Twee lijsten mobile nrs vergelijken op overeenkomst

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuzoen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-01 12:37
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...excel windows 7 en 10

De vraagstelling is als volgt
Binnen ons bedrijf circuleren plm 500 simkaarten met bijbehorende nummers en gebruikers.
Daarnaast is er een lijst van 700 kostenvretende nummers waarvan niet alle gebruikers bekend zijn, of waarvan bekend is of ze überhaupt nog in gebruik zijn bij ons bedrijf of partner.

Ik ben nu op zoek naareen vergelijkingstool, waarbij ik enerzijds de lijst met 500 nrs invoer en anderzijds de 700 nummers ter controle.
Wat de tool mij moet geven is antwoord op de vraag waar de overeenkomende nummers zitten vanuit de ene en de andere lijst.
Deze zoekslag dient automatisch over alle nummers plaats te vinden uit tijdsbesparing. Er zal dan een finale lijst met niet-overeenkomende nummers zichtbaar moeten worden.

Ik weet dag er, binnen Excel, een vergelijk optieis, maar ikben op zoek naar een jip en janneke oplossing dieook nog eens geautomatiseerd zn werk doet.

Graag jullie advies
Bij vragen kan ik e.e.a. toelichten.

Dank alvast

Richard

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:37
Ik zou dat zelf in Excel doen, met een COUNTIF formule (AANTAL.ALS in de NL versie)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03:53

g0tanks

Moderator CSA
Je kan 'verticaal zoeken' gebruiken. Daarmee kan je de lijst met nummers met hoge kosten aanvullen met gebruikers uit de andere lijst (zolang nummers in beide lijsten voorkomen).

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuzoen
Vooropgesteld dat ik een redelijke leek ben op Excel gebied, is er een eenvoudige how-to te vinden of door een van jullie te beschrijven ? Zou mij veel werk besparen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan beide lijsten onder elkaar (in dezelfde kolom) invoeren. Geef elke lijst een andere kleur bijvoorbeeld.

Daarna kan je Excel duplicaten laten aangeven onder "Styles" met "Conditional Formatting", dan "Highlight Cell Rules" en vervolgens "Duplicate Values".

Heb zelf de Engelse versie, weet niet hoe ze dat in de NL'se noemen.

Zie hier voor een NL uitleg:
https://haalmeeruitoffice...ten-weergevenverwijderen/

[ Voor 12% gewijzigd door firebird_1979 op 06-02-2019 17:24 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuzoen
Oke....ga t morgen eens uitproberen....dank allen voor de support !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03:53

g0tanks

Moderator CSA
Cuzoen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:21:
Vooropgesteld dat ik een redelijke leek ben op Excel gebied, is er een eenvoudige how-to te vinden of door een van jullie te beschrijven ? Zou mij veel werk besparen.
De namen van twee methodes zijn al aan je verteld. Zoveel moeite kost het toch niet om dat even in Google te voeren? Dan vind je tientallen Nederlandstalige pagina's die je stap-voor-stap uitleggen hoe het werkt.

Zeker gezien het besparingspotentieel van honderden euro's of meer per maand mag het best een uurtje van je tijd kosten...

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuzoen
Waarom wiel uitvinden als beste.oplossing voorhanden zijn middels dit soort.fora ?
En besparing heb ii alleen uitgedrukt in tijd. Bij ons is tijd niet.te relateren aan geld.

Jammer.dat het in jouw geval niet is gebleven bij advies.

Dank aan de.rest 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Cuzoen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:12:
Waarom wiel uitvinden als beste.oplossing voorhanden zijn middels dit soort.fora ?
En besparing heb ii alleen uitgedrukt in tijd. Bij ons is tijd niet.te relateren aan geld.

Jammer.dat het in jouw geval niet is gebleven bij advies.

Dank aan de.rest 👍
Omdat je nu probeert je werk af te schuiven op een ander hier op het forum. Met name de opmerking 'scheelt mij heel veel werk' laat het hier in ieder geval heel erg op lijken.

Tijd is, op het werk, altijd te relateren aan geld. Of werk jij voor smarties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuzoen
Whatever .....🤚

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Cuzoen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:12:
Je had ook op F1 kunnen drukken in Excel. En dan iets simpels invoeren als "compare" of "vergelijken" afhankelijk van je taalversie. Ik neem aan, even simpel, dat een bedrijf met 1200 SIMkaarten in omloop, toch minstens 1 persoon in dienst heeft die iets vaker met Excel werkt dan jij (bijvoorbeeld afdeling debiteuren of financien?).

Tuurlijk is een forum handig maar het is soms langzamer om hier een goede startpost te maken dan even je collega aanschieten, ongeacht waar/wie het wiel dan moet uitvinden of moet laten draaien.

Misschien extra tip; met zoveel SIMkaarten is er ook een kans (nadruk) dat jullie telco ook meer info heeft hierover of, wederom, de administratie van je bedrijf want iemand moet die kaarten toch betalen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op deze website even zoeken naar het kopje "How to compare two columns in Excel for matches and differenties" en je hebt je voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuzoen
Kijk, dit laatste bericht komt al een stuk sympathieker binnen dan zo'n quasi verwijt.
Binnenins bedrijf circuleren dedicated kaarten, maar er zijn tal van zusterbedrijven waarbij uitwisseling van kaarten gebruikelijk is. Daar gaat dan weereen ander over.
Veel nrs zijn er thuis tebrengen, maar ik zocht gewoon een simpele tool om de oplossing te vinden voor het vergelijken. Ben zelf meer technisch aangelegd dan ol ict vlak en doe dit er bij.
Dank iig Max3400 en Sypie !

Kan met alle tips aan de slag morgen en mag deze wel op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:11
=index(kolom1 in dure nummers lijst;vergelijken(a1 in lijst met mobiele nummers; kolom met mobiele nummers in dure nummers lijst;0))

Veel werk bespaard. Lief hè :)

[ Voor 11% gewijzigd door Paultje3181 op 06-02-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als het zo moet...

Normaal ben ik wat uitgebreider maar nu zal ik het beperken tot Het algemeen beleid #topicplaatsen

Of categorie: Computerhulp

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 06-02-2019 22:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.