[Whatsapp] Uit groepen verwijderd na terugzetten backup

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:33
Ik heb zojuist mijn telefoon uit reparatie ontvangen, uiteraard helemaal gereset. Voor het opsturen van de telefoon uitgebreid van alle media back ups gemaakt. Ook Whatsapp heb ik back upps laten maken van alle media, groepsgesprekken en andere chats om te zorgen dat ik gelijk weer up to date ben na herinstallatie.

Nu heb ik zojuist Whatsapp geherinstalleerd en geactiveerd. Direct na activatie ben ik meteen uit alle groepsgesprekken verwijderd. Vervelend, zeker omdat ik van sommige groepen zelf de beheerder ben. De backup van alle chats is direct na activering teruggezet, chats zijn zichtbaar maar als ik in een groepsgesprek kijk, staat er de volgende tekst:
U kunt geen berichten sturen naar deze groep, omdat u geen deelnemer meer bent.
Tevens komen nieuwe berichten die in de tijd dat de telefoon uitstond zijn verstuurd niet binnen. Ik zit qua whatsapp geschiedenis dus op het tijdstip dat de telefoon uit is gezet en op is gestuurd.

Ik heb rondgevraagd maar zo te zien ben ik de enige die dit meegemaakt heeft. Anderen worden na overgang naar andere telefoon of herinstallatie niet uit groepsgesprekken verwijderd en krijgen hun nieuwe berichten gelijk binnen na heractivatie. Wat gaat er mis? Kan dit nog rechtgezet worden? Wat kan ik nog doen?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Beste antwoord (via rens-br op 15-09-2020 08:28)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
timmie1 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:19:
[...]
De reparatie heeft bijna 2 maanden geduurd.
Heb je in de tussentijd wel WhatsApp gebruikt? Je WhatsApp account wordt namelijk automatisch verwijderd na 45 dagen inactiviteit.

Wanneer je daarna het WhatsApp account toevoegd, wordt dat gezien als een nieuw account.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@timmie1 hoelang heeft de reparatie geduurd?

Normaal gesproken krijg je dit gedrag alleen wanneer je WhatsApp opnieuw activeert ipv. backup terugzet.

Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het de lading beter dekt.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 08-02-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
rens-br schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:43:
@timmie1 hoelang heeft de reparatie geduurd?

Normaal gesproken krijg je dit gedrag alleen wanneer je WhatsApp opnieuw activeert ipv. backup terugzet.

Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het de lading beter dekt.
Bedankt voor je bericht!

Het enige wat ik heb gedaan is Whatsapp opnieuw installeren na volledige reset. Vervolgens heb ik mijn nummer in Whatsapp geverifieerd, waarna er werd gevraagd of ik de backup uit Google Drive terug wilde zetten. Op het moment dat die vraag kwam ben ik uit alle groepen verwijderd. Ik heb vervolgens gekozen om dat backup uit Google Drive terug te zetten, waarna ik vervolgens alle groepen wel kon zien tot het moment dat het toestel is opgestuurd voor reparatie maar niets kon sturen.

Ik heb als test me weer bij één van de groepen gevoegd, waarna ik weer heb gebackupt en volledige reset van het toestel heb gedaan. Vervolgens Whatsapp opnieuw geïnstalleerd, geactiveerd en Google Drive backup teruggezet, en ik bleek nog steeds in de groep te zitten waar ik me even daarvoor weer had aangemeld.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

timmie1 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:19:
[...]
Heb je in de tussentijd wel WhatsApp gebruikt? Je WhatsApp account wordt namelijk automatisch verwijderd na 45 dagen inactiviteit.

Wanneer je daarna het WhatsApp account toevoegd, wordt dat gezien als een nieuw account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudieB
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-01 16:13
Heb nu dezelfde ervaring, maar het verschil dat mobieltje 2 dagen uit de lucht is geweest. Heel erg vervelend dat jij uit alle groepen bent verwijderd, ook inderdaad daar waar je zelf beheerder van bent. Waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 23:18
Daar waar je beheerder van was, wordt een andere gekozen random, en dan kan je weer vragen of je weer terug wil.

Bij het terug zetten van de back-up moet je iig wel weer een lid zijn(admin weet ik niet), maar idd binnen 45 dagen want daarna word je verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 09-02-2019 11:56 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
rens-br schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:24:
[...]

Heb je in de tussentijd wel WhatsApp gebruikt? Je WhatsApp account wordt namelijk automatisch verwijderd na 45 inactiviteit.

Nee, ik heb dat Whatsapp account in de tussentijd niet gebruikt want het is blijkbaar niet mogelijk om een Whatsapp backup uit Google Drive terug te zetten op een iOS telefoon. Ik had een telefoon met iOS in plaats van mijn normale Android telefoon. Als ik het dus op mijn tijdelijke vervangende telefoon geinstalleerd had, dan had ik geen toegang tot historie, en was ik gelijk al uit groepen verwijderd en kreeg ik gelijk al geen nieuwe berichten meer binnen. nieuwe berichten
AudieB schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:27:
Heb nu dezelfde ervaring, maar het verschil dat mobieltje 2 dagen uit de lucht is geweest. Heel erg vervelend dat jij uit alle groepen bent verwijderd, ook inderdaad daar waar je zelf beheerder van bent. Waardeloos!
Ik heb het eerder inderdaad ook meegemaakt, en toen was ik ook maar enkele dagen offline. Erg vervelend! Wat dat betreft hebben Telegram en Viber het beter geregeld, in die apps kwamen historie en nieuwe berichten direct binnen na het installeren en terugzetten van Backup uit Google Drive.
Mel33 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:55:
Daar waar je beheerder van was, wordt een andere gekozen random, en dan kan je weer vragen of je weer terug wil.

Bij het terug zetten van de back-up moet je iig wel weer een lid zijn(admin weet ik niet), maar idd binnen 45 dagen want daarna word je verwijderd
Blijkbaar loopt dat ook niet helemaal goed, want de eerste paar uren was er gewoon geen beheerder van de groepen waar ik inzat en uit was verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
timmie1 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 17:07:
[...]
Nee, ik heb dat Whatsapp account in de tussentijd niet gebruikt want het is blijkbaar niet mogelijk om een Whatsapp backup uit Google Drive terug te zetten op een iOS telefoon. Ik had een telefoon met iOS in plaats van mijn normale Android telefoon. Als ik het dus op mijn tijdelijke vervangende telefoon geinstalleerd had, dan had ik geen toegang tot historie, en was ik gelijk al uit groepen verwijderd en kreeg ik gelijk al geen nieuwe berichten meer binnen. nieuwe berichten
[...]
Maar je hebt dat wel geprobeerd? Je gebruikt het woord 'blijkbaar'. Ik zie nog ruimte tussen gebruiken en proberen.. vandaar

[ Voor 4% gewijzigd door peteroff op 11-02-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
peteroff schreef op maandag 11 februari 2019 @ 17:15:
[...]

Maar je hebt dat wel geprobeerd? Je gebruikt het woord 'blijkbaar'. Ik zie nog ruimte tussen gebruiken en proberen.. vandaar
Ik heb het geprobeerd met een ander account. Ik heb in Whatsapp voor iOS alleen de mogelijkheid om backups uit iCloud te herstellen, maar ik heb überhaupt geen iCloud. En ik kan handmatig geen bestanden toevoegen aan de file system van een iOS apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
timmie1 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:23:
[...]

Ik heb het geprobeerd met een ander account. Ik heb in Whatsapp voor iOS alleen de mogelijkheid om backups uit iCloud te herstellen, maar ik heb überhaupt geen iCloud. En ik kan handmatig geen bestanden toevoegen aan de file system van een iOS apparaat.
Oke, maar je simkaart heb je overgeplaatst op je iOS tijdens de reparatie... en toen geprobeerd via een ander account in te loggen op Whatsapp? Dan is het logisch dat je dan bij Whatsapp wordt uitgelogd in alle groepen. Dan matcht je sim / account / en device niet bij elkaar.

Maar volgens mij heb je al het antwoord ;)
De reparatie heeft bijna 2 maanden geduurd. - > Je WhatsApp account wordt automatisch verwijderd na 45 dagen inactiviteit zoals @rens-br al aangaf.

[ Voor 13% gewijzigd door peteroff op 11-02-2019 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

timmie1 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 17:07:
Nee, ik heb dat Whatsapp account in de tussentijd niet gebruikt
Of te wel. Je account is in de tussentijd verwijderd en daarom werd je uit alle groepen verwijderd.
Als ik het dus op mijn tijdelijke vervangende telefoon geïnstalleerd had, dan had ik geen toegang tot historie, en was ik gelijk al uit groepen verwijderd en kreeg ik gelijk al geen nieuwe berichten meer binnen. nieuwe berichten
Dat staat los van elkaar. De server houdt bij in welke groepen je zit en in de backup staan je berichten / foto's e.d. Je had dus prima WhatsApp kunnen gebruiken op een iOS toestel in de tussentijd, echter miste je dan de geschiedenis.
Telegram en Viber het beter geregeld, in die apps kwamen historie en nieuwe berichten direct binnen na het installeren en terugzetten van Backup uit Google Drive.
Die hebben het beter geregeld omdat de backup niet komt uit Google Drive, maar gewoon van de servers van Telegram en Viber. Jouw berichtenhistory staat dus tot in de eeuwigheid op hun servers.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 12-02-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilagb
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-10-2021
Ik heb nu hetzelfde probleem. Op nieuwe telefoon WA geïnstalleerd. Omdat ik nog allerlei apps moest activeren op mijn nieuwe telefoon, heb ik WA op mijn oude telefoon weer geactiveerd om de volgende dag gewoon te kunnen werken met mijn telefoon. Daarna weer op mijn nieuwe telefoon WA geactiveerd en simkaart van oude in nieuwe telefoon geplaatst. Nu ben ik ook in alle groepsapps verwijderd en mijn contacten kunnen mij niet meer toevoegen, omdat zij mij niet meer in hun contacten van WA vinden.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Pagina: 1