Toon posts:

Sony UBP-X800 4K ULTRA HD BLU-RAY SPELER + NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een 4k UHD BLU-RAY speler aangeschaft de Sony UBP-X800 en deze herkent nu mijn plex server als media server.
nou is de 4k content erg groot en ik vroeg mij af of een simpele ouwe NAS als een Qnap TS212 of een synology ds211j voldoende zou zijn om mijn 4k content op te slaan aangezien mij blu-ray speler volgens mij al het zware werk doet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat is vrij simpel te beantwoorden... kijk hoeveel belasting (Mbit/MByte per seconde) de genoemde streams op je netwerk veroorzaken. Uit ervaring kan ik je vertellen dat ik 60GB bluray rips kon streamen over een netwerk vanaf een NAS die slechts 15-30MB per seconde kon aanleveren ivm een slecgte chipset.

Natuurlijk moet je wel rekening houden met containers/formaten. Ik stream formaten over mijn netwerk die de spelers/televisie native kan decoderen. Zodra PLEX een stream echter converteert, kan er een veel grote datahoeveelheid ontstaan...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ik wil ook deze UBP-X800 kopen maar naast Blu-Ray wil ik ook films van mijn NAS afspelen. Herkent deze UBP-X800 bestanden op een NAS? En hoe zet hij die neer zodat ik een overzicht krijg waar ik uit kan kiezen. Ik werk nu nog met een losse mediaplager maar die herkent geen H.265 meer dus is de vraag ook of deze UBP-X800 die wel kan afspelen. Dank voor het meedenken

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-10 21:33
marcellux schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:21:
ik wil ook deze UBP-X800 kopen maar naast Blu-Ray wil ik ook films van mijn NAS afspelen. Herkent deze UBP-X800 bestanden op een NAS? En hoe zet hij die neer zodat ik een overzicht krijg waar ik uit kan kiezen. Ik werk nu nog met een losse mediaplager maar die herkent geen H.265 meer dus is de vraag ook of deze UBP-X800 die wel kan afspelen. Dank voor het meedenken
Waarschijnlijk zal dat dus gewoon via DLNA zijn waardoor je dus wel een overzicht krijgt van hetgeen op je netwerk beschikbaar is. Wel je NAS als DLNA / mediaserver beschikbaar maken.
X265 is volgensmij geen probleem. Zie ook https://www.sony.be/nl/electronics/support/articles/00069526

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb hiervoor een DS115j gehad en nu een DS418j draaien. De eerste vraag is of jij ook de Plex server ook op je NAS gebruikt. De tweede vraag is wat de mogelijkheden zijn van de X800. Een simpele NAS kan prima de bestanden aanleveren aan een externe Plex server en mediaspeler die alles zelf decoderen. Dat doe ik ook. Ik heb de Plex Server op een Nvidia Shield en kijk ook de meeste grote bestanden op de Shield. Die kan die goed verwerken.
Ik vraag me of jouw X800 dat ook kan. Die is daar natuurlijk niet primair voor gemaakt. De NAS is zeker niet krachtig genoeg om een Plex Server te draaien en ook nog de bestanden te converteren voor een X800 als die ze niet compleet ondersteunt in de Plex app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
Elazz schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:23:
[...]

Waarschijnlijk zal dat dus gewoon via DLNA zijn waardoor je dus wel een overzicht krijgt van hetgeen op je netwerk beschikbaar is. Wel je NAS als DLNA / mediaserver beschikbaar maken.
X265 is volgensmij geen probleem. Zie ook https://www.sony.be/nl/electronics/support/articles/00069526
DNLA daar stuur je geen dikke 4k uhd doorheen,begint na een tijdje te stotteren,vandaar dat ik alles via usb op de tv afspeel,nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
Ik maak ook gebruik van Sony UBP-X800 in combinatie met Flex media server op mijn desktop. Nu loop ik tegen de beperking aan dat de lan en wifi verbinding van de x800 beperkt is en geen vloeit content van een biterate kan afspelen boven de 100Mbit/sec

Nu wil ik een externe hardeschijf koppelen aan de usb 2.0 aansluiting op de x800. Nu wil ik makkelijk de Externe hardeschijf voorzien van actuele content.

De x800 is beschikbaar binnen mijn netwerk en dus ook op mijn desktop waar ook de content opstaan.
Binnen het netwerk zie ik een usb en cd folder. Folders op de externe hardeschijf zie ik maar bestanden niet.
Ik kan vanuit het netwerk ook niks op de externe hardeschijf plaatsen. Ik heb wat getest met instellingen binnen windows netwerkcentrum maar zonder resultaat.

Hoe krijg ik het werkend om via het netwerk de usb externe hardeschijf te muteren van mijn x800?
Pagina: 1