Coolblue pakketje retour pakketautomaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1178686

Topicstarter
Hallo Mensen,

Mijn vriendin heeft vorige week een smartphone gekocht en nu heeft ze die niet ingeleverd bij een normaal pakketpunt maar een pakketautomaat. Nu gaf ik gisteravond CB eens een belletje en die gaven aan dat het geen geldige manier van retourneren is omdat je geen verzendbewijs krijgt.

Nu vraag ik me af hoe dit juridisch zit, het klopt dat mijn vriendin het gewoon had retourneren via een normaal pakketpunt maar het wordt als ik track en trace kijk gewoon verstuurd.

Kortom, stel het pakketje komt niet aan. Is ze dan haar geld kwijt of is dit Coolblue hun verantwoordelijkheid omdat het een antwoordnummer is waarmee het wordt verstuurd?

Vriendin maakt zich nu ernstige zorgen door de manier waarop CB communiceert.

Zie screenshot track en trace. https://www.mupload.nl/img/btvg71g.jpeg

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 06-02-2019 17:20 . Reden: Afbeelding even als URL neergezet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Denk dat hoe Coolblue het aangeeft te zwart wit is. Track en trace code is toch verzendbewijs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:03:
Denk dat hoe Coolblue het aangeeft te zwart wit is. Track en trace code is toch verzendbewijs :/
Dat is dus volgens CB niet zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:31
Wat is dan wel een verzendbewijs? Want afgeven bij een pakketpunt levert niet meer informatie op dan een track&trace code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:16
Heeft ze een bonnetje oid. gehad?

Bij een pakketpunt krijg je een briefje mee waar letterlijk "verzendbewijs" op staat.
Lijkt mij dat dat automaat die ook wel print.

Een track & trace is inderdaad geen verzendbewijs

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sporedd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:07:

Bij een pakketpunt krijg je een briefje mee waar letterlijk "verzendbewijs" op staat.

Die krijg je niet bij pakket automaat dus die heeft ze niet. Dat is dus het issue.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:24

Matszs

><>

Wacht het gewoon rustig af, als Coolblue gewoon het pakketje ontvangt op het retour adres is er niks aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeroen3 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:06:
Wat is dan wel een verzendbewijs? Want afgeven bij een pakketpunt levert niet meer informatie op dan een track&trace code.
Precies dit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:44
Dat krijg je ook niet als je het pakketje meegeeft aan een bezorger die wat komt afgeven. Wil niet zeggen dat het niet verzonden is..

Bij een pakketpunt wegen ze het vaak ook. Dit geeft wat meer informatie of er onderweg wat verloren gaat of niet.

Een track and trace code ivm retouren is meestal al aangemaakt voordat het pakket op de post gaat. Het verschil is dus de eerste keer wanneer het pakket wordt gescand. Bij een pakketpunt, of een depot.

[ Voor 29% gewijzigd door Montaner op 06-02-2019 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 1178686 Je hoort je te houden aan de methode die de verkoper je aangeeft bij Retouren.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:16
Hm klinkt als een mooie manier van postNL om zich in te dekken.

Voor nu zou ik me pas druk gaan maken op het moment dat het mis gaat.
Ik denk dat je wel sterk staat aangezien je deze t&t als bewijs kunt aanvoeren als postNL het verziekt

Disclaimer: ik ben geen fan van postNL

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sporedd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:07:

Op verzendbewijs die ik laatst had stond alleen maar track en trace code hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
Waarschijnlijk omdat het pakje bij een pakketpunt wordt gewogen waar jij bij staat. Die informatie staat ook in track & trace.
Als CB nu een lege doos krijgt weten ze niet of jij een lege doos hebt verstuurd, of dat de inhoud door iemand bij PostNL is verduisterd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50
Het gaat waarschijnlijk gewoon goed zo te zien.

Pas als het mis gaat heb je een probleem, want je hebt geretourneerd op een niet geldige dor de verkoper aangeboden manier. Je hebt natuurlijk het bewijs dat in T&T, maar dan zal je eerst met Post NL de discussie aan moeten gaan, gezien jij verantwoordelijk bent voor de verzending. En als zij aangeven dat ze het echt geleverd hebben, met Coolblue gaan bellen. In principe kan het niet zo zijn dat je nu je pakket kwijt bent, maar juridisch is dit een stuk lastige en de waarde van Smartphone aan juridisch getouwtrek niet waard. Maar voor nu zou ik rustig afwachten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 18:42
RocketKoen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:14:
Waarschijnlijk omdat het pakje bij een pakketpunt wordt gewogen waar jij bij staat. Die informatie staat ook in track & trace.
Als CB nu een lege doos krijgt weten ze niet of jij een lege doos hebt verstuurd, of dat de inhoud door iemand bij PostNL is verduisterd.
Via de lokale Primera heb ik vaak genoeg gehad dat het gewicht niet is geregistreerd en mijn pakjes dus met 1g op de track en trace zijn verstuurd.

@ts: als ze het gewoon ontvangen en verwerken, dan heb je geen enkel probleem lijkt me. De ontvangst is meteen het bewijs dat je het verstuurd hebt. Het wordt pas een probleem als het pakketje verdwijnt.

[ Voor 16% gewijzigd door celshof op 06-02-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBartjuuh
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-05 20:49
Anoniem: 1178686 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:01:
Hallo Mensen,

Mijn vriendin heeft vorige week een smartphone gekocht en nu heeft ze die niet ingeleverd bij een normaal pakketpunt maar een pakketautomaat. Nu gaf ik gisteravond CB eens een belletje en die gaven aan dat het geen geldige manier van retourneren is omdat je geen verzendbewijs krijgt.

Nu vraag ik me af hoe dit juridisch zit, het klopt dat mijn vriendin het gewoon had retourneren via een normaal pakketpunt maar het wordt als ik track en trace kijk gewoon verstuurd.

Kortom, stel het pakketje komt niet aan. Is ze dan haar geld kwijt of is dit Coolblue hun verantwoordelijkheid omdat het een antwoordnummer is waarmee het wordt verstuurd?

Vriendin maakt zich nu ernstige zorgen door de manier waarop CB communiceert.

Zie screenshot track en trace.

[Afbeelding]
Er staat gewoon iets geks in de app. En de bezorgdag is morgen. Niet over piekeren. Hij komt gewoon aan zou ik zeggen. En idd wat de rest zegt zo lang het pakket niet kwijt is is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:10:
@Anoniem: 1178686 Je hoort je te houden aan de methode die de verkoper je aangeeft bij Retouren.
Waar staat dat dit niet mag op hun website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IamBartjuuh schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:29:
[...]

Er staat gewoon iets geks in de app. En de bezorgdag is morgen. Niet over piekeren. Hij komt gewoon aan zou ik zeggen. En idd wat de rest zegt zo lang het pakket niet kwijt is is er niks aan de hand.
Aanvullende info net gevonden, het pakketautomaat punt is een officieel retourpunt van pakketten volgens postnl website. Dus Coolblue heeft het niet aan het juiste eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:15
Je hebt de T&T-code, wat wil je nog meer hebben? Wat is de toegevoegde waarde van een verzendbewijs? Daar staat simpelweg de volgcode van het pakket op. Bij Coolblue snappen ze er tegenwoordig ook steeds minder van. Niks aan de hand in ieder geval. Dat mensen hier uberhaupt om gaan bellen, nu snap ik waarom er zoveel mensen bij de helpdesk werken.

[ Voor 42% gewijzigd door NotSoSteady op 06-02-2019 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IamBartjuuh
Anoniem: 1178686 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:47:
[...]

Aanvullende info net gevonden, het pakketautomaat punt is een officieel retourpunt van pakketten volgens postnl website. Dus Coolblue heeft het niet aan het juiste eind.
Ik hoop dat het goed komt. Vindt het echt gek dan CB hier moeilijk overdoen ik heb nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1178686 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:46:
[...]

Waar staat dat dit niet mag op hun website?
Waar zeg ik dat het wel of niet mag ?
Mijn bericht is toch duidelijk. Je meld een retour aan, en volgt hun aangegeven stappen. Meer is er niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:50:
[...]

Waar zeg ik dat het wel of niet mag ?
Mijn bericht is toch duidelijk. Je meld een retour aan, en volgt hun aangegeven stappen. Meer is er niet.
Die stappen zijn lever in bij postnl punt. Dat heeft ze gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1178686 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:51:
[...]

Die stappen zijn lever in bij postnl punt. Dat heeft ze gedaan.
Dan is het toch goed, je maakt je dan druk om niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IamBartjuuh schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:49:
[...]

Ik hoop dat het goed komt. Vindt het echt gek dan CB hier moeilijk overdoen ik heb nog nooit problemen gehad.
Klopt, de manier waarop werd lacherig gedaan van hoe kun je zo stom zijn het zo retour te hebben gestuurd. Niet zoals ik Coolblue normaal gesproken ken inderdaad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:10:
Neen. Er mogen niet zomaar restricties (drempels) opgeworpen worden. Wel kan het zijn dat het risico van de zending verschilt.

Als verkoper specificeert hoe te verzenden, dan geven ze een specifieke opdacht en zijn ze zelf risico drager.

Kiest de koper zelf voor een verzendmethode dan is het risico voor retourzending bij de koper.

Helaas is het detail over 'wie bepaalt betaalt' voor retourzending niet opgenomen, maar hier is meer info over risico's in het algemeen:
https://ictrecht.nl/2018/...ourzending-van-producten/

Ook als koper het af wil komen geven kan de winkel niet zeggen dat ze een retourprocedure afdwingen. Wel is er verplichting van een retourformulier, maar die is er als minimum. Ook als ik die niet gebruik moet de winkel gewoon meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:05

Rmg

IamBartjuuh schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:49:
[...]

CB is hier dan ook niet moeilijk aan het doen. Er is een 3S code, het pakketje is onderweg, er kan beter gewoon even afgewacht worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBartjuuh
Anoniem: 1178686 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:52:
[...]

Klopt, de manier waarop werd lacherig gedaan van hoe kun je zo stom zijn het zo retour te hebben gestuurd. Niet zoals ik Coolblue normaal gesproken ken inderdaad.
Is idd niet zo handig gedaan ze zouden het gwn moeten aannemen. Denk dat ze dit uiteindelijk wel doen hoor.

[ Voor 28% gewijzigd door IamBartjuuh op 06-02-2019 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20
Dan is er niks aan de hand. Het pakketje is inmiddels al afgehaald en zal morgen worden bezorgd bij Coolblue, zodra deze is ontvangen en verwerkt krijg je van Coolblue een bevestiging.

Ik denk dat Coolblue zich heeft verward met een andere verzendmethode waardoor ze bovenstaande aangaven.

Oftewel, maak je geen zorgen, je retour zal morgen worden afgeleverd bij CB.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBartjuuh
Rmg schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:54:
[...]

CB is hier dan ook niet moeilijk aan het doen. Er is een 3S code, het pakketje is onderweg, er kan beter gewoon even afgewacht worden..
Heb je alles reacties gelezen???
Er wordt door CB aan gegeven dat ze deze manier niet toestaan terwijl ze dat wel zouden moeten doen. (moeilijk doen dus)
en idd het pakket is het gewoon even afwachten wat er morgen gebeurd.

Ik zal als nog op het beste hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:53:
[...]

Neen. Er mogen niet zomaar restricties (drempels) opgeworpen worden. Wel kan het zijn dat het risico van de zending verschilt.

Als verkoper specificeert hoe te verzenden, dan geven ze een specifieke opdacht en zijn ze zelf risico drager.

Kiest de koper zelf voor een verzendmethode dan is het risico voor retourzending bij de koper.

Helaas is het detail over 'wie bepaalt betaalt' voor retourzending niet opgenomen, maar hier is meer info over risico's in het algemeen:
https://ictrecht.nl/2018/...ourzending-van-producten/

Ook als koper het af wil komen geven kan de winkel niet zeggen dat ze een retourprocedure afdwingen. Wel is er verplichting van een retourformulier, maar die is er als minimum. Ook als ik die niet gebruik moet de winkel gewoon meewerken.
Wat wil je mij nu duidelijk maken met je quote ?
(ik weet zelf wel hoe het geregeld is :) ) of was de quote niet aan mij gericht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb heel wat van die track en trace papiertjes hier liggen, meerdere maten en verzend constructies maar op geen enkele staat iets als 'bewijs'. Daarnaast staat alleen bij aangetekend op het papiertje dat er aanvullende voorwaarden van toepassing zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:51
DukeBox schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:00:
Ik heb heel wat van die track en trace papiertjes hier liggen, meerdere maten en verzend constructies maar op geen enkele staat iets als 'bewijs'. Daarnaast staat alleen bij aangetekend op het papiertje dat er aanvullende voorwaarden van toepassing zijn.
Maar dat is wel het verzendbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Fuwor schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:03:
Maar dat is wel het verzendbewijs.
Dat begrijp ik wel maar het staat er niet in die bewoording op. Bij DHL en UPS staat er wel echt duidelijk op 'afgifte bewijs'.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wouterverh
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-03-2024
Hoi,

Ik ben zelf werkzaam op de Klantenservice van Coolblue en kwam deze discussie toevallig tegen. Zong je het verzendlabel van Coolblue uit hebt gebruikt gaat het helemaal goed. Op die manier kunnen wij ook direct de levering monitoren en hebben we ook jouw track n trace nummer in handen. Ik verwacht hier echt geen problemen mee. Mocht je pakket kwijt zijn, bel gerust en dan kunnen we altijd een onderzoek instellen bij PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:59:
[...]

Wat wil je mij nu duidelijk maken met je quote ?
(ik weet zelf wel hoe het geregeld is :) ) of was de quote niet aan mij gericht ?
Je kwam over of wat verkoper bij retouren schrijft heilig is. En ondanks dat veel winkels graag een vast proces volgen, mogen ze dat niet afdwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterverh
Tevens zie ik op je track n trace dat het pakket al afgehaald is door PostNL dus dat gaat helemaal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wouterverh schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:07:
Hoi,

Ik ben zelf werkzaam op de Klantenservice van Coolblue en kwam deze discussie toevallig tegen. Zong je het verzendlabel van Coolblue uit hebt gebruikt gaat het helemaal goed. Op die manier kunnen wij ook direct de levering monitoren en hebben we ook jouw track n trace nummer in handen. Ik verwacht hier echt geen problemen mee. Mocht je pakket kwijt zijn, bel gerust en dan kunnen we altijd een onderzoek instellen bij PostNL.
Die verzendlabel heeft ze niet gebruikt maar een eigen gemaakte verzendlabel via https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details en handmatig adres enz geschreven. Is ook dggv aan KS van Coolblue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouterverh
Is ook helemaal prima, je hebt de track n trace code doorgeven aan Coolblue, dus ook dan kunnen we hem in de gaten houden :). Je hebt het helemaal goed gedaan, no stress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:11:
[...]

Je kwam over of wat verkoper bij retouren schrijft heilig is. En ondanks dat veel winkels graag een vast proces volgen, mogen ze dat niet afdwingen.
Niemand praat over afdwingen.

Het is aan te bevelen de stappen van retour te volgen, zeker als je dit aangeeft op groot forum als dit.
oa bij CB is het een systeem van retour pakjes, en alles is gelijk geregistreerd. Dit geeft de minste kans op 'verkeerd gaan' en het is hun eigen systeem waar verantwoording bij verkoper ligt. alle andere manieren van retour zou ik niet aanbevelen/aanmoedigen. misschien heb ik het wat cru verteld, maar is kort en duidelijk(voor de meeste lezers) Vaak is ook een adres - op een site gevonden- niet het adres waar men retouren ontvangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:15
Misschien dat @CoolblueBV hier uitleg over hun standpunt kan geven?

[ Voor 13% gewijzigd door P1nGu1n op 06-02-2019 19:24 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:08
P1nGu1n schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:24:
Misschien dat @CoolblueBV hier uitleg over hun standpunt kan geven?
Waarom zou Coolblue hier moeten komen reageren? Omdat TS iets beweert en een probleem maakt terwijl er op dit moment helemaal nog geen probleem is?

https://www.coolblue.nl/k...rkt-het-retourproces.html

Dat is de normale procedure van retourneren, de manier waarbij Coolblue verantwoordelijkheid neemt voor het verzenden en daarmee het risico op zich neemt. Mocht je het pakket inleveren bij PostNL en het pakket raakt kwijt dan krijg je nog gewoon je geld terug, aangezien dit de verantwoordelijkheid was van CB. Een bonnetje van PostNL waarbij een 3S nummer staat en dus makkelijk gewicht/postcode kan worden gecontroleerd is erg makkelijk.

Als TS een andere manier kiest dan ligt het risico bij terug verzending bij TS. Als het pakket nu kwijt raakt tijdens het proces dan pas wordt het een interessante discussie, ik weet namelijk niet of zo'n automaat ook bijvoorbeeld het gewicht van het pakket opslaat?

Dat het handgeschreven is maakt niet uit: Heb je geen printer? Schrijf het retournummer en het retouradres dan zelf op de doos. Gebruik hierbij als adres het antwoordnummer of het adres op de verzendlabel, verzending is dan gratis.

Al met al heeft dit topic op dit moment nog 0,0 waarde en is het eerst maar eens afwachten op overmorgen als het pakket bij CB geleverd is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:15
President schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:08:
[...]

Waarom zou Coolblue hier moeten komen reageren? Omdat TS iets beweert en een probleem maakt terwijl er op dit moment helemaal nog geen probleem is?

[...]
Nee, omdat jouw verhaal gebaseerd is op aannames.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

President schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:08:
[...]

https://www.coolblue.nl/k...rkt-het-retourproces.html

Dat is de normale procedure van retourneren, de manier waarbij Coolblue verantwoordelijkheid neemt voor het verzenden en daarmee het risico op zich neemt. Mocht je het pakket inleveren bij PostNL en het pakket raakt kwijt dan krijg je nog gewoon je geld terug, aangezien dit de verantwoordelijkheid was van CB. Een bonnetje van PostNL waarbij een 3S nummer staat en dus makkelijk gewicht/postcode kan worden gecontroleerd is erg makkelijk.

Als TS een andere manier kiest dan ligt het risico bij terug verzending bij TS. Als het pakket nu kwijt raakt tijdens het proces dan pas wordt het een interessante discussie, ik weet namelijk niet of zo'n automaat ook bijvoorbeeld het gewicht van het pakket opslaat?

Dat het handgeschreven is maakt niet uit: Heb je geen printer? Schrijf het retournummer en het retouradres dan zelf op de doos. Gebruik hierbij als adres het antwoordnummer of het adres op de verzendlabel, verzending is dan gratis.

Al met al heeft dit topic op dit moment nog 0,0 waarde en is het eerst maar eens afwachten op overmorgen als het pakket bij CB geleverd is!
Omdat TS het netjes heeft ingeleverd bij Coolblue via Postnl automaat en dit volgens Coolblue niet mag.
Wat natuurlijk onzinnig is, want pakket komt waarschijnlijk gewoon aan. Dus er wordt onjuiste info verstrekt door Coolblue. Jammer, was ooit vol lof over deze partij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:05

Rmg

Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:19:
[...]
Dus er wordt onjuiste info verstrekt door Coolblue. Jammer, was ooit vol lof over deze partij.
Hij heeft een helpdesker getroffen die geen ervaring heeft met pakketautomaten en nou is het hele bedrijf kut terwijl er feitelijk nog niets aan de hand is... Jaja ok..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Rmg schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:35:
[...]

Hij heeft een helpdesker getroffen die geen ervaring heeft met pakketautomaten en nou is het hele bedrijf kut terwijl er feitelijk nog niets aan de hand is... Jaja ok..
Als je zo keer op keer reclame maakt met je prima service, dan moet je zo een mensen niet aan de telefoon zetten. Pakketautomaten zijn er 100’en van en wordt steeds populairder. Dan moet je dat als klantenservicemedewerker gewoon weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:19:
[...]

Omdat TS het netjes heeft ingeleverd bij Coolblue via Postnl automaat en dit volgens Coolblue niet mag.
Wat natuurlijk onzinnig is, want pakket komt waarschijnlijk gewoon aan. Dus er wordt onjuiste info verstrekt door Coolblue. Jammer, was ooit vol lof over deze partij.
Heb je ook maar enig bewijs dat CB onjuiste informatie heeft verstrekt, behalve een TS die dingen beweert?

Echt; hoe kan je nou op basis van een topic start waarbij er nog geen eens een probleem is dergelijke aannames doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:39:
[...]

Als je zo keer op keer reclame maakt met je prima service, dan moet je zo een mensen niet aan de telefoon zetten. Pakketautomaten zijn er 100’en van en wordt steeds populairder. Dan moet je dat als klantenservicemedewerker gewoon weten.
Helemaal mee eens. Zeg dan dat weet ik niet of ik het zoek het even uit als medewerker. Maar zo resoluut reageren en de fout bij de klant leggen is ergerlijk. Hopelijk komt morgen haar pakketje aan bij CB.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1178686 op 06-02-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jeroen3 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:06:
En ook nog de statusverandering dat het pakket is afgegeven bij het betreffende punt. Dit bewijs heb je volgens mij niet wanneer je het in een pakketautomaat doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Op diezelfde pagina staat al een flink onzinverhaal over een standaard strafkorting van 25% die wordt gehanteerd. Ik zou er zeker niet blind van uit gaan dat het retourproces wel volledig correct en/of compleet staat beschreven. En warempel, dat staat het niet omdat onbemande Pakketpunten niet worden in- of uitgesloten. Bij navraag krijgt TS ook nog eens een niet juist antwoord, aldus de CB-medewerker in dit topic.

Het is dus helemaal geen gekke vraag van TS, in de overtuiging alles correct te hebben gedaan, daar zijn twijfels bij heeft als CB bij navraag claimt dat e.a. niet juist is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FirePuma142 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:26:
[...]

Op diezelfde pagina staat al een flink onzinverhaal over een standaard strafkorting van 25% die wordt gehanteerd. Ik zou er zeker niet blind van uit gaan dat het retourproces wel volledig correct en/of compleet staat beschreven. En warempel, dat staat het niet omdat onbemande Pakketpunten niet worden in- of uitgesloten. Bij navraag krijgt TS ook nog eens een niet juist antwoord, aldus de CB-medewerker in dit topic.

Het is dus helemaal geen gekke vraag van TS, in de overtuiging alles correct te hebben gedaan, daar zijn twijfels bij heeft als CB bij navraag claimt dat e.a. niet juist is.
Dankje, vond het ook wel interressant om te weten want volgens mij houden ze nergens rekening met deze pakketautomaten die steeds populairder worden. Daarom dus mijn vraag en ervaring. En als dan ook nog eens op de postnl website staat dat het een officieel retourpunt is, tsja. Doe je huiswerk Coolblue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sypie schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:24:
[...]

En ook nog de statusverandering dat het pakket is afgegeven bij het betreffende punt. Dit bewijs heb je volgens mij niet wanneer je het in een pakketautomaat doet.
Onjuist, ze had gisteravond na inleveren pakketautomaat gelijk zending is bij Postnl als statusverzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zelf een label maken en richten aan klantenservice van de verkopende partij is niet de slimste keuze.
(gaat mij niet meer om geval van TS'er, dat is reeds gebeurt)

hier staat duidelijk de aanbevolen methode hoe te handelen https://www.coolblue.nl/k...rkt-het-retourproces.html je krijgt een e-mailtje als je pakket retour is gemeld, en daar zit een barcode bij. die kun je laten scannen bij een PostNL punt en die printen de juiste gegevens en plakken dit op je pakket. je krijgt gelijk een verzendbewijs mee en je pakje zit in het retour systeem. je kunt ook zelf thuis op een printer een formulier uitprinten die ook in je e-mail staat en dit zelf op je pakket plakken.

Je kunt het beste bij alle retourzendingen, de stappen volgen van de verkoper. dit geeft het minste kans op vermissen en dan ligt de verantwoordelijkheid ook bij de verkoper.(hun hebben namelijk het contract met verzender voor verzenden en ontvangen. geldt voor grote shops als Bol, CB, Zalando etc) retouren gaan naar groot warehouse, en niet naar kantoor van klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hackus schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:07:
Zelf een label maken en richten aan klantenservice van de verkopende partij is niet de slimste keuze.
(gaat mij niet meer om geval van TS'er, dat is reeds gebeurt)

hier staat duidelijk de aanbevolen methode hoe te handelen https://www.coolblue.nl/k...rkt-het-retourproces.html je krijgt een e-mailtje als je pakket retour is gemeld, en daar zit een barcode bij. die kun je laten scannen bij een PostNL punt en die printen de juiste gegevens en plakken dit op je pakket. je krijgt gelijk een verzendbewijs mee en je pakje zit in het retour systeem. je kunt ook zelf thuis op een printer een formulier uitprinten die ook in je e-mail staat en dit zelf op je pakket plakken.

Je kunt het beste bij alle retourzendingen, de stappen volgen van de verkoper. dit geeft het minste kans op vermissen en dan ligt de verantwoordelijkheid ook bij de verkoper.(hun hebben namelijk het contract met verzender voor verzenden en ontvangen. geldt voor grote shops als Bol, CB, Zalando etc) retouren gaan naar groot warehouse, en niet naar kantoor van klantenservice.
En als je geen printer hebt? Dan mag je het volgens de coolblue klantenservice handmatig opschrijven. TS zijn vriendin heeft gewoon netjes het pakketje naar coolblue geretourneerd. Dat Coolblue medewerkers niet eens weten hoe de dagelijks gang van zaken werkt met pakketautomaten, is zorgwekkend voor een partij die tienduizenden pakketjes per dag verstuurd naar klanten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:14:
[...]

En als je geen printer hebt? Dan mag je het volgens de coolblue klantenservice handmatig opschrijven. TS zijn vriendin heeft gewoon netjes het pakketje naar coolblue geretourneerd. Dat Coolblue medewerkers niet eens weten hoe de dagelijks gang van zaken werkt met pakketautomaten, is zorgwekkend voor een partij die tienduizenden pakketjes per dag verstuurd naar klanten :X
Hoe weet jij dit? Het kan net zo goed zijn dat CB deze methode liever niet heeft, omdat er slechte(re) ervaringen mee zijn bijvoorbeeld.
Hoe dan ook, een winkel mag (en moet zelfs, vind ik), om onduidelijkheid en risico's uit te sluiten (zowel voor klant als winkel), eigen voorwaarden stellen aan het retourneren van bestellingen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
KillerBee schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 06:08:
[...]

Hoe weet jij dit? Het kan net zo goed zijn dat CB deze methode liever niet heeft, omdat er slechte(re) ervaringen mee zijn bijvoorbeeld.
Hoe dan ook, een winkel mag (en moet zelfs, vind ik), om onduidelijkheid en risico's uit te sluiten (zowel voor klant als winkel), eigen voorwaarden stellen aan het retourneren van bestellingen.
Een winkel mag een methode kiezen als 'voorkeursmethode' waarbij zij het risico op zich nemen, zolang deze voorkeursmethode reëel is. Inleveren bij een inleverpunt welke in 99 van de 100 gemeentes staat voldoet daar wel aan, eisen dat het pakket door een kameel wordt bezorgd of alleen bij inleverlocatie X waarvan er maar 10 in Nederland staat voldoet daar uiteraard niet aan.

Uiteindelijk maakt het niet uit hoe het pakket bij het retouradres wordt geleverd. Voor mijn part breng je het zelf naar het adres toe. Uiteindelijk gaat het erom dat het pakket er veilig en onbeschadigd komt. Alleen betekent buiten de voorkeursmethode (laten) bezorgen wel dat jij het risico op beschadiging/kwijt raken op je neemt ipv de winkel.

Als je kiest voor de voorkeursmethode en het pakket komt leeg bij CB aan dan moeten zij onderzoek opstarten bij Postnl en krijg je sowieso je geld van CB. CB moet een claim indienen bij Postnl en zal verlies maken.

Als je voor een andere manier kiest en het pakket komt leeg aan bij CB dan zal jij een onderzoek bij Postnl moeten opstarten en daar zelf je claim neerleggen, aangezien jij de opdrachtgever bent. CB zal jou niks hoeven vergoeden en het is maar de vraag of Postnl je volledig vergoed (volgens mij hanteren die een prijs per gewicht?).

Overigens moeten we dus zeker tot morgen wachten om te lezen of er überhaupt een probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Track en trace geeft nu aan dat morgen pakket aankomt en dag vertraagd is. Hoe betrouwbaar dit is...i don’t know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KillerBee schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 06:08:
[...]

Dan moet dat op de website staan van Coolblue, dit is niet het geval dat ze dit uitsluiten daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1178686 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:47:
Track en trace geeft nu aan dat morgen pakket aankomt en dag vertraagd is. Hoe betrouwbaar dit is...i don’t know.
Morgen afwachten, en wie weet komt pakketje vandaag toch aan. Anders Coolblue opbellen voor onderzoek Postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:26:
[...]

Op diezelfde pagina staat al een flink onzinverhaal over een standaard strafkorting van 25% die wordt gehanteerd. I
Waar lees jij dat er een standaard strafkorting van 25% is?
Mag ik mijn producten retourneren?
Toch niet blij met je aankoop? Dan kun je dit binnen 30 dagen, na ontvangst van je product, bij ons melden via het online retourformulier. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product gratis terug te sturen.
Graag wel in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk). Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. Bijvoorbeeld: haal een pan uit de doos en bekijk hem van alle kanten, maar ga er niet mee koken.

Is je product toch nét teveel gebruikt? Dan laten we je er niet mee zitten. Je ontvangt dan 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.
Lijkt me heel redelijk dat je een product niet compleet mag testen en daarna weer terug kan brengen. Daar heb je reviews voor. Dezelfde tekst staat ook op ConsuWijzer: https://www.consuwijzer.n...itproberen-en-terugsturen
Mag u het product uitproberen tijdens de bedenktijd?
Ja, uitproberen mag wel. Maar u mag het product niet echt in gebruik nemen. Als vuistregel kunt u aanhouden dat u hetzelfde mag doen als wanneer u iets in de winkel koopt. U mag bijvoorbeeld een laptop of televisie aanzetten om te kunnen bekijken hoe het beeld en geluid is. Of een kledingstuk aantrekken om te zien of het past. Maar het is niet de bedoeling dat u de kleding de hele dag draagt en vervolgens weer terugstuurt. Waar precies de grens ligt tussen uitproberen en in gebruik nemen is niet altijd even duidelijk. En dit zal ook per product verschillend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

njitter schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:09:
[...]

Waar lees jij dat er een standaard strafkorting van 25% is?
Op de gelinkte pagina.
Lijkt me heel redelijk dat je een product niet compleet mag testen en daarna weer terug kan brengen. Daar heb je reviews voor. Dezelfde tekst staat ook op ConsuWijzer: https://www.consuwijzer.n...itproberen-en-terugsturen
Je mag een product zeer zeker wel uitproberen tot zover als noodzakelijk. Dat is soms alleen het aantrekken van een t-shirt, maar dat kan ook het draaien van een wasje of het zetten van een kop koffie zijn. Als er meer dan noodzakelijk wordt uitgeprobeerd, of er schade aan het product ontstaat mag alleen de daadwerkelijke schade in rekening worden gebracht. Niet een standaard strafkorting van 25%.

Consuwijzer heeft het wel vaker bij het verkeerde (versimpelde) eind.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:14:
[...]

Dan laat je de code scannen bij PostNL punt en die printen een zegel uit. hoef je zelf geen adres niks op de verpakking te plakken ! Dat had ik dus al geschreven. (heeft niets te maken met een callcentermedewerker die ergens niet van op de hoogte is)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Topicstarter
Update. Coolblue heeft pakketje ontvangen. Topic kan dicht. Dus kan gewoon in pakketautomaat! Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
FirePuma142 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:59:
[...]

Op de gelinkte pagina.

[...]

Je mag een product zeer zeker wel uitproberen tot zover als noodzakelijk. Dat is soms alleen het aantrekken van een t-shirt, maar dat kan ook het draaien van een wasje of het zetten van een kop koffie zijn. Als er meer dan noodzakelijk wordt uitgeprobeerd, of er schade aan het product ontstaat mag alleen de daadwerkelijke schade in rekening worden gebracht. Niet een standaard strafkorting van 25%.

Consuwijzer heeft het wel vaker bij het verkeerde (versimpelde) eind.
Zit nu een stukje op Tweakers te lezen: reviews: Hoe duidelijk is het herroepingsrecht in de Wet koop op afstand? . Men heeft het daar inderdaad over het herroepingsrecht. Weer wat geleerd 8) Hoewel tussen volgens de wet gelijk hebben en gelijk krijgen van de webwinkel nog wel verschil kan zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1178686 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:24:
Update. Coolblue heeft pakketje ontvangen. Topic kan dicht. Dus kan gewoon in pakketautomaat! Super!
Mooi.Tof dat het is opgelost.
Pagina: 1