Ik wil graag mijn situatie eens hier in de groep gooien en kijken hoe jullie er tegenaan kijken.
Mijn oma is 3 weken terug overleden.
Ik heb de zorg op me genomen om alle vaste lasten te beëindigen.
Tijdens deze actie zag ik dat KPN elke 2 maanden een bedrag deed incasseren van 70 euro voor vaste telefonie.
Ik was in de veronderstelling dat dit haar huidige telefoonnummer was, en heb deze daarom meteen opgezegd. Tijdens het opzeggen konden ze haar huidige nummer niet vinden.
Na wat uitzoeken blijkt dat het maandbedrag wat afgeschreven werd, een oud telefoonnummer van haar was dat ze in bezit had tot 8 jaar geleden in haar oude woning.
Ook haar oude adresgegevens waren alleen bekend bij KPN.
KPN geeft aan mij door dat nooit een opzegging ontvangen is,
en hun niet beter wisten dat ze gewoon hier nog woonde met dit oude telefoonnummer.
Nu heb ik een rekensom gemaakt, en er is 4800 euro betaald in deze 8 jaar voor deze aansluiting.
Wij (mijn moeder) zijn in de veronderstelling dat wij toen netjes opgezegd hebben.
Helaas hebben we geen kopie van iets omdat dit te lang geleden is.
Ook is dit hoogstwaarschijnlijk per brief gebeurd.
KPN geeft mij aan dat ze maximaal 5 jaar de gegevens bewaren,
en kunnen mij dus ook niets meer overleggen.
Inmiddels heb ik mijn eigen rechtsbijstand gebeld en die kunnen me niet helpen omdat ik niet de erfgename ben. Mijn moeder is dat wel en die zit in de bijstand. Een advocaat zou wellicht kunnen via de bijstand en zal ook gaan gebeuren als de verwachting is dat ik in deze zaak gelijk kan krijgen.
KPN heeft vandaag een email teruggestuurd en gaf mij het volgende aan:
Mijn 1e reactie is dat ik hier niet akkoord mee moet gaan.
We kunnen namelijk wel bewijzen dat ze 8 jaar lang elders heeft gewoond en nooit gebruik gemaakt heeft van deze oude aansluiting.
ps. haar huidige telefoonnummer zat bij het verzorgingstehuis in de vaste lasten kosten,
daarom viel ons dit nooit op, en dachten wij dat KPN haar huidige aansluiting was)
Bedankt alvast!
Mijn oma is 3 weken terug overleden.
Ik heb de zorg op me genomen om alle vaste lasten te beëindigen.
Tijdens deze actie zag ik dat KPN elke 2 maanden een bedrag deed incasseren van 70 euro voor vaste telefonie.
Ik was in de veronderstelling dat dit haar huidige telefoonnummer was, en heb deze daarom meteen opgezegd. Tijdens het opzeggen konden ze haar huidige nummer niet vinden.
Na wat uitzoeken blijkt dat het maandbedrag wat afgeschreven werd, een oud telefoonnummer van haar was dat ze in bezit had tot 8 jaar geleden in haar oude woning.
Ook haar oude adresgegevens waren alleen bekend bij KPN.
KPN geeft aan mij door dat nooit een opzegging ontvangen is,
en hun niet beter wisten dat ze gewoon hier nog woonde met dit oude telefoonnummer.
Nu heb ik een rekensom gemaakt, en er is 4800 euro betaald in deze 8 jaar voor deze aansluiting.
Wij (mijn moeder) zijn in de veronderstelling dat wij toen netjes opgezegd hebben.
Helaas hebben we geen kopie van iets omdat dit te lang geleden is.
Ook is dit hoogstwaarschijnlijk per brief gebeurd.
KPN geeft mij aan dat ze maximaal 5 jaar de gegevens bewaren,
en kunnen mij dus ook niets meer overleggen.
Inmiddels heb ik mijn eigen rechtsbijstand gebeld en die kunnen me niet helpen omdat ik niet de erfgename ben. Mijn moeder is dat wel en die zit in de bijstand. Een advocaat zou wellicht kunnen via de bijstand en zal ook gaan gebeuren als de verwachting is dat ik in deze zaak gelijk kan krijgen.
KPN heeft vandaag een email teruggestuurd en gaf mij het volgende aan:
Wel willen ze uit coulance 500 euro betalen.Volgens onze Leveringsvoorwaarden heeft de klant na ontvangst van iedere factuur 2 weken de tijd om te reageren. Na betaling gaat KPN ervan uit dat de factuur correct is. De klant blijft ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor de controle van de facturen. Ook heb ik nergens een stornering van bedragen terug kunnen vinden of iets anders dat er op wijst dat dit nummer niet van .... is geweest. Om deze redenen kan ik niet akkoord gaan met vergoeding van alle abonnementskosten.
Mijn 1e reactie is dat ik hier niet akkoord mee moet gaan.
We kunnen namelijk wel bewijzen dat ze 8 jaar lang elders heeft gewoond en nooit gebruik gemaakt heeft van deze oude aansluiting.
ps. haar huidige telefoonnummer zat bij het verzorgingstehuis in de vaste lasten kosten,
daarom viel ons dit nooit op, en dachten wij dat KPN haar huidige aansluiting was)
Bedankt alvast!