Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:11
Beste Tweakers, aangezien ik de afgelopen weken al vanalles had geupgrade was nu ook mijn headset aan de beurt. Ik gebruikte een Razer Kraken USB van om en bij de 60 euro en die is nu vervangen door een Asus ROG Delta van 200 euro. Helaas vind ik die heel wat minder goed klinken. Alle geluiden (games) en stemmen (Teamspeak) lijken heel erg schel, alsof ze uit een badkamer komen.

De setup is de volgende: een Corsair ST100 headset stand met 7.1 geluidskaart is via usb met mijn pc verbonden. Daarin plug ik ofwel de Razer ofwel de Asus headset. Bij Razer gebruik ik Synapse om wat te tweaken en virtual surround aan te zetten. Werkt allemaal perfect en klinkt goed. Als ik mijn Asus aansluit en via Armoury wat met instellingen speel kan ik echter niet zo'n goed geluid krijgen als bij de Razer. Ik heb alle equalizer presets al geprobeerd. In Windows is alles in orde, de volumes staan op max, het juiste afspeelapparaat is geselecteerd etc. Nog bij vermelden dat ik in de Corsair software niets heb aangepast.

Waar kan het probleem zitten? Ook de Asus rechtstreeks op de pc verbinden haalt niets uit. Ik heb geen Realtek programma staan want mijn audio is allemaal via USB. Smijt ik al die software eraf en gebruik ik een extern programma om alles in te stellen? Of wat zijn mijn opties hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
Ik denk dat je Corsair geluidskaart niet samenwerkt met de headset. Ik zou die software verwijderen en de Asus aan je pc hangen.

Je headset heeft een eigen DAC en dat gaat waarschijnlijk niet goed

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 06-02-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
Ik heb echter al de Corsair headsetstand gebypassed en de Asus headset rechtstreeks op een USB poort op de voorkant van mijn pc aangesloten. Dat deed niets. En in Corsair ICUE, de software voor de stand heb ik niets aangezet of aangepast. Die software kan er ook niet af want daar regel je ook alle RGB actie van de fans, toetsenbord, ram geheugen etc. Ik ga vanavond wel even proberen zonder dat de headset stand aangesloten is, al denk ik niet dat er daardoor iets zal veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Gunner_Youri schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:10:
Ik heb echter al de Corsair headsetstand gebypassed en de Asus headset rechtstreeks op een USB poort op de voorkant van mijn pc aangesloten. Dat deed niets.
Ik denk dat je hier even verder moet zoeken: Mogelijk moet de headset eerst geinstalleerd worden of moet je de juiste audio uitvoer kiezen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
ResuCigam schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:51:
[...]

Ik denk dat je hier even verder moet zoeken: Mogelijk moet de headset eerst geinstalleerd worden of moet je de juiste audio uitvoer kiezen.
Deze is volledig geinstalleerd en wordt ook gezien in Windows en Asus Armoury. Bij Windows instellingen staat de Delta ook al als geactiveerd apparaat geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

En als je de volume mixer opent, staat hij daar ook als device/apparaat geselecteerd in de meest linker column?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
ResuCigam schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:55:
En als je de volume mixer opent, staat hij daar ook als device/apparaat geselecteerd in de meest linker column?
Jep, alle basis dingen heb ik zelf al gecontroleerd. De headset werkt ook volledig maar de kwaliteit is bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Oh dan begreep ik jouw term "Dat deed niets." verkeerd: ik dacht dat je geen geluid kreeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ROG is een bekende naam in gameland, en is niet altijd betere kwaliteit. Als je Razer beter klinkt gebruik je die, en doe je de ROG weer weg(retour)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:40
Zou hem inderdaad retour en hier een topic openen wat voor headset je dan moet halen.
zelf goede ervaringen met arctis 7. Die ligt in de 200 pricerange.
pricewatch: Steelseries Arctis 7 Zwart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
Gunner_Youri schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:20:
[...]

Jep, alle basis dingen heb ik zelf al gecontroleerd. De headset werkt ook volledig maar de kwaliteit is bedroevend.
Probeer de headset is op een andere computer.
Dit om te testen of de headset hardware matic niet goed functioneert of mogelijke driver issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
Maar de reviews zijn best lovend, zelf meerdere vermeldingen over PUBG (mijn meest gespeelde spel), dat hij echt een meerwaarde ingame is. Een Steelseries Arctis 5 heb ik al retour gestuurd, was nog slechter dan de Asus. Straks probeer ik eens zonder de Corsair ST100 en op een andere pc. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
Update: Virtual Surround uitzetten zorgt grotendeels voor de oplossing. Alles klinkt wat minder schel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gunner_Youri schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:59:
Update: Virtual Surround uitzetten zorgt grotendeels voor de oplossing. Alles klinkt wat minder schel.
Daar maak ik uit op dat je nog niet 'helemaal' tevreden bent ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner_Youri
Hackus schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:16:
[...]

Daar maak ik uit op dat je nog niet 'helemaal' tevreden bent ?
Het is nog niet helemaal zoals ik het zou willen, maar misschien is het ook wat gewoon worden. De mic en het draagcomfort zijn alleszins stukken beter, dus ik ga hem nu verder gebruiken en kijken of het went.
Pagina: 1