Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beste oplossing voor smarthome integratie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thmeky
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-10 01:04
Beste mede-tweakers,

Mijn excuses als deze vragen reeds eerder gesteld zijn, maar ik kom er na enig zoekwerk niet helemaal uit.

Achtergrond:
Wij hebben een huis gekocht met inbouw spots (GU10) welke ik graag zou willen vervangen door exemplaren van Ikea Tradfri. Ik zou deze graag willen indelen in vier groepen (keuken, eetkamer, badkamer en gang).

Per groep zou ik graag scheduled moods willen gebruiken, waarbij kleurtemperatuur en -intensiteit afhankelijk is van de tijd. Deze scheduled moods zou ik later nog 'slimmer' willen maken door ook lichtinval (Luxaflex Powerview) en bewolking/zonnestand (Tado i.c.m. weerstation of IFTTT app) mee te nemen.

Gebruiksscenario twee is het aansturen van Hue Sync (i.c.m. full spectrum E14 lampen van Philips Hue) en Luxaflex Powerview met Harmony Hub (cinema mode).

Op een later moment zou ik ook brandmelders, camera's en een alarmsysteem willen koppelen.

Een Harmony Hub is reeds in bezit en een Apple TV wordt aangeschaft als mediaplayer.

Nu denk ik dat een Smart Hub als Homey alles netjes kan laten samenwerken, maar het is nogal tijdrovend om alles goed in te stellen. Daarom zou ik de systemen liever gefaseerd uitrollen. Ook vind ik een zekere redundantie belangrijk.

Voor de verlichting denk ik dat de Hue bridge een betere keuze is dan de Tradfri bridge. Hue heeft een ingebouwde routines functie, ondersteunt Hue sync, de bewegingsdetectie kan de intensiteit van daglicht detecteren en kleurtemperatuur is traploos instelbaar. Hue en Powerview werken out of the box samen met Harmony (voor cinema mode).

De Powerview app heeft ook een scheduling functie, evenals Tado. Tado en Hue hebben een geofencing optie.

I.v.m. privacybezwaren wil ik geen voice control, dus de meerwaarde van Google Home ziet ik niet zo snel. De Apple TV zou als Homekit hub kunnen dienen, maar Powerview ondersteunt geen Homekit en Tradfri i.c.m. een Hue bridge ook niet. Bovendien heb ik zelf een Android smartphone.

Als kers op de taart zouden alle systemen gekoppeld kunnen worden met IFTTT en uitgebreid worden met een weather app. Is dit enkel web/app based of moet hier nog een hub voor aangeschaft worden?

Zie ik iets over het hoofd, of is dit de beste manier om alles werkend te krijgen?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True