Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Edit PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan editen met deze PC. De software die ik hiervoor ga gebruiken is photoshop. Deze pc moet op een school gebruikt worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn absolute eindbedrag is 800 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat weet ik dus niet precies. Daarom ben ik hier om hulp te vragen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt niet veel uit. Als het maar geen bakbeest word. Hij moet ook redelijk stil zijn. De software moet niet bij de 800 euro in te zitten. Er moet ook geen monitor, muis, toetsenbord en degelijke bij.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil de beste edit pc krijgen uit 800 euro.
Ik zou graag ook uitleg willen waarom je elk onderdeel hebt gekozen.

Eigen vragen.
Waarom is een snellere processor beter bij het editen dan een snellere videokaart?

Alle reacties

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Uit de eigen vraag maak ik op dat je al iets hebt opgezocht wat je nodig hebt, wellicht handig om ook je eigen lijstje samen te stellen, met jouw keuzes tot nu toe.
Handig voor jezelf om ook even na te gaan of monitor/muis/toetsenbord er bijvoorbeeld ook bij moeten (binnen/buiten budget).
Wat noem jij een bakbeest?
Als je zelf een eerste opzetje maakt via de pricewatch kunnen we je dan een stuk beter helpen, neem de BBG's als startpunt

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Deze pc moet op een school gebruikt worden.
Dan zou ik dus geen zelfbouw doen maar bij HP, Dell, etc een quote opvragen incl NBD-support.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

MAX3400 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:56:
[...]

Dan zou ik dus geen zelfbouw doen maar bij HP, Dell, etc een quote opvragen incl NBD-support.
dan krijg je weer leuke vragen als inclusief/exclusief btw, en meestal hebben scholen een preferred supplier, Ik denk dat TS iets meer informatie mag opgeven ;)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

NLBUURMAN schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:58:
[...]

Ik denk dat TS iets meer informatie mag opgeven ;)
Eens want "editen met Photoshop" kost nogal wisselend als je elke dag 3 foto's van 2MP wil doen of dagelijks batches van 2000 foto's van 40MP.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof