Geachte Tweakers,
Mijn huidige systeem gaat al sinds 2012 mee. Zelf heb ik SSD's en een paar keer de GPU geupgrade in de loop der jaren.
Het afgelopen jaar ben ik serieuzer met iRacing begonnen in VR. Echter merk ik nu dat de prestaties van mijn systeem mij beginnen te irriteren. Er zijn vooral dips in FPS te merken in iRacing en dit wil ik verhelpen. Zelfs na behoorlijk inlezen en tweaken wat betreft grafische opties. De GTX1080 heb ik kunnen overnemen en is waarschijnlijk behoorlijk out of place in mijn systeem op dit moment. Mijn CPU kan het waarschijnlijk niet meer bij benen.
Mijn huidige monitor is een Acer Predator 24" (XB24H, G-sync 144HZ, 1080P). Deze wil ik behouden. De upgrade zal voor VR zijn.
Het idee was om mijn huidige systeem te upgraden met CPU, moederbord en geheugen. Echter is het misschien mogelijk om binnen het budget een compleet nieuw systeem te bouwen rondom de GTX1080.
Hieronder de vragenlijst en huidig systeem vs nieuw systeem:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor gaming. Met de voorkeur voor iRacing in VR.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €750,- en €1000,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- ASUS GTX1080
- Beide Samsung SSD's en 1 HDD
- Acer Predator XB24H
- Muis, toetsenbord, headset, etc
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waarschijnlijk ben ik een nieuwe kast en voeding nodig, hier ben ik nog niet overuit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mocht er een nieuwe kast komen zou ik voor een stiller systeem willen kiezen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Advies over het updaten van mijn systeem en de gekozen componenten.
Huidig systeem:
Nieuw systeem:
Mijn huidige systeem gaat al sinds 2012 mee. Zelf heb ik SSD's en een paar keer de GPU geupgrade in de loop der jaren.
Het afgelopen jaar ben ik serieuzer met iRacing begonnen in VR. Echter merk ik nu dat de prestaties van mijn systeem mij beginnen te irriteren. Er zijn vooral dips in FPS te merken in iRacing en dit wil ik verhelpen. Zelfs na behoorlijk inlezen en tweaken wat betreft grafische opties. De GTX1080 heb ik kunnen overnemen en is waarschijnlijk behoorlijk out of place in mijn systeem op dit moment. Mijn CPU kan het waarschijnlijk niet meer bij benen.
Mijn huidige monitor is een Acer Predator 24" (XB24H, G-sync 144HZ, 1080P). Deze wil ik behouden. De upgrade zal voor VR zijn.
Het idee was om mijn huidige systeem te upgraden met CPU, moederbord en geheugen. Echter is het misschien mogelijk om binnen het budget een compleet nieuw systeem te bouwen rondom de GTX1080.
Hieronder de vragenlijst en huidig systeem vs nieuw systeem:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor gaming. Met de voorkeur voor iRacing in VR.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €750,- en €1000,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- ASUS GTX1080
- Beide Samsung SSD's en 1 HDD
- Acer Predator XB24H
- Muis, toetsenbord, headset, etc
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waarschijnlijk ben ik een nieuwe kast en voeding nodig, hier ben ik nog niet overuit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mocht er een nieuwe kast komen zou ik voor een stiller systeem willen kiezen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Advies over het updaten van mijn systeem en de gekozen componenten.
Huidig systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3450 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI H77MA-G43 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING | € 882,09 | € 882,09 |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Corsair Vengeance CMZ4GX3M2A1600C8 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master B600 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 Pro 128GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 860 EVO 250GB | € 56,99 | € 56,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 939,08 | |
Nieuw systeem: