Goede ingeving nodig voor PC probleem m.b.t. microfoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckbro
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-08 02:43
Hallo beste lezer,

De pc van mijn vriendin heeft al een tijdje het probleem dat geen enkele microfoon succesvol werkt. Elke microfoon wordt wel door haar pc herkend, maar we krijgen geen werkend geluidsignaal.

Vanuit mijn directe omgeving helaas nog geen succes gevonden, dus vandaar dat ik het hier eens probeer. _/-\o_

Momenteel heb ik op haar pc een Razer Kraken headset aangesloten die via mijn eigen pc wel werkt. Via probleemoplossing kan volgens Windows het probleem niet worden gevonden. Wanneer ik bij apparaateigenschappen naar de tab luisteren ga en "naar dit apparaat luisteren" aanvink, dan hoor ik wel geluid via de microfoon, maar direct in de headset.

Wanneer ik deze optie aangevinkt heb, dan zie ik bij "uw microfoon testen" een positief signaal, maar tijdens het gebruik van bijvoorbeeld Skype kan de andere persoon mij niet horen en hoor ik nog steeds alleen mijzelf in de headset. 8)7

Hopelijk kan iemand mij een goede ingeving geven over waar dit probleem zou kunnen liggen en wat ik zou moeten doen om het op te lossen.

Systeem:
Windows 10 Pro

Apparaatbeheer:

Audio-invoer en -uitvoer
Realtek Digital Output (Realtek High Definition Audio)

Besturing voor geluid, video en spelletjes
NVIDIA High Definition Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)

Alvast bedankt mocht je de moeite nemen om te reageren!

Een mooie dag toegewenst. ;)

Groet,

Mike

Beste antwoord (via Duckbro op 05-02-2019 19:47)

• def1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 18:55
Hi mike.

In windows10 ook een vergelijkbaar probleem gehad. Bij mij stond in de privacy settings de microfoon helemaal uit voor alle applicaties. Aanzetten loste het probleem op.

Gr

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• def1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 18:55
Hi mike.

In windows10 ook een vergelijkbaar probleem gehad. Bij mij stond in de privacy settings de microfoon helemaal uit voor alle applicaties. Aanzetten loste het probleem op.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckbro
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-08 02:43
En bij mij ook!

Waarschijnlijk zat die gewijzigde instelling verpakt in een update?

Super bedankt anyway!