Lebara Sim-only onbeperkt; addertje onder het gras?

Pagina: 1
Acties:
  • 11.542 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:51

Koenvh

Hier tekenen: ______

Topicstarter
Laatst kwam ik Lebara sim-only tegen, die onbeperkt sms'en, bellen en internet biedt, en ook nog eens maandelijks opzegbaar is, voor €20/maand. Als ik dat vergelijk met o.a. T-Mobile (€36/maand), Tele2 (€27/maand) is dat een stuk goedkoper.

Mijn eerste reactie was daarom ook: Iets klopt hier niet.
De volgende zaken waren me al wel opgevallen:
- FUP van 75GB/maand, daarna elke dag 1GB
- Geen 4G in het buitenland
- Dit zinnetje: "Klanten met een 1 maands-abonnement ontvangen maximaal 12 maanden onbeperkt data voor € 20 (nationaal) of € 25 (internationaal). Na 12 maanden gaat de hoeveelheid data terug naar 10 GB voor €20,- (nationaal) en €25,- (internationaal)."
- Nogal matige beoordelingen over de klantendienst van Lebara

Vooral punt 3 vind ik apart, aangezien het verschil tussen "onbeperkt" en "10GB" toch best aanzienlijk is. Maar aangezien het maandelijks opzegbaar is kan ik me niet voorstellen dat iemand langer dan een jaar bij Lebara blijft als het onbeperkte internet afloopt, dus ik snap niet wat daar het idee achter is :?

Dus: zit er een addertje onder het gras? Mis ik iets waardoor Lebara zo vele malen goedkoper kan zijn? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Koenvh op 05-02-2019 18:33 . Reden: Context zorgde voor verwarring ]

🠕 This side up

Beste antwoord (via Koenvh op 06-02-2019 22:30)

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:21
En aan het feit dat ze een Budgetprovider zijn. De maximale downloadsnelheid is 25Mbps (opzich een prima snelheid voor mobiel gebruik), upload snelheid is 10Mb/s. Bij T-Mobile is dit gewoon wat het netwerk je op dat moment kan leveren. (300Mbit down bijvoorbeeld).

Je kan maximaal 75GB per maand verstoken voordat je die bundels met verlengen met 1GB (ik geloof telefonisch via de helpdesk). Voordeel is dan wel dat er na 5GB geen cap op de verbinding zit.

De helpdesk: deze zal ongetwijfeld niet zo goed zij als die van T-Mobile zelf. T-Mobile heeft véél meer klanten dus de helpdesk zal ook beter bemand zijn.

Er zijn verschillende redenen waarom Lebara goedkoper is. Maar ik zou echter niet zo snel naar ze overstappen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 16:14

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ja. Hier zit een addertje onder het gras. In tegenstelling tot T-Mobile waar je onbeperkt extra data kunt aanvragen, zit je bij labara beperkt tot 1gb per dag boven de 75gb.

Nu moet je je afvragen of je wel een telefoon moet willen hebben als je 75gb weet te verstoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Koenvh Dat zijn hun voorwaarden, daar hoef je niet mee akkoord te gaan.
@Luchtbakker Ik denk niet dat ie zijn tel daarvoor gebruikt ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Hackus op 05-02-2019 18:28 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
@Hackus Mijn vraag is waardoor Lebara zo vele malen goedkoper kan zijn, niet of ik hun voorwaarden accepteer (de dekking van KPN hier in de buurt is sowieso niet geweldig).

@Luchtbakker Daar heb je wel een punt, maar ik kan me niet voorstellen dat de meeste mensen daar überhaupt aan komen.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Koenvh schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:44:
@Hackus Mijn vraag is waardoor Lebara zo vele malen goedkoper kan zijn, niet of ik hun voorwaarden accepteer (de dekking van KPN hier in de buurt is sowieso niet geweldig).
Als de dekking beroerd is zou ik er helemaal niet aan beginnen. Of hooguit een test doen met een bundel (prepaid, dus zonder potsierlijke administratiekosten).

Het is "goedkoper" omdat het een stuk trager is (als je aan een stuk door aan het downloaden bent). Aan de andere kant, zakt de snelheid overal niet snel in, tenzij je een zendmast voor jezelf hebt of nachtdiensten draait?

Je kunt natuurlijk ook een abonnement van twee jaar nemen. Niet dat ik dat verstandig vind, maar goed.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
Het lijkt erop dat mijn vraag verkeerd wordt begrepen:
Ik heb niet op zoek naar aankoopadvies, alleen naar hoe het kan dat Lebara vele malen goedkoper kan zijn. :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Koenvh schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:36:
Het lijkt erop dat mijn vraag verkeerd wordt begrepen:
Ik heb niet op zoek naar aankoopadvies, alleen naar hoe het kan dat Lebara vele malen goedkoper kan zijn. :)
Dat ligt dus aan hun voorwaarden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:21
En aan het feit dat ze een Budgetprovider zijn. De maximale downloadsnelheid is 25Mbps (opzich een prima snelheid voor mobiel gebruik), upload snelheid is 10Mb/s. Bij T-Mobile is dit gewoon wat het netwerk je op dat moment kan leveren. (300Mbit down bijvoorbeeld).

Je kan maximaal 75GB per maand verstoken voordat je die bundels met verlengen met 1GB (ik geloof telefonisch via de helpdesk). Voordeel is dan wel dat er na 5GB geen cap op de verbinding zit.

De helpdesk: deze zal ongetwijfeld niet zo goed zij als die van T-Mobile zelf. T-Mobile heeft véél meer klanten dus de helpdesk zal ook beter bemand zijn.

Er zijn verschillende redenen waarom Lebara goedkoper is. Maar ik zou echter niet zo snel naar ze overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janschutten
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-09-2023
We hebben een abonnement van lebara, €10 euro per maand.
Zitten op kreta en kunnen niet bellen en het internet is heeeel langzaam.
In nederland is het altijd goed bevallen, maar hierdoor willen we nu naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vervelend, maar het is niet nodig om daarvoor een oud topic te kicken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.