Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben al een aantal maanden een tevreden gebruiker van een BenQ PD2500Q. Eerder deze week was ik een tweakblog aan het lezen en wisselde ik erna naar een scherm met een grijze achtergrond. Tot mijn verbazing flikkerde het beeld in het midden. Ook bleef een deel van mijn browserscherm half transparant zichtbaar in de linkerbovenhoek.

Ik heb wat testen gedaan die avond en kon het probleem meerdere keren reproduceren. Het lijkt zich enkel voor te doen op een grijze achtergrond nadat er eerst een tijd een lichte achtergrond getoond wordt. Ook lijkt het zich enkel voor te doen als de monitor een tijd (meer dan drie kwartier) heeft aangestaan.

Wat ik al geprobeerd heb:
• Computer reboot
• Scherm uit en aan gezet
• Stroom van scherm afgehaald
• Gecontroleerd of het opstartscherm van de monitor (het BenQ logo) ook flikkert. Dit is inderdaad zo maar enkel als het probleem zich al voordoet op de computer. Het flikkert ook minder hard dan een grijze achtergrond.
• Gecontroleerd of het op een screenshot zichtbaar is --> dit is niet het geval
• Een andere computer gebruikt --> hiermee heb ik het nog niet kunnen reproduceren maar deze computer gebruikt HDMI in plaats van Displayport

Het vervelende is dus dat ik het enkel kan reproduceren als de monitor lang aanstaat en het lijkt ook nodig dat ik een tijd een scherm met een lichte achtergrond toon.

Is het nu veilig om aan te nemen dat het scherm aan het stuk gaan is? Vooral gezien dat het opstartscherm van de monitor ook problemen vertoont. Dit scherm komt niet van de bron.

Een aantal foto's:
PD2500Q I

PD2500Q II

Relevante hardware:
• BenQ PD2500Q monitor verbonden met displayport
• Asus RX560 videokaart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

Gewoon garantie claimen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Das niet in orde nee. Mijn PD2500Q heeft hier in ieder geval totaal geen last van.

I reject your reality and substitute my own