Asus Zenbook 14 ux433f touchpad niet gevoelig genoeg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:39
Vraagje: Vandaag een Asus zenbook 14 ux433f gekocht. Prachtig beestje, maar ik heb nogal problemen met het betreffende touchpad, dus twijfel om hem maar terug te sturen.
- Het "pad" geeft weinig/geen respons bij "drukken" langs de randen.
- En ook horizontaal wrijven van links naar rechts of andersom helemaal aan de bovenkant van het pad reageert niet/nauwelijks?

Alles al opnieuw geïnstalleerd, gezocht naar drivers en geïnstalleerd, met instellingen (o.a. gevoeligheid) gespeeld, maar nog weinig uitkomst heeft dit geboden.

Verder reageert het pad op zich wel prima, maar zodra ik te ver richting de hoeken ga "stokt" de cursor dus of kan ik niet "drukken" om iets te selecteren. Ik kom van een verschillende dell notebooks met een bijzonder fijn touchpad, dus óf ik ben te verwend, of er zit toch iets niet helemaal lekker?

Had hiervoor ook een exemplaar dat niet helemaal deugde, maar dat lag eerder aan de mediamarkt dan aan asus ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met mijn Asus had ik dat ik de case aan moest raken om het touchpad goed te laten werken. Maar echt fan ben ik nooit geworden van dat ding. Werk je veel met de touchpad? Ik gebruik eigenlijk altijd een externe muis.

Wat je kunt doen om te zien of het exemplarisch is, is even langs de winkel gaan en voelen hoe andere gelijkwaardige modellen (van Asus) werken. Dan ben je er snel achter of jouwe 'normaal' werkt of dat ie defect is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
Bij een grotere laptop boeit een touchpad me niet zoveel, maar dit kleintje moet juist veel mee op pad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
Laptop is terug gegaan. Meer ervaringsdeskundigen die hier last van lijken te hebben en daarom een losse muis gebruiken. Jammer, maar dan missxhien toch maar voor de vernieuwde swift 3 gaan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37

mr_petit

opperprutser

theonlymarco83 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:05:
Laptop is terug gegaan. Meer ervaringsdeskundigen die hier last van lijken te hebben en daarom een losse muis gebruiken. Jammer, maar dan missxhien toch maar voor de vernieuwde swift 3 gaan....
Had jouw exemplaar ook last van coil whine?

Ik zit zelf ook aan deze ultrabook te denken.
Maar ik zag ook dat huawei binnenkort uitkomt met de matebook 13
De nieuwe swift 3 is idd ook een optie.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 15-02-2019 05:11 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:43
Ik heb zelf ook die matebook 13 op het oog, er zijn al flink wat reviews van de i7 variant te vinden maar helaas nog geen van de i5. Ik heb wel de pre order al geplaatst i.v.m. de gratis telefoon die wordt meegeleverd. Over het touchpad zijn verschillende dingen gemeld, de een vind het een fijne pad de andere vind hem wat stroef aan vullen. Wel betreft het een windows precision touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het enige punt is dat ik die matebook 13 wat klein vindt.
Het 3:2 scherm is handig voor surfen en office productivity etc, maar ik kijk veel films en series als ik onderweg ben, en die worden op een 3:2 13" scherm wel heel erg klein.
Als de ux433 probleemvrij was, was het de ideale kandidaat voor mij.

Die gratis telefoon maakt het een leuke aanbieding, maar ik heb al een telefoon die denk ik beter is...
Ik zou liever de helft van de waarde als korting hebben, maar volgens mij geldt die regel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Ja, ik ga die telefoon zelf ook niet gebruiken (heb zelf een iPhone). M'n vriendin heeft toevallig een nieuwe nodig dus kijk even aan of die het wat vind. Ben bang dat ze m iets te groot gaat vinden. Mocht ze t niets vinden zet ik m op marktplaats of tweakers V&A.

Mijn alternatief was inderdaad ook een zenbook, wel echt hele mooie laptops ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Weet jij of die matebook 13 met een mat of een glanzend scherm geleverd wordt?
Bij de info van bol.com staat glanzend:
https://www.bol.com/nl/p/...13-inch/9200000103347718/
Bij de info van coolblue staat mat (letterlijk: anti-reflecterend):
https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

Wat mij namelijk ook naar de asus trekt is het matte scherm. Al zou ik het ook wat feller willen zodat het beter buiten te gebruiken is. De acer swift 3-55 heeft ook al een vrij donker scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, het is best lastig goede info te vinden over de i5 variant. Ik denk dat het een glanzend scherm is. Heb m bij coolblue besteld. Als t niks is stuur ik m gewoon weer terug.
Pagina: 1