Toon posts:

p4 vs amd athlon

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik weet zkr dat deze thread al talloze keren gemaakt zal zijn, maar ik wou graag even weten welke ik het beste kan kopen voor mijn nieuwe pc

heeft iemand misschien een link naar een thread of website waarbij ik duidelijk kan zien wat de voordelen en nadelen van beide zijn, en met welke andere onderdelen ze in je pc goed samenwerken.. of misschien is iemand zo aardig om het hieronder uit teleggen,

bedankt iig :)

Verwijderd

Oei,

Lees een keertje de Frontpage

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hmmm check het nieuw op tweakers.net en gebruik de search eens.... btw, voor een even snel P4 systeem (goede onderdelen) moet je waarschijnlijk meer neertellen dan een AMD systeem...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 23:58 schreef limoentje het volgende:
hmmm check het nieuw op tweakers.net en gebruik de search eens.... btw, voor een even snel P4 systeem (goede onderdelen) moet je waarschijnlijk meer neertellen dan een AMD systeem...
waarschijnlijk........dat weet ik wel zeker!!!!!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
gewoon cyrix nemen

die roeleerd :P

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 23:59 schreef vinkie het volgende:
gewoon cyrix nemen

die roeleerd :P
Ja daar ben ik ook nog voor aan het sparen de Cyrix 3... Maar zo'n systeem gaat ook wel heel wat jaartjes mee, veel beter als al die rommel van Intel en AMD... :Z

Ik zeg nie snel dat je de search moet gebruiken maar deze vraag is toch wel om te :'(

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik zou voor een amd gaan

waarom goedkoper en haast even snel
nu kan je meer geld uit geven voor een beeldscherm enzo

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:36
Op dinsdag 24 juli 2001 00:13 schreef happy3736 het volgende:
ik zou voor een amd gaan

waarom goedkoper en haast even snel
nu kan je meer geld uit geven voor een beeldscherm enzo
:X

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
Ik heb jaren bij een groothandel voor hardware gewerkt, op de Cebit in Hannover gepraat met Intel, Cyrix en AMD.
Vergelijkend? AMD snelste, P4 duurste, en Cyrix het slechste. Wil je echt wat leuks???? Koop dan een PIII Xeon of een
P4 Itanium, dat raust echt lekker. Maar goed je kan het beste sisoft sandra ff downen en de cpu benchmark doen. Daar wordt je veel wijzer van. Trouwens de cpu is niet het enigste wat een pc snel maakt :-)

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Ik dus niet , heb tot nu toe niks dan problemen met m'n Duron . Heb al veranderd van MSI naar Asus maar de problemen blijven en zijn eigenlijk zelf erger omdat die Asus niet tegen IRQ sharing met de Promise controller kan . Ik denk er sterk aan terug Intel te nemen .

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:36
waarom komt er HIER nou weer geen slotje op?

Dit soort discussies zijn al ZOVAAK geweest.

Gebruik gewoon ff de zoekmachine van GoT en vindt wat gij zoekt.

|:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

zoals je zei: "hoi, ik weet zkr dat deze thread al talloze keren gemaakt zal zijn". Daarom UTFS

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Op dinsdag 24 juli 2001 00:18 schreef dodemaa het volgende:
Ik heb jaren bij een groothandel voor hardware gewerkt, op de Cebit in Hannover gepraat met Intel, Cyrix en AMD.
Vergelijkend? AMD snelste, P4 duurste, en Cyrix het slechste. Wil je echt wat leuks???? Koop dan een PIII Xeon of een
P4 Itanium, dat raust echt lekker. Maar goed je kan het beste sisoft sandra ff downen en de cpu benchmark doen. Daar wordt je veel wijzer van. Trouwens de cpu is niet het enigste wat een pc snel maakt :-)
een p3 xeon heeft ook weinig nut die zijn bijna even snel als zijn desktop broertje.
een p4 itanium bestaat niet|:(
het is gewoon itanium en waarom breng je dat op ??? de itanium is een high-end server processor die
1
onbetaalbaar is
2 totaal niet toepasselijk voor de desktop
3 op een andere instructie set werkt IA-64
en niet x86
4 bijna geen software voor is

dus kom je tot de conclusie dat dit een high-end server proc is voor het handelen van grote databasen bijv. en niet intressant voor de gewone tweaker.

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op dinsdag 24 juli 2001 00:18 schreef dodemaa het volgende:
dit lulverhaal slaat idd echt nergens op |:(

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 00:18 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik dus niet , heb tot nu toe niks dan problemen met m'n Duron . Heb al veranderd van MSI naar Asus maar de problemen blijven en zijn eigenlijk zelf erger omdat die Asus niet tegen IRQ sharing met de Promise controller kan . Ik denk er sterk aan terug Intel te nemen .
Dooeeeiii neem snel effe een INTEL machientje!!!!... :r

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Ik weet niet wat het meest recente topic hierover is geweest, maar het probleem bij hardwarevragen is dat als je er de search voor gebruikt je meestal achterhaalde info zit te lezen.
Ik vind het daarom niet zo erg als dit soort vragen wat vaker voorbij komt. blijf je tenminste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Maar eerst even wat rondkijken op het net en wat benchmarks e.d. lezen kan natuurlijk ook geen kwaad.

Ik zou voorlopig nog niet voor een p4 gaan maar een AMD kiezen.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Gebruik search, lees t.net :)
Dit potentiële flametopic gaat dicht.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.