Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• cripto
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-02-2024
Ik heb android als een VirtualBox guest machine draaien (Android-x86 8.1-RC1 Oreo).
(Deze is overigens geroot)
Wat ik graag wil is dat het verkeer van deze virtual machine via een proxy op een andere virtuele machine gaat.

Om dit te bewerkstelligen heb ik een proxy op poort 8080 draaien op een andere virtualbox machine. Beide draaien in bridged mode en hebben dus hun eigen lokale ip adres.

Als ik op de android VM de Terminal Emulator open en ik doe een
code:
1
export http_proxy="192.168.178.58:8080"
dan gaat een wget op een http adres succesvol via de proxy op m'n andere virtualbox machine. So far, so good.

Echter, ik wil al het verkeer via die proxy laten lopen - dus ook als ik in een browser zit of een app open die verbinding via internet maakt. Maar als ik in een browser naar een http:// url ga, dan stuurt ie dit niet via de proxy. Ga ik in de browser naar http://192.168.178.58:8080 dan kom ik wel op de landingspagina van de proxy uit, dus connectiviteit is geen issue.

Normaliter zou ik de proxy bij de wifi-instellingen invoeren, echter wifi staat uitgeschakeld en kan het niet aanzetten en dus ook niets met die instellingen doen.

Ik heb ook al via de playstore gezocht naar apps waarmee ik system wide een proxy kan instellen, maar tot dusver zonder succes.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is precies het doel? Het verkeer afluisteren/controleren? Kun je dan niet beter een router/firewall tussen je Android box en de netwerkverbinding zetten?

Maak bijvoorbeeld een pfSense VM (met twee netwerkkaarten) en zet beiden in een host-only netwerk (of ander geïsoleerd netwerk binnen VirutalBox) en laat de pfSense de IP's uitdelen. Het andere pootje van de pfSense geef je internettoegang en je dan kun je al het verkeer van de Android-VM monitoren.

En anders: zoeken bij google naar 'android system wide proxy' :)

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 06-02-2019 01:02 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• cripto
Room42 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 01:01:
Wat is precies het doel? Het verkeer afluisteren/controleren?
Ik wil inderdaad wat inzicht krijgen in wat er allemaal verstuurd wordt.
Kun je dan niet beter een router/firewall tussen je Android box en de netwerkverbinding zetten?
Dat is helaas geen optie. Ik zou dus graag geholpen worden binnen de setup die ik geschetst heb.
Dat zou je denken, maar dat heeft mij dus tot dusver niets opgeleverd. Antwoorden variëren van 'kan niet', code voorbeelden hoe je dit binnen android/java code kunt doen, screenshots van de wifi-settings waar ik niet bij kan, tot apps die je moet installeren, maar die vrijwel allemaal met een lokale proxy werken die je dan vervolgens weer in je wifi-instellingen moet zetten.
Ben ik dus nog niets mee opgeschoten helaas

• Room42
  • Niet online
cripto schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 01:22:
[...] Dat is helaas geen optie. [...]
Nou, het is wel degelijk een optie, want ik schets hem immers net. Maar blijkbaar wil jij dit niet, dat is een ander verhaal. :z

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:57

Grannd

da Granndest

Zou het niet ook via een (eigen) VPN kunnen? Of is dit ook geen optie?

• cripto
@Room42 & @Room42 : ik wil graag een oplossing binnen een setup waarin ik alleen 1 laptop nodig heb, zodat deze overal mee naar toe kan en onderweg gebruikt kan worden. Wil dus niet afhankelijk zijn van externe apparaten.

Los daarvan lijkt het me dat dit ook gewoon mogelijk moet zijn : verkeer van een Android VM via een andere VM routeren. Zelfs al zou een extern apparaat mogelijk zijn, dan nog zou ik heel graag willen weten hoe dit mogelijk is.

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Ik kan niet namens @Room42 spreken, maar... :P

in VirtualBox kun je een host-only netwerk maken. Alle VM's die je hierop aansluit kunnen dan wel onderling praten maar niet met de buitenwereld.

Wat je dus kunt doen is, naast je Android VM een tweede VM maken met daarop een router (bijvoorbeeld pfSense of OPNsense). Die tweede VM geef je dan twee netwekkaarten (virtueel, uiteraard). Een hang je als Bridge of NAT (zoals je nu de Android VM geconfigureerd hebt) en de andere hang je aan hetzelfde Host-only netwerk waar je de Android VM ook aan hangt.

Die Host-only adapter configureer je binnen pfSense als LAN-aansluiting. De Bridge/NAT-adapter selecteer je als WAN-verbinding in pfSense. pfSense zal nu het verkeer van de LAN-verbinding routeren (en NAT-ten) over de WAN-verbinding het open netwerk op.

Op deze manier heb je je Android VM geïsoleerd van het internet en moet het verkeer eerst door de pfSense voordat het echt het netwerk en internet op kan. Op de pfSense kun je er dan vervolgens allerlei leuke trucjes mee uithalen >:)

Note dat je hier 0,0 extra hardware voor nodig hebt. Misschien wat extra RAM maar dat kan ik niet beoordelen.

Pagina: 1