HDMI naar VGA kabel goedkoop =duurkoop?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HDMI naar VGA kabel van 1-2 meter
Ik heb een oud beeldscherm gekregen en die heeft een vga aansluiting. Hij gaat naar mijn laptop, dus een hdmi-VGA kabel nodig

Nu heb ik er 1 gevonden die precies is wat ik zoek bij bol.com voor 25 euro: https://www.bol.com/nl/p/...8-meter/9200000090257783/
Echter ben ik ook bij de Mediamarkt geweest en daar kost een verloop alleen al dat geld en een VGA kabel komt er nog eens bovenop. Nou neig ik naar bol.com, maar ben een beetje bang dat het niets is. Moet ik toch een vga kabel kopen met verloopstuk?

Ik game niet. Beeldscherm wordt gebruikt voor werk en netflix.

Elk advies is welkom :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Bij Bol.com heb je gewoon gratis retournering.

Waarom deze kabels überhaupt wat aan de prijs zijn is omdat de kabel het digitale signaal van HDMI daadwerkelijk terug omzet in een analoog VGA-signaal. Er zit dus wel wat meer in dan wat snoertjes die van de ene connector naar de andere gaan.

Welke vond je bij de Mediamarkt precies?

PS. Het scherm heeft geen enkele digitale interface? Welk scherm heb je gekregen?

[ Voor 11% gewijzigd door MsG op 05-02-2019 20:12 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:41
De kans dat een kabel/adapter zonder actieve omvormer werkt is vrijwel nihil, simpelweg omdat het digitale signaal moet worden omgezet in een analoog signaal.
Het lijkt er niet op dat de gelinkte kabel dit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:08:
HDMI naar VGA kabel van 1-2 meter
Ik heb een oud beeldscherm gekregen en die heeft een vga aansluiting. Hij gaat naar mijn laptop, dus een hdmi-VGA kabel nodig

Nu heb ik er 1 gevonden die precies is wat ik zoek bij bol.com voor 25 euro: https://www.bol.com/nl/p/...8-meter/9200000090257783/
Echter ben ik ook bij de Mediamarkt geweest en daar kost een verloop alleen al dat geld en een VGA kabel komt er nog eens bovenop. Nou neig ik naar bol.com, maar ben een beetje bang dat het niets is. Moet ik toch een vga kabel kopen met verloopstuk?

Ik game niet. Beeldscherm wordt gebruikt voor werk en netflix.

Elk advies is welkom :)
https://www.bol.com/nl/p/...Nsg.1_5_6.12.ProductTitle

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
Dit soort HDMI->VGA adapters koop je voor een paar dollar op Aliexpress. Werkt die toevallig niet dan bestel je een andere voor nog een paar dollar. Ik heb er meerdere liggen en welke (het beste) werkt is afhankelijk van de aangesloten apparaten.

Een VGA kabel pak je ergens uit de rommelbak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het geld van de kabel koop je 2e handse monitor met HDMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:58:
Voor het geld van de kabel koop je 2e handse monitor met HDMi
of DVI .. signaal technisch bijna uitwisselbaar :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
SMSfreakie schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:07:
[...]

of DVI .. signaal technisch bijna uitwisselbaar :P
Wel even een passieve HDMI->DVI verloop uit de grabbelbak (of van Ali) vissen en idem de bijbehorende kabel die topicstarter vast niet heeft liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Idd, of 2e hands scherm of een actieve signaalomvormer en dan een kabel uit de grabbelbak.

Iets eronder staat al een veel goedkopere optie die doet wat jij zoekt, maar dan moet je er nog een d-sub 15 pinskabel bij cheffen: https://www.bol.com/nl/p/...t-audio/9200000084177323/

In de PW staan er vast ook wel een paar.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Pagina: 1