Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Eymir
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 18:03
Mijn vraag
...
Beste Tweakers,

Ik heb anderhalf maand geleden een pc gebouwd (zelf).
Alles ging soepeltjes totdat ongeveer 3 weken geleden mijn pc freezed en er rode en groene blokjes op mijn scherm komen, geluid speelde nog wel af. Dit gebeurde een aantal keer, meestal 1 keer op een dag als het gebeurd en bijvoorbeeld 3 keer in de week. Dit duurt ongeveer 15 tot 20 seconde vervolgens gaat mijn scherm black en doet alles het weer. Dit gebeurd geheel random, ik heb geen patroon eruit kunnen halen. Net gebeurde precies hetzelfde, alleen dit keer stopte al het geluid en werd mijn scherm ook niet zwart, het bleef zo. Ik heb totaal geen idee wat er aan de hand is, ik heb op het internet gelezen dat het misschien door de drivers zou kunnen komen maar deze zijn allemaal up-to-date.
Heeft iemand hier ook ooit last van, of weet iemand waarom dit gebeurd?

Ja ik speel LoL 8)7

Relevante software en hardware die ik gebruik
Heb de ASRock B450M met de Asus ROG strix RX580

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle drivers zijn up-to-date en weet verder niet wat het kan zijn.

Alle reacties

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:44

tweakduke

Duke rules the world...

Ik denk dat je videokaart dan langzaam aan het overlijden is.

Als je kan testen met een andere videokaart zou ik dat eerst doen. Anders contact opnemen met de winkel waar je hem vandaan hebt. Je hebt immers garantie.

• Eymir
tweakduke schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:52:
Ik denk dat je videokaart dan langzaam aan het overlijden is.

Als je kan testen met een andere videokaart zou ik dat eerst doen. Anders contact opnemen met de winkel waar je hem vandaan hebt. Je hebt immers garantie.
http://www.tomshardware.c...8/red-squares-screen.html
Ik heb dit forum gevonden, ergens onder de reacties is er iemand met een link naar een foto wat precies eruit ziet als de mijne maar geen oplossing.

Ik zal morgen anders even contact opnemen met Megekko, dankje voor je reactie.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 03:14
Dit is bijna altijd VRAM of RAMDAC buffer dat dood is als het patroon op dezelfde plek is of slechts een beetje beweegt.

• Eymir
johnkeates schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:54:
Dit is bijna altijd VRAM of RAMDAC buffer dat dood is als het patroon op dezelfde plek is of slechts een beetje beweegt.
Dus ik kan er van uit gaan dat de kaart dood is.
Tevens recht heb op een nieuwe?

Dankje voor je reactie,

• Stroopwafel
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23-04 10:42
Ik zou als ik jou was aanspraak maken op de garantie mits die (nog) geldt.

• Eymir
Stroopwafel schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:05:
Ik zou als ik jou was aanspraak maken op de garantie mits die (nog) geldt.
Die is zeker nog geldig lijkt mij, heb het gekocht op 30 december 2018 en de kaart zelf heeft 36 maanden garantie.

Groet,

• Stroopwafel
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23-04 10:42
Eymir schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:10:
[...]

Die is zeker nog geldig lijkt mij, heb het gekocht op 30 december 2018 en de kaart zelf heeft 36 maanden garantie.

Groet,
Morgen meteen regelen dan.

• Eymir
Inderdaad, heb nu een retouraanvraag gedaan bij Megekko.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True