Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:13
Gygabyte GA-Z87P-D3
i7 4770K stock
2 x 4gb Crucial Ballistics Tactical
Samsung 830 128gb
GTX 670 2gb
Bequiet DarkPower 650w

Systeem boot niet meer, ook niet in BIOS en blijft op zwart scherm. Alles draait en alle groene lampjes op mobo en graka branden.

Ik heb de CMOS batterij vervangen en een paar keer een half uur eruit gehaald voor reset. Na reset en opstarten geeft de pc een kort piepje maar scherm blijft zwart.

Voeding is oud uit December 2008 maar kan het probleem niet zijn, alles draait en ik heb dit wel eens vaker gehad en CMOS reset door batterij eruit te halen hielp altijd.. Nu dus helaas niet. Het gekke is dat hij gister met oud batterijtje nog wel bootte, de BIOS was idd gereset en ik kon gewoon mijn Win 10pro installatie in gebruik nemen. Ik dacht laat ik het CMOS batterijtje vervangen, exact het juiste 3v 2032 lithium batterijtje gehaald en vervangen. Nou, dat had ik dus beter niet kunnen doen.... Ik ga morgen het oude batterijtje nog proberen om te kijken of dat verschil maakt..

Hoe kan ik erachter komen wat het probleem is zonder alle onderdelen nieuw te moeten kopen en testen? Dan kan ik net zo goed de hele pc vervangen..

Bij voorbaat dank voor de input...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:31
Eerste wat je zou kunnen proberen is de videokaart eruit halen en monitor aansluiten op het moederbord.

Trek ook de ssd los van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:13
Ga ik morgen ook proberen, dankje.

Videokaart opnieuw gemonteerd, SSD SATA stekkertje los getrokken en weer terug gemonteerd, batterijtje er weer even uit en in.

Na 3 keer booten draait alles weer naar behoren. Jammer dat ik nu nog steeds niet weet waar het probleem zat..

Maar goed, alles werkt weer naar behoren, bedankt!

[ Voor 81% gewijzigd door Jovas op 07-02-2019 11:20 ]