Google Maps laat verschillende kaarten zien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 11:03
Hoe kan het dat Google maps via Safari op een Macbook Pro een andere kaart(nieuwer) laat zien dan op bijvoorbeeld Chrome in Windows of Android?
Sterker nog, in de Safari browser van een Iphone 8 zie je ook de oude kaart, in de Google maps app op Android ook de oude kaart.
Beetje vreemd.

Oude kaart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oB0vCOI8Tw0PCAHWG6kC2eV8/medium.jpg

Nieuwe kaart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FYgiVFJScZisKRPZU3wjB1rG/medium.jpg

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple macbook pro, Windows, Safari, Chrome, Iphone 8, Samsung s8

Google en Tweakers doorzocht maar niks kunnen vinden hierover.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met een infra zo groot als die van Google, verbaast het me niet dat wijzigingen niet direct over alle servers heen is gedistribueerd. Misschien zelfs ivm. A/B-testen. Maar dat het dan een tijdje kan duren voor het overal is geupdated. (Of een tijdje in minuten, uren, dagen, weken of maanden wordt gemeten verschilt dan per geval).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
F_J_K schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:07:
Met een infra zo groot als die van Google, verbaast het me niet dat wijzigingen niet direct over alle servers heen is gedistribueerd. Misschien zelfs ivm. A/B-testen. Maar dat het dan een tijdje kan duren voor het overal is geupdated. (Of een tijdje in minuten, uren, dagen, weken of maanden wordt gemeten verschilt dan per geval).
Misschien een noob question hoor, maar is besturingsysteem afhankelijk naar welke server je gestuurd wordt bij maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Onlangs zelf ook ervaring hier in Nederland. Op desktop waren nieuwe luchtfoto's zichtbaar van afgelopen zomer (goed te zien door de droogte). Op mobiel waren deze luchtfoto's niet zichtbaar. Nu (een paar maanden later) zijn de nieuwe luchtfoto's ook te zien in de app op mobiel.

Verklaring zoals F_J_K post lijkt me zeer aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29

Rmg

TakeAway schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:10:
[...]

Misschien een noob question hoor, maar is besturingsysteem afhankelijk naar welke server je gestuurd wordt bij maps?
Kan vanalles zijn, alleen google kan daar een antwoord opgeven en dat gaan ze niet doen :+ Ik gok dat het geo-locatie, ping/routing naar dichtsbijzijnde server en inlog status van je google account de grootste factoren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En misschien ook wel de client die het opvraagt, vanwege optimalisatie van opslag en ontsluiting van het kaartmateriaal (je hebt een ander gebruik op 6" dan op 60" scherm). Geen idee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 13:56
Google maakt ook veel verschillen in wat ze laten zien afhankelijk van waar je vandaan verbindt, dus mogelijk dat je verkeer via een andere machine gaat?

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
TakeAway schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:10:
[...]

Nee, dat is DNS en/of loadbalancer-afhankelijk. Kortom je weet eigenlijk nooit waar je heen gestuurd wordt.

DNS kan per device, per netwerk of zelfs per applicatie verschillen, en wat de loadbalancer waar je uitkomt vervolgens doet heb je helemáál geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
mcDavid schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:25:
[...]

Nee, dat is DNS en/of loadbalancer-afhankelijk. Kortom je weet eigenlijk nooit waar je heen gestuurd wordt.

DNS kan per device, per netwerk of zelfs per applicatie verschillen, en wat de loadbalancer waar je uitkomt vervolgens doet heb je helemáál geen invloed op.
Maar beide foto's zijn gisteren vanaf hetzelfde (thuis) netwerk gemaakt.
Misschien dat er bij hogere resolutie de nieuwe kaart geladen wordt en bij lagere de oude kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb dit ook wel eens meegemaakt op mobiel vs desktop, toen had dat te maken met een of andere setting in Google waardoor de mobiel minder geavanceerd materiaal kreeg. Ik weet niet meer welke setting dus heel behulpzaam is deze post niet maar dat leidde ook op apparaat A tot een foto van een weiland en op apparaat B een foto van een nieuwbouwwijk.

Ben je op beide browsers (op dezelfde manier) ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Jheroun schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:32:
Ik heb dit ook wel eens meegemaakt op mobiel vs desktop, toen had dat te maken met een of andere setting in Google waardoor de mobiel minder geavanceerd materiaal kreeg. Ik weet niet meer welke setting dus heel behulpzaam is deze post niet maar dat leidde ook op apparaat A tot een foto van een weiland en op apparaat B een foto van een nieuwbouwwijk.

Ben je op beide browsers (op dezelfde manier) ingelogd?
Vrouwlief op de Apples ik op de overige apparaten.
Pagina: 1