Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Allereerst mijn excuses als deze post hier niet thuishoort, maar ik heb geen idee waar ik hem anders zou moeten posten.

Ik heb problemen met beeldkwaliteit op 4k HDR films en series. Niet alleen via Netflix maar ook andere sources. Ik heb een 200 Mbps glasvezelverbinding en de snelheid van de (5 Ghz) Wifi van de tv meet hij op ruim 160 mbps, dus maximale beeldkwaliteit wordt binnengehaald.

Ik heb last van ruis/pixelated images op deze beelden. Niet alleen in donkere scenes, maar ook in lichtere scenes. Het probleem doet zich overigens alleen voor bij 4K HDR beelden, niet bij HD beelden en niet bij 4K only beelden.

Zie voorbeeld foto's. Ik heb al lopen spelen met allerlei instellingen, maar zonder resultaat. Ik hoop dat iemand kan helpen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mWpjusQ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JJSECHF.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Autopilot op 06-02-2019 12:20 ]

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

2 dingen:

160Mbps WiFi is goed maar dat is onmogelijk je bitrate. Zelfs een UHD-disc trapt er maximaal 100Mbps uit. Ergo, je meet iets wat zeer waarschijnlijk niets te maken heeft met je probleem namelijk beeldkwaliteit.

Dan je andere topic(s); je loopt te ranten op Philips en/of kan bepaald materiaal niet vinden zoals HDR+ spullen en in je topicstart geef je nu niets aan welk type HDR je nu wil afspelen & 0 van je settings waar je mee "hebt lopen spelen".

Combi van deze zaken maakt het best lastig om met een mogelijke hint te komen anders dan: factory reset?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Netflix met de ingebouwde app? Dat geeft bij mij (POS9002 van Phlilips) niet dat effect. Met mijn Vero 4k heb ik dat ook niet met 4k HDR.

Maar met mn bovenbuur, het helpt als je wat duidelijker bent:
- Welke TV
- Welk apparaat om af te spelen

Als het met een externe player is, zou het misschien zelfs wel de hdmi kabel kunnen zijn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
MAX3400 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:04:
2 dingen:

160Mbps WiFi is goed maar dat is onmogelijk je bitrate. Zelfs een UHD-disc trapt er maximaal 100Mbps uit. Ergo, je meet iets wat zeer waarschijnlijk niets te maken heeft met je probleem namelijk beeldkwaliteit.

Dan je andere topic(s); je loopt te ranten op Philips en/of kan bepaald materiaal niet vinden zoals HDR+ spullen en in je topicstart geef je nu niets aan welk type HDR je nu wil afspelen & 0 van je settings waar je mee "hebt lopen spelen".

Combi van deze zaken maakt het best lastig om met een mogelijke hint te komen anders dan: factory reset?
Nee dat is ook niet mijn bitrate, maar zo heb ik inderdaad uitgesloten dat het aan mijn bandbreedte zou kunnen liggen.

Ik kan inderdaad weinig HDR10+ materiaal vinden, maar dat terzijde. Dit gaat om HDR10 materiaal, niet HDR10+, dus "regulier niet-dynamische HDR".

Ik heb met alle settings lopen spelen waaronder Contrast, Scherpte, Ultra Resolution, Motion, verschillende presets, Kleurinstellingen, HDR instellingen...

Ik denk dat er niets anders opzit dan een factory reset en checken of dat helpt.

[ Voor 3% gewijzigd door Autopilot op 06-02-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
JvS schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:25:
Netflix met de ingebouwde app? Dat geeft bij mij (POS9002 van Phlilips) niet dat effect. Met mijn Vero 4k heb ik dat ook niet met 4k HDR.

Maar met mn bovenbuur, het helpt als je wat duidelijker bent:
- Welke TV
- Welk apparaat om af te spelen

Als het met een externe player is, zou het misschien zelfs wel de hdmi kabel kunnen zijn.
Netflix met de ingebouwd app inderdaad.

TV: Philips 65OLED803
Apparaat: geen externe apparaat, ingebouwde Netflix app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Veel Netflix content staat bekend om de artificiële grain die wordt toegevoegd. Dit moet een meer filmische sfeer geven. Daarnaast is de maximale snelheid bij Netflix 'slechts' 15Mbps, ook bij 4k HDR wat de kwaliteit niet ten goede komt en dit valt op.

Probeer eens een orginele 4k HDR disc of demo (geen streaming content), dan kan je pas echt bepalen of het aan je TV / settings ligt (ik betwijfel het).

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 06-02-2019 22:00 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Puck schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:55:
Veel Netflix content staat bekend om de artificiële grain die wordt toegevoegd. Dit moet een meer filmische sfeer geven. Daarnaast is de maximale snelheid bij Netflix 'slechts' 15Mbps, ook bij 4k HDR wat de kwaliteit niet ten goede komt en dit valt op.

Probeer eens een orginele 4k HDR disc of demo (geen streaming content), dan kan je pas echt bepalen of het aan je TV / settings ligt (ik betwijfel het).
Je hebt gelijk, ligt aan Netflix. Is inderdaad max 15 Mbps bij 4K HDR materiaal, door de compressie.

https://www.youtube.com/watch?v=iIEGd5sTn5w

Wel jammer dit, hoop dat ze in de toekomst de 15 Mbps cap verhogen of helemaal eraf halen (en natuurlijk de video's niet zo compressen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 15:12
op netflix zie ik ook veel grain bij dolby vision. check ff zo n uhd hdr 60fps filmpje op youtube via de tv app. dat zou er gewoon strak uitmoeten zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autopilot
Het is niet een probleem van Netflix, maar van filmproducenten las ik op bepaalde fora??

Wat ik heb begrepen is dat sommige filmmakers zelf artificial grain toevoegen om een bepaalde sfeer te creeren in de film. op zich is dat niet erg en hinderlijk, maaaaar....

Het probleem is dus dat deze grain wordt toegevoegd en erna wordt het HDR compatibel gemaakt waardoor de HDR de grain ook versterkt wat resulteert in zeer lelijke beelden zoals hierboven weergegeven.

Als de grain er na de HDR toegevoegd zou worden ipv ervoor, zou er geen probleem zijn....

Gisteren de film Siege of Jadotville 4K HDR gekeken op Netlix. Geweldige kwaliteit en geen enkele grain opgemerkt. Dit is hoe het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Van welke film op welk timestamp is de bovenste foto dan? Dat gaat wel wat verder dan wat grain...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
Ik heb een eerdere Philips pos9002. Als je de film even aangeeft welke dit hebben, wil ik best even foto's maken van hoe het er bij mij uit ziet.

En het screenshot: welke film, en op welk tijdstip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Waah schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:30:
Ik heb een eerdere Philips pos9002. Als je de film even aangeeft welke dit hebben, wil ik best even foto's maken van hoe het er bij mij uit ziet.

Lijkt sterk op Dredd 8)

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

said006 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:07:
Wat ik heb begrepen is dat sommige filmmakers zelf artificial grain toevoegen om een bepaalde sfeer te creeren in de film. op zich is dat niet erg en hinderlijk, maaaaar....

Het probleem is dus dat deze grain wordt toegevoegd en erna wordt het HDR compatibel gemaakt waardoor de HDR de grain ook versterkt wat resulteert in zeer lelijke beelden zoals hierboven weergegeven.

Gisteren de film Siege of Jadotville 4K HDR gekeken op Netlix. Geweldige kwaliteit en geen enkele grain opgemerkt. Dit is hoe het hoort!
Ah, ik dacht dat het door wifi zou komen.
Interessant, weer wat geleerd.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

said006 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:07:
Het is niet een probleem van Netflix, maar van filmproducenten las ik op bepaalde fora??
Ja eens, dat bedoelde ik eigenlijk ook. Maar komt vooral veel voor met de content op Netflix specifiek.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Haha, heel scherp van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Waah schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:30:

Het gaat om de film (Judge) Dredd, maar ik kan hem nu niet meer vinden op Netflix. Blijkbaar hebben ze hem verwijderd (begrijp ik ook wel). Maar dit heb ik ook (in mindere mate) bij Jessica Jones in 4k HDR in de eerste paar minuten van de eerste aflevering. Kun je checken of jij hier ook last van hebt?

Pagina: 1