Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.
Ik denk inderdaad dat je HDD te traag is ... de mijne (13GB Maxtor) wel iig. De datastroom bij die resolutie is erg groot, zodat het gewoon onmogelijk is te capturen op die res. Tenzij je een 1,4GHz proc hebt, die kan dan de data in real-time compressen in bv Intel Indeo formaat ... maarja, nu heb je daar niks aan natuurlijk
.
inderdaad 
maar goed, dan maar op de halve resolutie.
Bedankt in ieder geval.
maar goed, dan maar op de halve resolutie.
Bedankt in ieder geval.
Verwijderd
Ik gebruik altijd het (gratis!) VirtualDub, is een stuk beter dan AsusLive; veel sneller dus minder frame-drops, en kan naar meerdere AVI's capturen ZONDER enkele tussenliggende frames te droppen!
Wat bij mij goed werkt, is capturen op 704*288 (Indeo RAW).
Krijg je wel een heel uitgerekt beeld, maar dat corrigeer ik wel weer in de uiteindelijke compressie naar cd-size (DivX lowmotion).
De extra horizontale resolutie helpt bij het creeren van een eindresultaat met minder ruis.
Verticaal ben je gelijk van de interlace af; een verticale resolutie van 576 gaf vanwege de interlace geen betere beeldkwaliteit.
Wat bij mij goed werkt, is capturen op 704*288 (Indeo RAW).
Krijg je wel een heel uitgerekt beeld, maar dat corrigeer ik wel weer in de uiteindelijke compressie naar cd-size (DivX lowmotion).
De extra horizontale resolutie helpt bij het creeren van een eindresultaat met minder ruis.
Verticaal ben je gelijk van de interlace af; een verticale resolutie van 576 gaf vanwege de interlace geen betere beeldkwaliteit.
Bedankt voor de tip, zal VirtualDub eens uitproberen.