WhatsApp blokkeert twee miljoen accounts per maand in bestri

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@arnoudwokke
nieuws: WhatsApp blokkeert twee miljoen accounts per maand in bestrijding val...
Ook het direct gaan versturen van dezelfde berichten naar veel verschillende nummers is een aanwijzing voor het algoritme dat het een nepaccount is, aldus de site.
We zaten er net in de comments een beetje over te puzzelen en wat theorietjes te bedenken hoe het zou kunnen i.c.m. end-to-end encryptie, en kwamen eigenlijk tot de conclusie dat dat niet zou moeten kunnen.
Kijkend naar het bronartikel op Venturebeat, wordt er echter met geen woord gerept over dat ze *dezelfde* berichten zouden kunnen detecteren. (Eg: dat het bericht dezelfde inhoud heeft.)

Dat lijkt me dus een foutje in het artikel van Tweakers dat wat verwarring veroorzaakt. :P
Er is, gelet op hoe de encryptie blijkt te werken, geen duidelijk technische aanwijzing dat ze dit op enige wijze zouden kunnen detecteren noch heeft het bronartikel het erover voor zover ik kan zien.

Grtz

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 06-02-2019 23:44 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Het was al aangepast maar nog niet hier gereageerd. Interessante discussie en inderdaad, dat lijkt me ook niet kunnen: nieuws: WhatsApp blokkeert twee miljoen accounts per maand in bestrijding val...