk is.

Heb je hier bepaalde betaalde VPN service voor nodig?
Heben jullie voorbeelden? Dan kan ik daar mee naar onze IT mannen.
Ik denk niet dat je dat kunt uitonderhandelen met de IT-mannen; d'r hangt namelijk een prijskaartje aan.
Meeste kans maak je bij je manager die dan met de manager van de IT-mannen aan tafel gaat zitten om budgetten op elkaar af te stemmen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ElCondor schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:21:
Je VM's moeten dan mogeljk wel Remote Desktop Servers zijn en niet gewone Windows 10 machines.
Want? Er zijn toch ook meerdere oplossingen waarbij je middels HTML5 / JAVA / VNC / KVM-achtig een machine kan overpakken?

Feit, wat @Brahiewahiewa ook aangeeft: dit is een aangelegenheid van IT en als ze al volhouden dat het niet kan, kunnen we roepen wat we willen hier; IT snapt het dus nu al niet en "dus" gaat het er ook niet komen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het gaat er wel komen, daar heb ik wel de juiste contacten voor.
Moet alleen een goede voorzet geven hoe het wel kan, dan doet mijn baas in Amerika wel de rest.... ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:25:
[...]

Ik denk niet dat je dat kunt uitonderhandelen met de IT-mannen; d'r hangt namelijk een prijskaartje aan.
Meeste kans maak je bij je manager die dan met de manager van de IT-mannen aan tafel gaat zitten om budgetten op elkaar af te stemmen
Wat boeit het nou toch met wie hij het er over gaat hebben 8)7
Verwijderd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:35:
het gaat er wel komen, daar heb ik wel de juiste contacten voor.
Moet alleen een goede voorzet geven hoe het wel kan, dan doet mijn baas in Amerika wel de rest.... ;-)
Dat las ik al tussen de regels door. Je zoekt wat info, zodat je enigzins voorbereid bij de IT-afdeling aan kunt kloppen. Toch?

[ Voor 32% gewijzigd door pven op 07-02-2019 14:37 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:15

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

MAX3400 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:28:
[...]

Want? Er zijn toch ook meerdere oplossingen waarbij je middels HTML5 / JAVA / VNC / KVM-achtig een machine kan overpakken?

Feit, wat @Brahiewahiewa ook aangeeft: dit is een aangelegenheid van IT en als ze al volhouden dat het niet kan, kunnen we roepen wat we willen hier; IT snapt het dus nu al niet en "dus" gaat het er ook niet komen.
Ja, op zich kun je dat ook op die manier aanpakken, maar dat is redelijk houtje-touwtje, naar mijn idee, en een RDS oplossing is voor IT ( die het makkelijk wenst etc ) eenvoudiger uit te rollen. Maar, inderdaad, het is aan IT om dit te fixen...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

pven schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:37:
[...]

Wat boeit het nou toch met wie hij het er over gaat hebben 8)7
Veel.

Als ik nu van A tot Z een technische implementatie uitschrijf, dan kan elk aapje dat in elkaar klikken. Maar long-term support & knowledge is er dus niet; IT zegt op voorhand al "kan niet!!!".

@ElCondor RDS is leuk. De aanname dat het dus maar allemaal Windows machines (moeten) zijn, is minder handig ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 07-02-2019 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400 ik hoef niet de gehele uitleg hoe het moet. Dat begrijp ik technisch toch niet.
Ik wilde alleen even zeker weten of dit mogelijk was zodat ik inderdaad terug kan naar mijn baas en vervolgens IT afdeling om om een betere oplossing te vragen.

Bedankt allemaal voor de reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Verwijderd er bestaan zelfs software-matige KVM-oplossingen. Die werken, met enige nuance, zelfs crossplatform over Windows, OSX en Linux.

Uiteindelijk, en dat is denk ik wat je zocht als bevestiging: Tweakers "vindt" dat jouw IT-afdeling te snel heeft geroepen dat het niet kan. En we vinden dat er zeker oplossingen bestaan mits het compatible is met jouw VM's en binnen de infra kan worden ingepast.

Succes met je baas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Over wat voor VMs gaat het hier? Is het allemaal Windows en heb je aan Remote Desktop genoeg, of heb je andere eisen?

Als het allemaal Windows is, is een Remote Desktop-oplossing het makkelijkste. Met Remote Desktop Gateway en RDWeb kun je de computers ontsluiten in een makkelijke portal, waarmee alles goed geconfigureerd wordt en gebruikers met een paar klikken meteen bij de VMs kunnen.

Dankzij policies op de RD Gateway-server kan ook worden voorkomen dat het hele interne netwerk wordt ontsloten, het is mogelijk om toegang slechts te beperken tot een aantal VMs.

Let wel op licensing :)

We are shaping the future

Pagina: 1