Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 10:20
Enige tijd geleden heb ik een Corsair K70 LUX RGB toetsenbord aangeschaft.
De RGB functionaliteit zag ik toen als een grappig extratje.

Ik gebruik de Corsair Cue software om leuke licht effecten tijdens het typen te genereren.

Echter, recent heeft een vriend van mij een Logitech toetsenbord aangeschaft.
De Logitech software ondersteunt ook game profielen.
Niet alleen een leuk logo tijdens het laden, maar ook relevante knoppen die oplichten in bepaalde kleuren om aan te geven dat er wat mee gedaan kan worden.

Toen ben ik op zoek gegaan naar iets vergelijkbaars voor Corsair.

Hun Cue software lijkt alleen wat basic lichteffecten te kunnen doen.

In de Open Source wereld heb ik Project Aurora gevonden (https://github.com/antonpup/Aurora) die dit zou moeten kunnen.
Hiervoor moet de Cue software wel draaien en moet je de "enable SDK" geactiveerd hebben.

Ondanks dit alles, werkt dit bij mij voor geen meter.
De "initialize" lijkt al mijn toetsenbord niet te kunnen vinden... ofzo...

Is die Aurora software wellicht wat buggy?
Ik denk al een geheugen lek te hebben gespot...

Vraag: Wie heeft er ervaring met game profielen op zijn Corsair RGB toetsenbord?

Vraag: Welke applicaties gebruik je om dit te realiseren?

Vraag: Wat is je ervaring hiermee?

Ik ben benieuwd wat jullie (succes) ervaringen zijn met game profielen op RGB toetsenborden.

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• Seal64
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:55
Dat kan ik met mijn K95 en iCUE gewoon instellen. Ik heb ook hele profielen ingesteld voor bepaalde games, zodat alleen die toetsen die een functie hebben oplichten, en dan in verschillende kleuren per soort functie (movement, wapens, dat soort werk).
Het is even werk om het allemaal op te zetten, maar het werkt prima.

• Daanoo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 02-09 07:47

Daanoo

Ryuu Ga Waga Teki Wo Kureau!

Toen ik nog een Corsair toetsenbord had kon ik dit gewoon doen via de iCUE software, zoals @Seal64 ook al zegt. Heb je al wat research gedaan en wat tutorials opgezocht van iCUE? Het is een lastig stukje software, mag Corsair nog wel flinkt wat aan verbeteren.

i7 4790 - Gigabyte G1.Sniper B6 - 16GB HyperX Fury DDR3 - GTX 1060 6GB

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 10:20
Het een en ander is nu gelukt via iCue. Maar dan praat je over eenmalige statische kleur toewijzen aan individuele knoppen.
Nu nog iets om hier profielen van te maken en automatisch te laden bij het starten van games.

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True