Bluetooth platenspeler gekoppeld met soundbar geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liiva
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 14:41
Mijn vraag
Recentelijk heb ik een platenspeler gekocht en ik heb hier speciaal een variant gekocht met Bluetooth ondersteuning zodat ik geen gedoe heb met kabels en omdat mijn soundbar dit ondersteund. Bij het inschakelen van beide apparaten paired de platenspeler binnen een paar seconden met de soundbar (deze geeft duidelijk "paired TT600" aan op de LED display) maar zodra ik een plaat afspeel komt er geen geluid uit de soundbar.

Relevante software en hardware die ik gebruikWat ik al gevonden of geprobeerd heb
In mijn zoektocht naar een Bluetooth-ondersteunende platenspeler kwam ik al veel topics tegen over voorversterkers maar als ik het goed begrijp heeft deze platenspeler al een ingebouwde voorversterker dus dit lijkt me niet het probleem.

Verder:
  • Wanneer ik de soundbar koppel met mijn mobiel of TV komt er gewoon geluid uit
  • Volume van de soundbar staat hard genoeg om iets te moeten horen
  • Met m'n oor dichtbij de platenspeler kan ik het nummer heel zacht horen wat aan het afspelen is
  • De platenspeler heeft een Line/Phono schakelaar op de achterkant maar dit lijkt verder geen effect te hebben, verder valt er niet veel aan in te stellen
Iemand suggesties wat ik kan proberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:28
Je kunt een andere Bluetooth speaker proberen te koppelen, als die geluid geeft zit het in je soundbar in combinatie met deze speler en anders in je platenspeler. Het hele zachte geluid wat je hoort is normaal bij iedere platenspeler

[ Voor 7% gewijzigd door martyw op 06-02-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:08

Mikayu

.srt

Zit er niet nog een volume regelaar op de platenspeler? Kan zijn dat deze uit staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Komt er bedraad wel geluid uit de platenspeler? Want wellicht gewoon iets niet goed aan de speler/element/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18
Liiva schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:28:
Mijn vraag
gedoe heb met kabels
ik moet hier altijd om lachen. Welk gedoe? één keer een kabel aansluiten en klaar. Moet je eens kijken wat voor een 'gedoe' je nu hebt.

Line/phone zou zeker wat uit kunnen maken. Probeer hem eens op line te zetten. Hierdoor zou het signaal versterkt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liiva
martyw schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:42:
Je kunt een andere Bluetooth speaker proberen te koppelen, als die geluid geeft zit het in je soundbar in combinatie met deze speler en anders in je platenspeler. Het hele zachte geluid wat je hoort is normaal bij iedere platenspeler
Ik heb even een kleine Bluetooth speaker geprobeerd en deze speelt wel het geluid af dus het probleem zit 'm in de soundbar.
Mikayu schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:56:
Zit er niet nog een volume regelaar op de platenspeler? Kan zijn dat deze uit staat.
Nope, er valt weinig in te stellen aan de platenspeler zelf.
107mb schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:36:
ik moet hier altijd om lachen. Welk gedoe? één keer een kabel aansluiten en klaar. Moet je eens kijken wat voor een 'gedoe' je nu hebt.

Line/phone zou zeker wat uit kunnen maken. Probeer hem eens op line te zetten. Hierdoor zou het signaal versterkt moeten worden.
Het 'gedoe' zit hem in het wegwerken van de kabels. Een kabel van een paar meter midden door je woonkamer oogt niet erg fraai :+. Overigens ben ik wel met je eens dat dit ook een behoorlijk gedoe begint te worden...
De platenspeler staat standaard op 'Line' dus dit lijkt me ook niet het probleem.

Nog geen succes tot dusver, ik knooi nog even verder O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:28
Je zou een soortgelijke adapter kunnen aansluiten op je soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liiva
Ik heb LG support ook eens gevraagd en kreeg dit antwoord:
Omdat u uw mobiele telefoon gekoppeld heeft aan de soundbar, waarbij er geluid werd gehoord, dienen wij te concluderen dat er geen (Bluetooth) defect is aan de soundbar. Bij koppeling van de platenspeler aan een andere speaker, is er eveneens geluid gehoord, waardoor er ook geen (Bluetooth) defect aan de platenspeler aan de hand kan zijn.

Wij dienen op basis van bovengenoemde situaties te veronderstellen dat de platenspeler helaas niet compatible is met de LAS550 soundbar. Wij kunnen niet garanderen dat apparatuur van andere fabrikanten, aangesloten op onze apparaten al of niet volledig zullen functioneren.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Helaas gaat dit dus niet werken maar mijn vraag is wel beantwoord.
Pagina: 1