Bedenkelijke weergave van prijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 21:11
Tijdens mijn zoektocht naar een setje speakers via de Pricewatch kwam ik de winkel Apollo.nl tegen.
Deze winkel was voor een specifieke speaker aanzienlijk goedkoper dan de concurrentie.
pricewatch: Q Acoustics 3020 (Wit)

Wanneer je echter doorklikt komt je er achter dat deze prijs een prijs per speaker is, en je alleen in even aantallen kunt bestellen, waardoor je effectief alleen een doos met twee speakers kunt bestellen.
https://www.apollo.nl/nl/...affiliatenetwork=tweakers

Mag dit bedrijf deze weergave van de prijs hanteren?

Edit:
Er blijken meer winkels dit te doen:
https://www.stassen.nl/lu...20i&utm_campaign=tweakers

[ Voor 13% gewijzigd door Pyramiden op 05-02-2019 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De andere winkels doen het dus verkeerd; de specs op T.net geven idd aan dat het per stuk is. En sommige winkels geven prijzen per set.

Appel / peer dus wie het "correct" doet ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 21:11
Ik zie inderdaad dat je "aantal" kan selecteren waar wel "1" staat. Echter is er dan geen sprake van een 2.0 set, aangezien er maar 1 speaker geleverd kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 19:05
Op Tweakers staat:
Speakeruitvoering Boekenplank
Aantal 1x

Echter, leidend is de EAN uiteraard. Als deze voor een set van 2 stuks is dan heeft Tweakers de specs ook fout.

Na correctie zouden de aanbieders ook een setprijs moeten weergeven (indien de EAN voor een set is).

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Q verkoopt ze ook per set dus de specs op T.net zijn fout: https://www.qacoustics.co...elf-speaker.html#inthebox

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Onderstaand is hetzelfde antwoord wat ik twee weken geleden in een ander topic heb aangegeven:

''Wij zijn ons bewust van de foutieve prijsvermeldingen in de categorie speakers. Bij de ene webshop zijn speakers per stuk verkrijgbaar, de ander verkoopt ze alleen per set maar geeft een prijs mee per stuk en weer een ander verkoopt ze per set en geeft ook netjes de prijs van de set mee.

Het achterliggende probleem is complex en een paar jaar geleden is al eens geprobeerd om tot een oplossing te komen. Producten worden echter automatisch toegevoegd/gekoppeld aan de hand van de EAN en/of SKU codes, dus dan zou het aan de winkels zijn om één lijn te trekken. :)

Vanuit onze kant, op één of andere manier de prijzen automatiseren lukt niet, aangezien het per winkel, per product en per merk verschilt :? Hierdoor zien wij op dit moment dan ook helaas geen andere mogelijkheid dan de prijzen, zoals deze nu zichtbaar zijn, zo te laten staan.''

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik snap dat er een algemeen probleem is. Maar laten we dit als case behandelen.

In dit geval verwijst de EAN-code naar een set: https://www.qacoustics.co...elf-speaker.html#inthebox
De specs op Tweakers spreken over een enkele speaker: dat moet dus worden aangepast.
Het zou complex worden op het moment dat er een webwinkel daadwerkelijk een losse speaker verkocht. Dit lijkt niet het geval te zijn (ik heb alle shops bekeken).

Een winkel heeft er natuurlijk geen enkele baat bij om te veranderen zolang Tweakers.net deze misleiding toestaat. En ja, ik noem dit misleiding omdat het niet mogelijk is om een enkel exemplaar te bestellen en dit niet transparant vemeld wordt. Als je het als webwinkel mogelijk wil maken om makkelijker prijzen te vergelijken voor je potentiële klanten kan je er altijd de berekende prijs per stuk bij vermelden.

[ Voor 20% gewijzigd door Luit op 08-02-2019 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Wij moeten echt hard-copy van de fabrikant te horen krijgen of een EAN gekoppeld is aan één of twee speakers. Dat er op een website vermeld staat dat de inhoud van de verpakking uit twee bestaat, geeft voor ons eerlijk gezegd nog steeds weinig duidelijkheid.
Ik snap dat er een algemeen probleem is. Maar laten we dit als case behandelen.
Uiteraard hebben wij dit intern opgepakt. Enige tijd geleden hebben wij aan alle fabrikanten gevraagd of er kan worden aangegeven wat de juiste weergave is van de speakers. Helaas met weinig respons of het ging om een beperkt aantal producten. :| (en deze zijn ook aangepakt)

Voor ons is het gewoon lastig, helemaal zonder correcte informatie van de fabrikant. Net als jullie zijn wij niet blij met de huidige situatie, er is geen onwil vanuit onze kant en wij zoeken ook constant naar een oplossing.

“Do. Or do not. There is no try.”

Pagina: 1