Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vervangen Nexus 5X - Batterij, Snel, Camera - 250-400e

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Buitenspel
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15-02 10:04
Ik zoek een?
Telefoon die goede foto's maakt vooral voor reizen, want ik neem geen dedicated fototoestel mee, voor filmen actie heb ik wel GoPro 4 silver. Voor het reizen is een goede accuduur ook een must (hostels / hiken en minder ontwikkelde landen). Ook heb ik daarnaast graag een snelle telefoon die zo dicht mogelijk bij stock is. Het is een vervanger van mijn Nexus 5X die ik 3 jaar in gebruik heb gehad maar momenteel begint de camera vaak vast te lopen, wordt het barst in het scherm me te irritant, en zit het geheugen vol (mijn eigen schuld door foto's).

Hiernaast heb ik ook een telefoon van werk met simkaart, waarvan ik de simkaart liever in mijn normale telefoon bijsteek zodat ik er geen twee meer hoef te hebben.

Wat is je budget?
Momenteel zoek ik in de range 250 euro tot 400 euro. Maar eventueel 425 kan met uitzondering.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
  • Foto's maken op reis (en op telefoongeheugen houden)
  • Reddit
  • Browsing
  • Google sheets
  • Google maps
  • Af en toe wat filmpjes kijken
Wat heb je zelf al gevonden?
Inmiddels heb ik al redelijk wat onderzoek gedaan en kom uiteindelijk op de volgende kandidaten:
LG G7 ThinQ
https://tweakers.net/pric...61/lg-g7-thinq-zwart.html
Voordeel: Redelijk goede camera, goed scherm, waterdicht
Nadeel: Inconsistentie in camera, accuduur, single sim, niks meegeleverd

Pocophone F1
https://tweakers.net/pric...m-64gb-opslag)-grijs.html
Voordeel: Snel, goedkoop, goede accuduur, relatief goede camera, dual sim
Nadelen: Slechte frontcamera, niet (spat)water- stofdicht, Xiaomi software (Miui), relatief breed en dik

Nokia 7+
https://tweakers.net/pric...-plus-dual-sim-zwart.html
Voordeel: Goedkoop, android one, dualsim, accu, spatwaterdicht
Nadeel: Wisselvallige berichten camera, relatief breed en dik (dikste van het stel)

Huawei P20
https://tweakers.net/pric...-dual-sim-64gb-zwart.html
Voordeel: Goede camera, goede accuduur, prima scherm
Nadeel: Niet echt stock android, veel standaard filters camera, relatief duur (~400eur momenteel), geen 3.5mm jack

Xiaomi Mi 8
https://tweakers.net/pric...aomi-mi-8-64gb-zwart.html
Voordeel: Camera, Snel, scherm, dualsim
Nadeel: Miui, geem 3,5mm jack, niet (spat)water- stofdicht

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog alternatieven die ik gemist heb? Ik heb bijvoorbeeld bewust gekozen om de Samsung Galaxy S8 niet mee te nemen doordat deze al zeer lang uit is. Hierdoor is vaak zo dat hij binnen relatief korte tijd geen updates meer gaat krijgen, en dat vind ik niet prettig..

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij is die Pocophone z'n zwakke plek de camera. Dus daar zou ik nog even goed naar gebruikerservaring kijken. Ik weet niet hoe belangrijk de camera is, maar volgens mij zijn telefoons nu allemaal wel snel. Camera (en accuduur) kan wel echt verschil zijn. En de beleving van OLED vs LCD natuurlijk ook.

Je schrijft bij nadelen "geen 3,5mm jack" enzo. Allemaal leuk, maar je moet denk ik vooral zelf bepalen welke voor en nadelen jij belangrijk vindt. Ik ben (met samsung S7) al een tijd over op BT headsets, dus zou het niet echt missen.

Dus stel een lijst harde eisen (dualsim? Zekerheid met updates gezien je de beste keus (S8) om die reden afschrijft) en dan een lijst nice to haves met hoe belangrijk het is en maak daarmee scores voor elke telefoon.

JvS wijzigde deze reactie 05-02-2019 22:33 (5%)

• Buitenspel
JvS schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:33:
Volgens mij is die Pocophone z'n zwakke plek de camera. Dus daar zou ik nog even goed naar gebruikerservaring kijken. Ik weet niet hoe belangrijk de camera is, maar volgens mij zijn telefoons nu allemaal wel snel. Camera (en accuduur) kan wel echt verschil zijn. En de beleving van OLED vs LCD natuurlijk ook.

Je schrijft bij nadelen "geen 3,5mm jack" enzo. Allemaal leuk, maar je moet denk ik vooral zelf bepalen welke voor en nadelen jij belangrijk vindt. Ik ben (met samsung S7) al een tijd over op BT headsets, dus zou het niet echt missen.

Dus stel een lijst harde eisen (dualsim? Zekerheid met updates gezien je de beste keus (S8) om die reden afschrijft) en dan een lijst nice to haves met hoe belangrijk het is en maak daarmee scores voor elke telefoon.
Bedankt voor je reactie.

Het probleem voor mij is inderdaad ook dat de telefoons allemaal onderling niet veel meer verschillen. Een makkelijk te gebruiken camera waarvoor ik weinig hoef aan te passen is voor mij echt een must. Hetzelfde geldt voor een goede accuduur. Dualsim ook, en ook de zekerheid met updates.

Kortom
- Goede (makkelijk te gebruiken) camera;
- Goede accuduur (1dag +);
- Dual sim;
- Updates voor langere tijd (ga telefoon 3 jaar gebruiken);
- 4gb werkgeheugen & 64gb+ geheugen

• Ali_Baba
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 10:58
Buitenspel schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:38:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Het probleem voor mij is inderdaad ook dat de telefoons allemaal onderling niet veel meer verschillen. Een makkelijk te gebruiken camera waarvoor ik weinig hoef aan te passen is voor mij echt een must. Hetzelfde geldt voor een goede accuduur. Dualsim ook, en ook de zekerheid met updates.

Kortom
- Dual sim;
Zelf heb ik nu de mi8 en het is echt een aanrader. Zwaar gebruik met een volle batterij en nogsteeds haal ik de nacht er mee. Camera is uitstekend voor foto's maar niet echt voor video's, gelukkig heb je hier je GoPro voor ;) (mic is ruk op de mi8). Hij heeft dual SIM en is voor rond de 400 euro in de Nederlandse winkels te verkrijgen. Het enige minpuntje is dat de telefoon naar mijn gokken niet meer 3 jaar geüpdate gaat worden maar als dit echt een must is heb je eigenlijk een iPhone nodig.

• sanmarco30
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-05 13:58
Kijk en vergelijk. Ik zou zelf voor de Poco F1 gaan (m.i. meer bang-for-buck).

https://www.digitaltrends...phone-f1-camera-shootout/

• Zertaxka
  • Registratie: september 2008
  • Niet online

Kortom
- Dual sim;
Als ik dit zo lees kan ik alleen maar aan de Nokia 7 Plus denken.
Heb hem zelf en geen problemen ermee.

- Camera is goed en makkelijk te grbuiken.
- Ik haal er met weing gebruik soms wel meer dan 4 dagen mee, 1 dag haalt hij makkelijk.
- Heeft Dual Sim
- Android One dus in ieder geval 2 jaar updates.
- Heeft ie ook ;)

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

• Gondrez
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 15:40
Nokia 8.1 , android one, snapdragon 710, 64gb opslag (uitbreidbaar met sd kaart), headphone jack, 3500 mah batterij.

• xpz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19
Buitenspel schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:56:
Ik zoek een?
Telefoon die goede foto's maakt vooral voor reizen, want ik neem geen dedicated fototoestel mee, voor filmen actie heb ik wel GoPro 4 silver. Voor het reizen is een goede accuduur ook een must (hostels / hiken en minder ontwikkelde landen). Ook heb ik daarnaast graag een snelle telefoon die zo dicht mogelijk bij stock is. Het is een vervanger van mijn Nexus 5X die ik 3 jaar in gebruik heb gehad maar momenteel begint de camera vaak vast te lopen, wordt het barst in het scherm me te irritant, en zit het geheugen vol (mijn eigen schuld door foto's).

Hiernaast heb ik ook een telefoon van werk met simkaart, waarvan ik de simkaart liever in mijn normale telefoon bijsteek zodat ik er geen twee meer hoef te hebben.
Ik zou naar dezelfde telefoon zoeken. Maar kun je je telefoon eerst niet eens van foto's ontdoen? ofwel backupen op je computer? Dat scheelt al een hoop snelheid. Mijne is nu ook weer bijna volgelopen, kom er alleen achter dat je kennelijk in windows 10 een photoapp moet installeren? What's that about?...grrr.

Enfin, de LG G7 was gisteren 333 euro bij belsimpel, geen gekke prijs. En krijgt nog een update naar PIE.
Hoewel de Nokia 8.1 prima lijkt is de snapdragon 710 niet zo dik als een oude 808 en zeker niet als een 845. check: https://versus.com/nl/qua...mm-snapdragon-808-msm8992

Is een Pixel3 Lite niet wat voor je? Komt er snel aan zegt men.

Ben benieuwd wat je gaat aanschaffen. Succes met je keuze!

• Buitenspel
Ali_Baba schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:07:
[...]

Zelf heb ik nu de mi8 en het is echt een aanrader. Zwaar gebruik met een volle batterij en nogsteeds haal ik de nacht er mee. Camera is uitstekend voor foto's maar niet echt voor video's, gelukkig heb je hier je GoPro voor ;) (mic is ruk op de mi8). Hij heeft dual SIM en is voor rond de 400 euro in de Nederlandse winkels te verkrijgen. Het enige minpuntje is dat de telefoon naar mijn gokken niet meer 3 jaar geüpdate gaat worden maar als dit echt een must is heb je eigenlijk een iPhone nodig.
Bedankt voor je uitgebreide antwoorden. Wat is bijvoorbeeld het voordeel van de MI8 tov de pocophone?

• Buitenspel
sanmarco30 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:01:
Kijk en vergelijk. Ik zou zelf voor de Poco F1 gaan (m.i. meer bang-for-buck).

https://www.digitaltrends...phone-f1-camera-shootout/
Heb je zelf de pocophone? Zo ja, hoe easy is het om goede foto's te nemen? Want de fotos in deze vergelijking zien er over het algemeen prima uit.

• Undertaker2
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-05 20:36
Alleen even op het punt van de fotokwaliteit: Pocophone F1 werkt uitstekend met de google camera app. Dit geeft prachtige foto's met nagenoeg dezelfde kwaliteit als de google pixel 3. Dat in combinatie met de prijs maakt het een onverslaanbare deal.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Buitenspel
Zertaxka schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:30:
[...]

Als ik dit zo lees kan ik alleen maar aan de Nokia 7 Plus denken.
Heb hem zelf en geen problemen ermee.

- Camera is goed en makkelijk te grbuiken.
- Ik haal er met weing gebruik soms wel meer dan 4 dagen mee, 1 dag haalt hij makkelijk.
- Heeft Dual Sim
- Android One dus in ieder geval 2 jaar updates.
- Heeft ie ook ;)
Ik lees vaak mindere verhalen over de camera kwaliteit van Nokia 7+ online. Wat is bijvoorbeeld het voordeel tegenover de Mi8 of Pocophone?

• Buitenspel
xpz schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:29:
[...]

Ik zou naar dezelfde telefoon zoeken. Maar kun je je telefoon eerst niet eens van foto's ontdoen? ofwel backupen op je computer? Dat scheelt al een hoop snelheid. Mijne is nu ook weer bijna volgelopen, kom er alleen achter dat je kennelijk in windows 10 een photoapp moet installeren? What's that about?...grrr.

Enfin, de LG G7 was gisteren 333 euro bij belsimpel, geen gekke prijs. En krijgt nog een update naar PIE.
Hoewel de Nokia 8.1 prima lijkt is de snapdragon 710 niet zo dik als een oude 808 en zeker niet als een 845. check: https://versus.com/nl/qua...mm-snapdragon-808-msm8992

Is een Pixel3 Lite niet wat voor je? Komt er snel aan zegt men.

Ben benieuwd wat je gaat aanschaffen. Succes met je keuze!
Heb je zelf de LG G7? Momenteel neig ik het minst naar deze omdat het de oudste telefoon is. En had hem er initieel ingezet voor de betere camera, maar ook hierover lees ik tegenstrijdige verhalen online.

• sanmarco30
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-05 13:58
Buitenspel schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:25:
[...]

Heb je zelf de pocophone? Zo ja, hoe easy is het om goede foto's te nemen? Want de fotos in deze vergelijking zien er over het algemeen prima uit.
Ikzelf heb niet de Pocophone, mijn vrouw echter wel sinds eind december. Ik heb zo gauw even geen voorbeeldfoto's, maar ik ben er zelf zo over te spreken dat ik overweeg voor mezelf er ook 1 aan te schaffen.

• xpz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19
Buitenspel schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:31:
[...]

Heb je zelf de LG G7? Momenteel neig ik het minst naar deze omdat het de oudste telefoon is. En had hem er initieel ingezet voor de betere camera, maar ook hierover lees ik tegenstrijdige verhalen online.
Nee die heb ik niet. Ik weet alleen wel dat je huidige Nexus5x (ik ben er meer dan tevreden over trouwens) een LG is eigenlijk. Het enige wat hem zo gaaf maakt verder is de stock android. LG heeft verder niet heel veel bloatware/apps voorgeïnstalleerd gelukkig en hij heeft een goede DAC, wat ik persoonlijk fijn vind. + het scherm is een van de beste schermen van dit moment (zeker voor die 333€ waar ik hem gisteren voor zag staan). De beurzen van februari komen er ook aan, dus ik zou zeker nog even wachten. Zodra de nieuwe phones worden geintroduceerd kun je rekenen op forse prijsdalingen. Een andere phone die wellicht interessant voor je is, is de Experia Z2 of 3 denk ik.

Zelf ben ik op zoek naar een stock android phone met goede DAC en dus ook 3,5mm. Waterdicht, 64GB of meer opslag en 845 of sneller voor een leuke prijs. Ik heb alleen geen haast omdat mijn Nexus5x het nog goed doet. Ik dacht aan de Pixel Lite3 omdat deze binnenkort uitkomt en vermoedelijk ook snel in prjis zal zakken en dus stock android heeft. Dat LG een beetje gebashed wordt her en der vind ik niet altijd terecht. Voor 849 euro prima, maar het toestel is eind juni uitgekomen, ofwel hij is ongeveer 7 maanden oud. Dat je hem dan voor zo'n strakke prijs kan kopen, tja, dat is best ok. De pocophone lijkt me ook prima, maar ik vermoed dat de garantieafhandeling minder ok is. Sopwieso dat je phone langer weg is dan bij LG lees ik op de belsimpel site. Maar goed, wat de pocophone voor heeft is de accu en de opslag qua grootte. Qua snelheid weet ik het niet zo 1, 2, 3. Enfin, ik ben ook zoekende ;-)

• StanNL
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 14-05 21:35
In combinatie met een abonnement (op bijvoorbeeld mobiel.nl) kan je een Galaxy S9 voor net onder de €300 kopen. Je zit dan wel vast aan een abonnement van 24 maanden, maar dan heb je wel hét vlaggenschip van afgelopen jaar. Hij is snel, de camera is uitstekend en de accuduur kan ermee door (maar is wel beter dan die van de Nexus 5X)

• MarnickS
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 21-05 21:18
[...]
- Dual sim;
Ik zou voor de pocophone gaan.
De camera is (zeker met de Google Camera app) veeeeeel beter dan die van de Nokia 7.1
Ook is de accuduur erg goed, en is hij ook behoorlijk sneller dan de Nokia of LG.
En 3 jaar updates krijgt hij wel, want de meeste telefoons van Xiaomi krijgen 3 of 4 jaar updates. Dan heb ik het over beveiligingsupdates en niet Android updates.

Xiaomi Mi Mix 2S (Havoc-OS) · NVIDIA SHIELD TV - Pixel C - m'n PC

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True