Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 10 ziet m.2 SSD niet

Pagina: 1
Acties:

• Wendy519
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-06-2021
Vandaag voor het eerst mijn pc gebouwd! Ging soepel en alles werkte in een keer, tot ik windows 10 installeerde, want dat wou ik op mijn ssd doen en die stond er niet bij. Ik besloot om het later uit te zoeken (was miss niet zo'n goed idee). Intussen ben ik geen stap verder. Volgens mij staat hij wel in de bios. Er staat bij de storage device list twee dingen, de sata (harde schijf ziet hij) en de Ultra m_2 (dus wss de ssd). En het lampje op de ssd brandt rood/oranje

Wat ik geprobeerd heb tot nu toe:
Bios geupdate
Google tips gezocht (SATA staat op ACHI, en hot plug staat aan, geen idee wat dat uitmaakt).
Gekeken naar drivers oid maar kon niks vinden.

Het gaat om de Crucial mx500 m.2 500gb ssd

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Welk moederbord heb je? Heb je 2 M2 sloten? Zo ja probeer de andere eens. Want sommige sloten waar Ultra M2 bij staat werken niet met een sata m2 ssd zoals die Crucial.

• Wendy519
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-06-2021
.Maarten schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:36:
Welk moederbord heb je? Heb je 2 M2 sloten? Zo ja probeer de andere eens. Want sommige sloten waar Ultra M2 bij staat werken niet met een sata m2 ssd zoals die Crucial.
Ah sorry,moederbord is ASRock B450M Pro4 en nee kheb er helaas maar eentje. Maar zoals ik zei hij lijkt verder wel te werken, de bios ziet hem (vlgns mij) en het lampje erop brandt.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
4 SATA3, 1 Ultra M.2 (PCIe Gen3 x4), 1 M.2 (SATA3)
Dat staat op de site van de fabrikant. Je hebt dus wel 2 M2 sloten. Dat ultra slot werkt niet met die Crucial SSD want die Crucial is geen PCIe SSD maar een Sata3 SSD. Je moet het M2 slot hebben dat rechtsonderin op je mobo zit. Daarmee zou het meteen moeten werken zonder drivers oid.

[ Voor 14% gewijzigd door .Maarten op 06-02-2019 21:42 ]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 14:31
Met de ATX variant van dit moederbord had ik hetzelfde probleem. M.2 perongeluk in het PCI-e slot geplaatst ipv SATA.

De SSD werd overigens niet herkend in het BIOS. Achteraf gezien was het continu rood brandende ledje al een hint.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:49
Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing gevonden? Ik heb de NVME m.2 SSD al in beide poorten gedaan, maar het is niet zichtbaar in de BIOS nog met de windows update.

Wel zie ik nu bij apparaat beheer 3x een geel uitroepteken. Dus schijnbaar herkend het moederbord wel dat er iets is aangesloten. Ik kan stuurprogramma's niet bijwerken want die geeft aan dat er geen stuurprogramma is. Iemand enig idee?

apparaatbeheer

Extra informatie: Ik heb de laatste BIOS versie laten installeren door Azerty.

[ Voor 6% gewijzigd door SirMemeAlot op 06-10-2019 15:10 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

SirMemeAlot schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 15:09:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing gevonden? Ik heb de NVME m.2 SSD al in beide poorten gedaan, maar het is niet zichtbaar in de BIOS nog met de windows update.
Dat is dan toch niet hetzelfde probleem? Het is een andere SSD dan in de originele vraag.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:49
dcm360 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:06:
[...]

Dat is dan toch niet hetzelfde probleem? Het is een andere SSD dan in de originele vraag.
Het probleem is dat Windows 10/BIOS zijn SSD niet herkend? Dat probleem heb ik ook. Dat het om andere hardware gaat maakt de oplossing misschien anders, maar het probleem niet.

Bij het installeren van windows is de schijf niet zichtbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door SirMemeAlot op 06-10-2019 16:15 ]

Pagina: 1