Toon posts:

Geluid onboard, eerst wel ,,,, nu niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HOi allemaal,

IK heb mij afgelopen vrijdag een paar nieuwe onderdelen gehaalt voor de pc, toen ik thuiskwam met de nieuwe onderdelen, natuurlijk meteen ingebouwd, en win98 (eerste editie)erop gezet, dat ging perfect geen probleem, alles deed het, geluid alles.

Nu (maandag) had ik eindelijk weer tijd na het weekend om de pc aan te zetten, en heb meteen toen win 98 tweede editie erop gezet.

Maar tot mijn spijt, geen geluid.
Toen winME, weer geen geluid.

Dit zijn mijn SPECS.

ASUS a7-v133 RAID athlon462 socket-a
asus v7700 agp 32mb geforce 2 pure dd
Dimm 256 mb s-dram pc-133
Hdd 20gig ultra dma 5
eh netwerk kaartje
ehm een scsi kaart.

En dat was het.

Mijn vraag, hoe kan het dat het geluid het eerst wel deed, en nu niet?

En ja in de bios staat ie op enabled.

Greets Nightbat, ik ben nu weer weg ik lees morgen weer wat jullie hebben getypt...

ALVAST BEDANKT>>>>....

Verwijderd

heb je eerste editie daarna ook nog weer geprobeerd want toen deed ie het toch wel ?

probeer eens of hij het dan wel doet

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 23:26 schreef Bosaap het volgende:
heb je eerste editie daarna ook nog weer geprobeerd want toen deed ie het toch wel ?

probeer eens of hij het dan wel doet
Yup probeer dat ff en anders kijk eens of be bekabeling naar de boxen wel goed is. Of schroef je kast open en kijk of daar alles nog inorde is. En anders probeer eens wat nieuwe software voor je mb.

Verwijderd

dus conclussie sound on board kaduk

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
reset je bios ESCD data eens (en check gelijk ff of daar alles nog goed staat voor je onboard kaartje)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
irq settings ?

...

Verwijderd

bios reset
load fail safe mode...
Formaty c:?

Verwijderd

Gaat het met de drivers wel goed dan? als dat wel goed gaat dan kan er natuurlijk een koperbaantje op je mobo kapot zijn, en dan ja...nieuwe halen

• Karimben
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik kan het helemaal mis hebben, maar als je de via drivers instalt en dan ook SOUND, dan moet ie toch al werken :?
ik kan nie uit je bericht opmaken dat je dat hebt gedaan, of kijk ik weer scheel :? :P

/edit
typfoutje

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op dinsdag 24 juli 2001 14:09 schreef Nelly___ het volgende:
Ik kan het helemaal mis hebben, maar als je de via drivers instalt en dan ook SOUND, dan moet ie toch al werken :?
ik kan nie uit je bericht opmaken dat je dat hebt gedaan, of kijk ik weer scheel :? :P

/edit
typfoutje
ik zit ook altijd te kutten na een clean install (met de soud jah :p )

Wat ik altijd doe:
VIA drivers installen
Onboard sound drivers installen

dan werkt het :)

• Karimben
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
offtopic:
Tweakers zoeken altijd naar de ingewikkelste oplossing :D (geen nederlandse zin maja :D )

Verwijderd

Topicstarter
Tja jongens, ik zie nog maar 1 oplossing, en dat is gewoon een pci sound cart erin doen.

Maar goed, als ik namelijk de sound install, dan installeert die het sux6 vol, maar het nadeel, daarna meteen na de install zegt hij van nieuwe hardware gevonden, en dan ??

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik denk dat ik het heb, die via chipset die erop zit, is heeeel nieuw, en die wordt niet, tot bijna niet ondersteund, ik ga morgen even iets anders proberen, en dan volgt verslag.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dit is het probleem:

Blijkbaar heeft iedereen dit probleem met dit moederbord / met deze chipset, het geluid onboard doet het wel in win 98 de gewone versie, en in andere windows allemaal probleempjes.

Groetjes Nightbat
Pagina: 1