Zoektoch 32 inch 4K monitor... Onhaalbaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:44
Ik heb vorige week de lg-32uk550 (pricewatch: LG 32UK550 Zwart) binnen gekregen en ik ben erg teleurgesteld.

De grootte is prima (32 inch 100% native 4K). Maar wat een lelijk panel. VA. In het begin was het helemaal huilen toen de black stabilizer aan stond. Dan is zwart in de hoeken lelijk grijs. Nadat ik die setting op nul gezet heb is zwart wel zwart. Maar het scherm zelf is dan ook niet echt mooi. Met gamen moet je die black filter wel aanzetten anders zie je echt weinig maar dan heb je een soort grijze walm over het scherm. Geen gezicht.

Mijn vorige LG 27 (pricewatch: LG 27UD59-B Zwart) in IPS 4k is echt prima maar helaas te klein. Bij het nieuwe scherm zat ook een HDR optie maar daar merk je eigenlijk nauwelijks verschil. Terugsturen dus helaas.

Maar goed wat dan? Ik wil best 800 euro oid betalen maar alle schermen die ik in de pricewatch en reviews bekeken heb mankeren wel iets. Of input te traag of bleeding etc etc.

Ik wil ook eigenlijk geen VA meer, of bestaan er schermen die wel goed zijn en VA? Voordeel van VA is dat ze stukken goedkoper zijn.

Ik weet het even niet meer. Iemand een tip?

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerVincent op 05-02-2019 16:59 ]

Alle reacties

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:18
Wellicht de LG 32UD99 of BenQ PD3200U wat je zoekt ?
Zie lijken aan al je wensen te voldoen.

• TweakerVincent
dylan111111 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:14:
Wellicht de LG 32UD99 of BenQ PD3200U wat je zoekt ?
Zie lijken aan al je wensen te voldoen.
thanks, die 2e voldoet idd eigenlijk goed. De eerste heeft een slechte review op hardware info.

Maar ik ga ook even kijken naar ultrawide. mss is dat ook interessant...

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:39
Ik ben zeer tevreden met mijn: Philips 328P6VJEB/00 Zwart
ook VA , nu maar e398

De grootte van 32inch is haast een 'must' om voordeel van 4k te hebben.
Toen waren er niet veel panelen beschikbaar, dus meeste hadden hetzelfde VA paneel.
Als goed herinner was deze door de betere besturing en afstelling beter dan de rest.

Geniet na 1,5 jaar nog iedere dag van het beeld, zeker als m'n foto's als schermbeveiliging voorbijkomen.
Ben geen die-hard gamer, voor mij met een gtx1070Ti prima.

Jammer:
- uit/aan met aanraaktoets, is helaas de nieuwe norm? Maar heel vaak werkt het niet in één keer, irriteert.
- geen FreeSync

Ik was bang voor de kijkhoek, maar dat valt reuze mee.

De rest moet je zelf uitzoeken

Zie tests:
productreview: Philips 328P6VJEB/00 Zwart review door Foritain

Toen zeer pos op HardWare.info: nl.hardware.info/reviews/7276/aoc-u3277pwqu-a-philips-328p6vjeb-review-voordelig-groot-formaat-uhd
Concl: Extreem goede kleurweergave en een hele scherpe prijs Deze Philips valt niet alleen op met spetterende, oververzadigde kleuren in standaardweergave, maar ook met een zeer nauwkeurige reproductie in de sRGB-modus. Hierdoor is hij heel aantrekkelijk voor kleurkritisch werk. Mooi meegenomen dat hij in zijn klasse een van de voordeligste keuzes is.

170320 "Gut" www.prad.de/new/monitore/...st-philips-328p6vjeb.html

Succes.

- If I could do that, I would do it better -

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:18
De vraag is ook waarvoor je het gaat gebruiken, zelf gebruik ik een Acer Predator X34A puur om mee te gamen.

Eerst had ik 3x Asus MG279Q staan met een resolutie van 7680x1440 @144Hz maar door mindere ondersteuning van games en de implementatie van nvidia surround wilden ik terug naar 1 scherm die aan de volgende eisen moest voldoen.
- Minimaal 100Hz
- IPS voor goede kleuren en inkijkhoeken.
- Meer dan 2560x1440 resolutie.
- nvidia g sync

Dit is de voorloper van de Acer Predator X34P Zwart welke goed staat aangeschreven, heeft ook een goed IPS scherm en 120Hz modus.
pricewatch: Acer Predator X34P Zwart

• TweakerVincent
dylan111111 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 00:10:
De vraag is ook waarvoor je het gaat gebruiken, zelf gebruik ik een Acer Predator X34A puur om mee te gamen.

Eerst had ik 3x Asus MG279Q staan met een resolutie van 7680x1440 @144Hz maar door mindere ondersteuning van games en de implementatie van nvidia surround wilden ik terug naar 1 scherm die aan de volgende eisen moest voldoen.
- Minimaal 100Hz
- IPS voor goede kleuren en inkijkhoeken.
- Meer dan 2560x1440 resolutie.
- nvidia g sync

Dit is de voorloper van de Acer Predator X34P Zwart welke goed staat aangeschreven, heeft ook een goed IPS scherm en 120Hz modus.
pricewatch: Acer Predator X34P Zwart
Ik ben idd aan het kijken naar de x34p of de dell alienware variant. Interessant dat jij van triple naar 1 gaat. Wil ik mss ook met nog 2 schermen ernaast voor productiviteit

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:25
Je klaagt over zwartwaarden, dan is IPS niet echt een logische keuze. In de prijsklasse waar jij in zit te vissen zal er altijd wel wat mis zijn. Jij zoekt naar heel veel, voor vrij weinig. Is de pricewatch: Philips 436M6VBPAB Zwart niks voor je?

[ Voor 84% gewijzigd door NotSoSteady op 06-02-2019 00:38 ]

Verwijderd

Mocht je voor een wide angle gaan, pak dan de Alienware variant, die scoort op alle fronten beter dan de X34P:
YouTube: Alienware AW3418DW vs X34 Predator! Or Wait For 200Hz?

• TweakerVincent
Verwijderd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 01:16:
Mocht je voor een wide angle gaan, pak dan de Alienware variant, die scoort op alle fronten beter dan de X34P:
YouTube: Alienware AW3418DW vs X34 Predator! Or Wait For 200Hz?
Toevallig dat filmpje gisteren ook gezien. Interrssant!
Pagina: 1