Dubbele boeking, kosten annulering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:36
Beste Tweakers,

Ik heb een mooi verhaal waar ik twijfel of ik er een principekwestie van moet maken of niet :P

Zondag ging ik voor mijn werk tickets boeken voor twee personen, helaas moest ik voor betaling met creditcard een online wachtwoord ingeven (in plaats van pincode) en kostte het me even moeite die boven water te krijgen. Toen ik die boven water kreeg en de betaling voltooide kreeg ik een error. Toen mijn mail gecontroleerd, geen bevestiging, mijn creditcard gecontroleerd, geen afschrijving en geen melding in de richting van "let op de status van uw boeking kan niet bevestigd worden".

Vervolgens ben ik eerst gaan sporten. Toen ik terug kwam ben ik direct de vlucht gaan boeken, ik dacht enige haast te hebben aangezien bij het maken van de eerste boeking er nog maar 3 tickets beschikbaar waren (volgens het systeem dan). Toen ik de boeking ging maken waren er nog 5 tickets beschikbaar, vreemd maar OK dus ik heb de boeking voltooid, in mijn herinnering kreeg ik hiervan direct een bevestiging in mijn werkmail op mijn mobiel.

Maandag kom ik op mijn werk en zie ik tot mijn verbazing toch een dubbele bevestiging (maar slechts één ticket). Voor de zekerheid toch direct een mail gestuurd om de 2e boeking te annuleren. Later die dag ontvang ik echter ook het 2e set tickets. Nog later die dag is er geprobeerd me te bellen en krijg ik een reactie dat annuleren bij uitzondering kan maar tegen vergoeding van €45 per ticket (€90 dus).

In de auto naar huis terug geprobeerd te bellen maar ze waren al gesloten. De volgende ochtend gebeld en duidelijk gemaakt dat ik graag de annulering door wilde voeren maar dat ik het in rekening brengen van kosten onredelijk zou vinden. Omdat inmiddels duidelijk (b)lijkt dat ik de 1e bevestigmail gemist heb en dus onderdeel van het probleem stelde ik voor de kosten 50/50 te delen (dus €45).

Vandaag dus de bevestiging dat dit wat hun betreft niet aan de orde is.

TLDR:

Hun fout:
  • Fout in boekingssysteem, geen waarschuwing m.b.t. boekingsstatus
  • Geen bescherming tegen dubbel boeken van dezelfde vlucht voor één persoon
  • Boeking 2e ticket pas na mijn mail over de fout?
  • Aantal beschikbare tickets klopt niet (geen fout maar wel misleidend)
Mijn fout:
  • Om wat voor reden dan ook de bevestigingsmail gemist
Ondanks de keurige communicatie vind ik het bepaald niet klantvriendelijk om dit op deze manier op te willen lossen. Als ik het goed begrijp is er geen sprake van annuleringskosten vanuit de luchtvaartmaatschappij (tenzij zij die voor hun rekening nemen maar dat wordt niet specifiek vermeldt), de kosten die ik in rekening krijg zijn dus hun eigen administratiekosten (wat ik onredelijk vind).

Tegelijkertijd kan ik niet bevatten hoe het kan dat ik de 1e bevestigingsmail niet voorbij hem zien/horen komen op mijn telefoon en dat ik dat niet nogmaals gecheckt heb direct voor het maken van de 2e boeking (na het sporten), dus steek ik mijn hand ook in eigen boezem.

Dus, wat vind de Tweaker? Moet ik hier strijden voor gerechtigheid of niet mokken maar dokken? :+

Tijdlijn en correspondentie onderstaand.

• Boeking 1: 03-02-19 / 10:35
  • Bevestiging 1:03-02-19 / 10:36
  • Boeking 2: 03-02-19 / 13:5
  • Tickets 1: 04-02-19 / 08:01
  • Mail reporting issue double booking 04-01-19 / 10:25
  • Tickets 2: 04-02-19 / 12:46
  • Response to mail reporting double booking 04-01-19 / 15:49
  • Telefonisch gesprek
  • Reactie op telefonisch gesprek

Mail reporting issue double booking 04-01-19 / 10:25
Making reservation **** I had some issues with completing the payment, when I eventually completed I got an gateway error (maybe because I took too long).

At that moment I didn't have a confirmation in my e-mail, also I checked my creditcard and saw that nothing was withdrawn.

Later that day I made reservation ****. Now I see I have two confirmations so I have double booked the flight.

Given the circumstance with the technical issue I assume I should be able to cancel the last booking without additional charge, please confirm.

Kind regards, ****

Response to mail reporting double booking 04-01-19 / 15:49
Dear ****,

Thanks for getting in touch with ****.

I have just reviewed your booking with Trip-ID ****.

I can see in our system indeed a double booking and double payment has been made. The gateway error indeed occurred because you were in the payment step for quite a long time.

Normally we have to review the cancellation conditions of your ticket as stated by the airline. In this case we would like to make an exception and we would like to cancel one of the bookings against 45 EUR per ticket. I have just tried to call you to explain what we are able to do in this case, but unfortunately no one answered the phone.

Yes, proceed cancelling my ticket(s)
To confirm your cancellation, I kindly ask you to reply to us as soon as possible. Please contact us via phone at ****, we are then able to process your cancellation.

We are looking forward hearing from you!

Reactie op telefonisch gesprek
Geachte ****,

Zoals besproken zou ik nagaan of de annuleringskosten konden worden verminderd naar 45 EUR in totaal.

Na het telefoongesprek heb ik beide boekingen **** en **** nogmaals bekeken. De eerste boeking **** is afgerond om 10:35, terwijl de boekingsbevestiging direct na het maken van de boeking is verstuurd. Hetzelfde geldt voor de tweede boeking die om 13:51 is afgerond wat geheel volgens de procedure is gegaan.

Inmiddels is het ticket uitgegeven en zullen wij contact op moeten nemen met de luchtvaartmaatschappij om de tweede boeking **** te annuleren.
Helaas kunnen wij de annuleringskosten van **** niet kwijtschelden, waardoor wij 90 EUR annuleringskosten rekenen om de tweede boeking te annuleren. Uit coulance rekenen wij geen annuleringskosten vanuit de luchtvaartmaatschappij.

Wanneer wij de annulering verwerken kan het enkele weken tot maanden duren tot de luchtvaartmaatschappij uw terugbetaling heeft verwerkt.

Graag zie ik uw reactie tegemoet.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
assje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:03:
Hun fout:
[list]
• Fout in boekingssysteem, geen waarschuwing m.b.t. boekingsstatus
Wat voor waarschuwing had je verwacht?
• Boeking 2e ticket pas na mijn mail over de fout?
Het verzoek richting luchtvaartmaatschappij is waarschijnlijk direct na de boeking automatisch gedaan, dat je de tickets pas na je email krijgt zegt weinig.
• Aantal beschikbare tickets klopt niet (geen fout maar wel misleidend)
[/list]
Hoeft niet per se toch?

Wel vind ik het raar dat dit je 90 euro zou moeten kosten.. maar in de luchtvaartsector (en andere sectoren ook) zijn wel meer zaken niet-zo-klantvriendelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 05-02-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:09
De bevestiging is naar het door jou gekozen communicatie adres gestuurd alvorens je een nieuwe boeking deed.
Ik ben bang dat je de kosten dus zult moeten betalen.
Helaas gelden 14 dagen bedenktijd van online aankopen niet bij reizen, anders had je daar nog gebruik van kunnen maken.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:13:
[...]
Wat voor waarschuwing had je verwacht?
Nouja het is wat mij betreft een fout in het ontwerp dat de vertraging geen probleem is voor het voltooien van de betaling maar wel voor het bevestigingsscherm. Dus ofwel moet de betaling afgebroken worden vanwege teveel tijd verstreken ofwel moet het bevestigingsscherm ook gewoon werken.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wat is precies het probleem? Je koopt tickets en krijgt na 1 minuut een bevestiging. Dat de tickets zelf later komen is vrij gebruikelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Zojuist de details boven water gehaald van de bevestigingsmail en nu is me duidelijk waarom het mis is gegaan (dat is ook wat waard).

Het was eigenlijk als volgt:
Boeking 09:35 oid
Ontvangst bevestiging op mail server 09:36
Mijn controle ergens 09:40-09:45
Ontvangst mail in mailbox 10:36 (toen ik was sporten)

Na het sporten heb ik dus niet opnieuw gecontroleerd voor het maken van de nieuwe boeking (in dacht al vastgesteld te hebben dat die boeking niet was voltooid).

Nu vind ik het dus wel ook een flinke misser van mijn kant. Tegelijkertijd, stel dat ik de nieuwe boeking had gemaakt voor ik was gaan sporten dan had ik dezelfde situatie gehad (met als enig verschil dat ik had kunnen aantonen dat de bevestiging niet door mij ontvangen was).
ehoutgast schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:35:
Wat is precies het probleem? Je koopt tickets en krijgt na 1 minuut een bevestiging. Dat de tickets zelf later komen is vrij gebruikelijk..
Probleem is dat de boeking bij de betaling "vastliep" en in mijn beleving dus niet voltooid was.
Cyriel85 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:20:
De bevestiging is naar het door jou gekozen communicatie adres gestuurd alvorens je een nieuwe boeking deed.
Ik ben bang dat je de kosten dus zult moeten betalen.
Ik denk inderdaad dat dat de juiste conclusie is (juridisch). Klantvriendelijk vind ik het echter bepaald niet als je aan een fout als deze nog geld moet verdienen.

[ Voor 57% gewijzigd door assje op 05-02-2019 16:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Met bulletpoints geef je al aan wat de verkoper aan te rekenen valt:
- Het boekingssysteem geeft een foutmelding terwijl de boeking wel wordt afgehandeld.
- Geen bescherming tegen dubbel boeken van dezelfde vlucht voor één persoon..
- Er wordt misleidende informatie getoond over het aantal beschikbare tickets.
Ik denk daarom dat je sterk staat. Twee keer dezelfde vliegreis boeken voor dezelfde reis en onder dezelfde naam is iets dat de verkoper op moet vallen. De verkoper had je moeten vragen of je echt 2x dezelfde reis had willen boeken.

Aangezien het een werkreis is, heb je misschien een werkgever. In dat geval kun je het probleem bij hem neerleggen.

In het vervolg altijd direct bij de airline boeken. Een airline moet je bij een reis naar de VS die minimaal een week vantevoren is geboekt gratis laten annuleren, maar laat dat vaak ook bij andere bestemmingen toe. Voor tussenpersonen geldt deze verplichting niet. Partijen als Gate1 en Tix leven van dit soort administratiekosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:41
Wat mij niet helemaal duidelijk is, annuleringskosten zijn 45 euro voor het eerste ticket?

Zo ja, dan valt het nog mee hoe pijnlijk het is. Volgende keer wat beter opletten, of eerst even bellen ;-).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verbazingwekkend. Zelf de fout maken en je in 26 bochten wringen om toch de schuld bij de ander neer te leggen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik zou dit bij de werkgever neerleggen, want het is een zakelijke reis en jij wordt verantwoordelijk gemaakt voor het boeken ervan. Je werkgever kan dit bijv. ook uitbesteden aan een reisagentschap. Als er dan wat fout gaat is het het probleem van dat agentschap, maar daar betaal je dan ook voor. Ook als je een secretaresse laat boeken met een zakelijke creditcard valt dit ook gewoon onder de noemer waar gehakt wordt vallen spaanders en ga je het niet inhouden van het salaris of zo. Als je de werknemers dit zelf laat regelen moet je ook de kosten dragen als het misgaat.

Verder is het wmb jouw fout. Je hebt de bevestigingsmail gemist. Dat kun je niet afschuiven op de organisatie die het ticket verstrekt. Daar kun je wel een principekwestie van maken maar dan ben je alleen maar heel veel tijd en ergernis verder.

[ Voor 7% gewijzigd door Cocytus op 05-02-2019 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Cocytus schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:17:
Ik zou dit bij de werkgever neerleggen, want het is een zakelijke reis en jij wordt verantwoordelijk gemaakt voor het boeken ervan.
GlowMouse schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:47:
Aangezien het een werkreis is, heb je misschien een werkgever. In dat geval kun je het probleem bij hem neerleggen.
Het is geboekt met zakelijke creditcard dus die kosten zijn sowieso niet voor mij, echter dat het niet mijn eigen geld is verhoogt hoogstens mijn motivatie. Het is sowieso niet de bedoeling er zakelijke resources aan te besteden, dat is het niet waard.
Partijen als Gate1 en Tix leven van dit soort administratiekosten.
Dit is inderdaad de partij waar het om gaat en ook de reden dat ik er wellicht wel een punt van wil maken. Als het gewoon horkerig gedrag is ben ik best bereid wat van mijn eigen tijd te spenderen om een bijdragen te leveren aan het ontmoedigen van dergelijke praktijken (laster campagne op facebook, moeilijk doen met betaling via CC maatschappij oid).
toolkist schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:55:
Verbazingwekkend. Zelf de fout maken en je in 26 bochten wringen om toch de schuld bij de ander neer te leggen. 8)7
Ik begrijp dat het een lang verhaal is maar als je geen zin hebt om het te lezen reageer dan gewoon niet zou ik zeggen :P
Cocytus schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:17:
Verder is het wmb jouw fout. Je hebt de bevestigingsmail gemist. Dat kun je niet afschuiven op de organisatie die het ticket verstrekt.
Akkoord, maar mijn fout wordt wel veroorzaakt door een probleem met hun systeem. Daarnaast is er sprake van meerdere gemiste kansen om te kunnen voorkomen dat ik die fout kan maken.

Stel nou dat ik de 2e boeking direct 5 minuten later gemaakt zou hebben, op dat moment was er dus bij mij nog geen bevestigingsmail, wat dan?

Wat me ook vooral dwars zit is dat het geen werkelijke kosten zijn die ze in rekening brengen maar eigen administratiekosten (ofwel geld verdienen aan deze fout). Vervolgens niet mee gaan in een aanbod deze te delen i.v.m. gedeelde verantwoordelijkheid...

Dat zijn wel dingen die mij motiveren er een principekwestie van te maken en dwars te gaan liggen.

[ Voor 56% gewijzigd door assje op 05-02-2019 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
assje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:22:
[...]

[...]

Dit is inderdaad de partij waar het om gaat en ook de reden dat ik er wellicht wel een punt van wil maken. Als het gewoon horkerig gedrag is ben ik best bereid wat van mijn eigen tijd te spenderen om een bijdragen te leveren aan het ontmoedigen van dergelijke praktijken (laster campagne op facebook, moeilijk doen met betaling via CC maatschappij oid).
Als je denkt dat je in je recht staat (en ik vermoed van wel), stel dan een termijn waarbinnen ze kunnen terugbetalen, en stuur ze daarna een dagvaarding. Dat kost tijd maar dan maak je wel echt een punt. Levert je 90 euro op als je gelijk hebt, gaat je zo'n 500 euro kosten als je ongelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
[...]
Het is geboekt met zakelijke creditcard dus die kosten zijn sowieso niet voor mij, echter dat het niet mijn eigen geld is verhoogt hoogstens mijn motivatie. Het is sowieso niet de bedoeling er zakelijke resources aan te besteden, dat is het niet waard.
[...]
[...]
Ik begrijp dat het een lang verhaal is maar als je geen zin hebt om het te lezen reageer dan gewoon niet zou ik zeggen :P
[...]
Akkoord, maar mijn fout wordt wel veroorzaakt door een probleem met hun systeem. Daarnaast is er sprake van meerdere gemiste kansen om te kunnen voorkomen dat ik die fout kan maken.

Stel nou dat ik de 2e boeking direct 5 minuten later gemaakt zou hebben, op dat moment was er dus bij mij nog geen bevestigingsmail, wat dan?

Wat me ook vooral dwars zit is dat het geen werkelijke kosten zijn die ze in rekening brengen maar eigen administratiekosten (ofwel geld verdienen aan deze fout). Vervolgens niet mee gaan in een aanbod deze te delen i.v.m. gedeelde verantwoordelijkheid...

Dat zijn wel dingen die mij motiveren er een principekwestie van te maken en dwars te gaan liggen.
Afhankelijk van waar je geboekt hebt zullen ze gewoon kosten maken voor de annulering.

Stel je voor dat bij een 2e boeking binnen 5 minuten het wel correct is afgeschermd?

Ik zou het gewoon als eigen foutje zien en hun schikking accepteren, deze schikking kunnen ze ook weer zo intrekken en dan betaal je gewoon het gehele onbekende bedrag.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dat heb ik gedaan. Onderstaande 1 van die 26 bochten:
Wie zegt dat het aan hun syteem ligt? Voor hetzelfde geld was bijvoorbeeld je verbinding even klote en ligt het je WIFI thuis, of aan je provider, of verzin eens wat.
Dan neem je contact op met ze, of het wel of niet goed gegaan is?
Als er ergens iets halverwege het betalingsproces verkeerd gaat is het nooit verstandig om meteen erna maar nog een keer hetzelfde te doen, zeker als je niet weet of het net na of net voor het afronden van het betalingsproces verkeerd ging. En als je uren later het opnieuw probeert maar dan niet eens kijkt of er wellicht toch iets binnen is gekomen, dan is voor mij de enige conclusie 'niet mokken maar dokken'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar SF

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 06-02-2019 20:00 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Hoewel die melding over het aantal nog beschikbare tickets riekt naar misleiding (hotel vergelijkingsites hebben hier nogal een handje van) hoeft dat hier niet perse het geval te zijn!

Tickets zijn beschikbaar in allerlei boekingsklasses. Het kan zo zijn dat er inderdaad op een bepaald moment nog maar 3 tickets in boekingsklasses xx beschikbaar zijn. De maatschappij kan vervolgens beslissen om het aantal beschikbare tickets in die bepaalde klasse weer te verhogen.

Het is ook mogelijk dat er meerdere mensen tegelijk in het boekingsproces zitten waardoor de tickets een bepaalde tijd de status gereserveerd krijgen! Als de uiteindelijke boeking niet wordt doorgezet komen die tickets ook weer vrij in het systeem!
Helaas zijn de ticketsystemen zeer complex en aanbod verschilt van uur tot uur.
Altijd grappig om tijdens de vlucht eens te vragen wat de passagiers naast je betaald hebben! Zeer grote kans dat ze allemaal een ander bedrag noemen.

Overigens duurde het bevestigen van mijn boeking vorige week ook erg lang, terwijl er in de tussentijd in mijn account op de website stond dat er geen recente boekingen bekend waren. Ik kreeg het toch ook een beetje benauwd, maar na anderhalf uur kwam toch de verlossende email en stond het ook juist in het systeem! Het ticket zelf volgde enkele uren later.
Dit was de eerste keer dat ik deze broker gebruikte. Bij de brokers die ik tot nu toe altijd gebruikte (ik boek vrij veel) kreeg ik altijd per ommegaande een boekingsbevestiging in mijn email.

[ Voor 22% gewijzigd door Medione1210 op 06-02-2019 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:42

Jrz

––––––––––––

Ik vind 45 per ticket best schappelijk. Maar let op - dit is waarschijnlijk voor het annuleren van de ticket. Je krijgt wrs geen refund.

Gewoon ff de cc maatschappij bellen en het verhaal doen.

Dit zal wel weer een van die wanaanbieders zijn. Kiwi, gateway1, Supersaver

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het probleem ook niet. Er is letterlijk 1 minuut na je eerste bestelling een bevestiging op de mail server aangekomen. Dat jij het niet op tijd checkt op je mobiel of je mobiel achterloopt op de mail server is niet iets wat de maatschappij kan verhelpen. Vervolgens doe je een paar uur niets, komt terug, en maakt de 2e blunder: je kijkt niet nogmaals naar de 1e email.

De eerste keer kijk je niet goed (pull to refresh?), de tweede keer kijk je helemaal niet terwijl hij gewoon voor je neus stond in de inbox.

Je haalt er allemaal creatieve zaken bij welke mis zijn met hen systeem, maar die zijn niet relevant, de bevestiging is goed gegaan. Vanuit het systeem, niet vanuit jouw.

Dokken dus. En je komt er nog goedkoop vanaf vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Vind het hele gedoe ruiken naar oplichting en poging tot ontvreemden van geld. Ook al ziet het er 'accidenteel' uit. Maar misschien ben ik me wat te bewust van oplichtpraktijken en hoe vele na moeilijkdoenerij de zaak opgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Jrz schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 00:01:
Ik vind 45 per ticket best schappelijk. Maar let op - dit is waarschijnlijk voor het annuleren van de ticket. Je krijgt wrs geen refund.

Gewoon ff de cc maatschappij bellen en het verhaal doen.

Het lijkt er toch sterk op dat de TS zelf een fout heeft gemaakt.
Waarom zou de cc maatschappij dan iets moeten vergoeden?
Crust schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:20:
Vind het hele gedoe ruiken naar oplichting en poging tot ontvreemden van geld. Ook al ziet het er 'accidenteel' uit. Maar misschien ben ik me wat te bewust van oplichtpraktijken en hoe vele na moeilijkdoenerij de zaak opgeven.
Wat zie jij dan als oplichting? Het lijkt mij meer een fout van TS. Zie ook de post van @Fledder2000 .

[ Voor 32% gewijzigd door Medione1210 op 07-02-2019 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crust
Medione...

Het bewust inplanten van een foutmelding zodoende mensen nogmaals pogen en nogmaals een overschrijving doen is niets ongewoon. Als men dan annulatiekosten gaat aan rekenen dan gaan er bij mij bellen rinkelen. Is deze 'error' accidenteel of bewust gegenereerd om mensen voor de maling te houden en de schuld in hun schoenen te schuiven.

Dat zie ik als oplichting. Het bewust in gang zetten van situaties die leiden tot misverstanden met financieel gevolg.

Ander voorbeeld: Fietsenmaker die nachts glas op fietspaden gaat strooien. ;)

Hoe dan ook mail of niet... als er error komt zijn mensen in verwachting dat de transactie niet gelukt is. Heb posts beter gelezen ditmaal en de TS had zijn mail wat beter kunnen in de gaten houden maar de fout blijft aan de kant van het bedrijf liggen imo. Hun systeem moet correct zijn omdat ze een zaak zijn. De klant moet niet EXTRA verantwoordelijkheid nemen omdat hun systemen niet correct werken.

[ Voor 28% gewijzigd door Crust op 07-02-2019 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 08:51
Crust schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:30:
Het bewust inplanten van een foutmelding zodoende mensen nogmaals pogen en nogmaals een overschrijving doen is niets ongewoon.
Wil je een rol aluminiumfolie lenen?

We hebben het hier over twee gigantische bedrijven die miljoenen tickets per jaar verkopen. Als er daadwerkelijk een dergelijk systeem ingebouwd was had je in dit specifieke forum al tientallen topics voorbij zien komen.

En als dat het doel was dan wordt er niet direct op het moment van boeken een bevestiging per mail verstuurt. Dan verstuur je die een paar uurtjes later pas.
assje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:03:
Zondag ging ik voor mijn werk tickets boeken voor twee personen, helaas moest ik voor betaling met creditcard een online wachtwoord ingeven (in plaats van pincode) en kostte het me even moeite die boven water te krijgen. Toen ik die boven water kreeg en de betaling voltooide kreeg ik een error.
Dit betekent overigens dat de fout zit in het systeem van je creditcard-provider. Op het moment dat je namelijk je wachtwoord moet invullen ben je niet verbonden met de orginele website maar met je creditcard-maatschappij.

[ Voor 32% gewijzigd door Jwlb op 07-02-2019 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Vergeet niet de tijdzone te checken, veel mailservers loggen in UTC, wij zitten in UTC+1, voila je (exacte) uur tijdverschil.
Eea moet duidelijk worden als je naar de headers van je mail kijkt.
assje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:39:
Zojuist de details boven water gehaald van de bevestigingsmail en nu is me duidelijk waarom het mis is gegaan (dat is ook wat waard).

Na het sporten heb ik dus niet opnieuw gecontroleerd voor het maken van de nieuwe boeking (in dacht al vastgesteld te hebben dat die boeking niet was voltooid).

Nu vind ik het dus wel ook een flinke misser van mijn kant. Tegelijkertijd, stel dat ik de nieuwe boeking had gemaakt voor ik was gaan sporten dan had ik dezelfde situatie gehad (met als enig verschil dat ik had kunnen aantonen dat de bevestiging niet door mij ontvangen was).

[...]

Probleem is dat de boeking bij de betaling "vastliep" en in mijn beleving dus niet voltooid was.

[...]

Ik denk inderdaad dat dat de juiste conclusie is (juridisch). Klantvriendelijk vind ik het echter bepaald niet als je aan een fout als deze nog geld moet verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

Ze verdienen geen geld aan deze fout. hun klantenservice komt in actie, met mails/chat en telefoongesprekken. Waarschijnlijk zijn ze nu al meer aan je kwijt dan jij terug wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Verwijderd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 00:49:
Ik snap het probleem ook niet. Er is letterlijk 1 minuut na je eerste bestelling een bevestiging op de mail server aangekomen. Dat jij het niet op tijd checkt op je mobiel of je mobiel achterloopt op de mail server is niet iets wat de maatschappij kan verhelpen. Vervolgens doe je een paar uur niets, komt terug, en maakt de 2e blunder: je kijkt niet nogmaals naar de 1e email.

De eerste keer kijk je niet goed (pull to refresh?), de tweede keer kijk je helemaal niet terwijl hij gewoon voor je neus stond in de inbox.
De mail was zo te zien vertraagd op de server van mijn werk (dat is normaal niet het geval). Kunnen zij inderdaad niets aan doen.
Je haalt er allemaal creatieve zaken bij welke mis zijn met hen systeem, maar die zijn niet relevant, de bevestiging is goed gegaan. Vanuit het systeem, niet vanuit jouw.
Waarom zou dat niet relevant zijn? De bevestiging in hun systeem ging wel degelijk verkeerd.
Jwlb schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:11:
[...]
Dit betekent overigens dat de fout zit in het systeem van je creditcard-provider. Op het moment dat je namelijk je wachtwoord moet invullen ben je niet verbonden met de orginele website maar met je creditcard-maatschappij.
Dat is nog wel een interessante gedachte inderdaad.

Gisteren heb ik de laatste 2 (van 6) tickets geboekt (weer via zo'n *** partij), nu nog extra opgelet en na voltooiing van de betaling kreeg ik een scherm met iets als:

Je boeking is in behandeling genomen, doe nu vooral niets en wacht af tot je bevestiging ontvangt. Bij vragen zijn we bereikbaar op ....

Ik blijf er dus wel bij dat het erg slordig is als dat bericht om wat voor reden dan ook tussen wal en schip valt. In slechtste geval zou er een scherm moeten komen met "door een systeemfout hebben we geen idee wat er gebeurt, neem aub contact op met ***".

Dat blijf ik een fout van hun systeem vinden waarvan ik (door eigen stommiteit) slachtoffer ben geworden. Meedenken met een oplossing lijkt me dus niet meer dan normaal, dan is de volgende discussie of €45 per ticket al niet voldoende meegaandheid is, misschien is dat wel zo.

Als er twee kanten fout zijn zou ik als bedrijf altijd de consument het voordeel van de twijfel geven maar goed. Het ging trouwens om tickets van €120 oid dus betaling van het ticket zou ook niet om gigantische bedragen gegaan zijn.
noppus schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:52:
[...]

Ze verdienen geen geld aan deze fout. hun klantenservice komt in actie, met mails/chat en telefoongesprekken. Waarschijnlijk zijn ze nu al meer aan je kwijt dan jij terug wilt hebben.
Tegelijkertijd heb ik helemaal gratis een aantal verbeterpunten voor hun boekingssysteem geconstateerd en aangedragen.
Jrz schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 00:01:
Wat bedoel je daar precies mee? Juist wel een refund, ik betaal nu dus €45 i.p.v. de ticketprijs.
Dat klopt inderdaad. Tegelijkertijd wel aardig om te bedenken dat ik al een veelvoud van dit bedrag heb door gebruik te maken van dergelijke partijen, dat verzacht de pijn toch wel.

Ja met een boeking direct bij KLM zal hier waarschijnlijk anders mee om gegaan worden maar dan betaal ik sowieso dat bedrag al extra.

Ik geef het hele verhaal dus het voordeel van de twijfel. Ik blijf erbij dat het niet heel klantvriendelijk is maar dat het verder wel gewoon een redelijke oplossing is. Mocht de situatie zo geweest zijn dat ik de mail daadwerkelijk nog niet ontvangen had (om wat voor reden dan ook, zelfs als die bij de mailserver van het werk ligt) dan was ik de discussie wel anders in gegaan.

Bij twijfel vind ik dat je als corporatie gewoon je verantwoordelijkheid moet nemen.

[ Voor 50% gewijzigd door assje op 07-02-2019 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jwlb
assje schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:49:
Als er twee kanten fout zijn zou ik als bedrijf altijd de consument het voordeel van de twijfel geven maar goed. Het ging trouwens om tickets van €120 oid dus betaling van het ticket zou ook niet om gigantische bedragen gegaan zijn.
Lastige hierin is dat ze dagelijks honderden mensen aan de lijn krijgen die door een variateit aan redenen vragen om gratis annulering en vaak genoeg verzint men er vanalles bij om maar met een goed verhaal te komen. Ook deze "zogenaamde" reden hebben ze al honderd keer gehoord. (ik bedoel niet te zeggen dat je niet de waarheid vertelt).

Ik werk zelf in de hotellerie waar we ook met boekingen werken waar je korting krijgt als je kiest voor een niet-annuleerbaartarief. Iedereen wil uiteraard de korting omdat men toch denkt sowieso wel op reis/vakantie/businesstrip te gaan. Totdat er iets tussenkomt en dan zijn we opeens een enorm ongastvrij/klantonvriendelijk bedrijf omdat we niet willen mee werken met het terugstorten van het geld. Dan vergeet men dat ze zelf hebben gekozen voor deze reservering en op de knop te drukken van "Boeken". De SOP's zijn dan ook strikt om hier mee om te gaan.

Daardoor wordt je in deze nu geblokkeerd door de SOP van deze medewerker die zegt dat annuleren niet mogelijk is zonder een boete te betalen. Zelfs als je in deze situatie duidelijk kan maken dat het echt een systeemfout is, waarom zou je anders twee keer de stoelen reserveren op dezelfde naam.

[ Voor 7% gewijzigd door Jwlb op 07-02-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Je bent in zee gegaan met een soort van maffia dit is het resultaat. Je zit fout, maar je zit fout binnen een corrupt systeem. Wat ze doen is zeer klantonvriendelijk en ontworpen om OOK geld te verdienen aan fouten. Helaas zitten ze hoogstwaarschijnlijk binnen hun rechten. Op den duur zal er wel een Europese wet komen die het annuleren/veranderen van boekingen voor vluchten binnen de eerste xx uur gratis maakt.

[ Voor 20% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 07-02-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Jwlb schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:11:
[...]

Wil je een rol aluminiumfolie lenen?

We hebben het hier over twee gigantische bedrijven die miljoenen tickets per jaar verkopen. Als er daadwerkelijk een dergelijk systeem ingebouwd was had je in dit specifieke forum al tientallen topics voorbij zien komen.

En als dat het doel was dan wordt er niet direct op het moment van boeken een bevestiging per mail verstuurt. Dan verstuur je die een paar uurtjes later pas.

[...]

Dit betekent overigens dat de fout zit in het systeem van je creditcard-provider. Op het moment dat je namelijk je wachtwoord moet invullen ben je niet verbonden met de originele website maar met je creditcard-maatschappij.
Lenen... gierigaard. Gratis wil ik die wel aannemen. Kan ik mijn sandwiches inpakken op uw kosten. :)

Alsof gigantische bedrijven braafjes zijn.

Ga hier niet verder over uitwijken en blijf bij mijn standpunt. Want uitwijken dat is meer iets voor typische die anders dan ik zijn. (Yeah I farted)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwlb
Crust schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:59:
[...]

Lenen... gierigaard. Gratis wil ik die wel aannemen. Kan ik mijn sandwiches inpakken op uw kosten. :)

Alsof gigantische bedrijven braafjes zijn.

Ga hier niet verder over uitwijken en blijf bij mijn standpunt. Want uitwijken dat is meer iets voor typische die anders dan ik zijn. (Yeah I farted)
Ik beweer ook niet dat gigantische bedrijven braaf zijn. Je leest namelijk genoeg over de misstanden bij corporates en alle spelletjes die ze spelen.

Jij trekt alleen weer de conclusie dat het een gigantisch bedrijf en dus sowieso opzettelijk mensen oplicht. Puur omdat er een enkele keer een fout in het systeem zit. Mijn standpunt is dat als ze opzettelijk fout waren geweest je het dan veel vaker zou lezen.

En dat vind ik dan weer typisch.

[ Voor 10% gewijzigd door Jwlb op 07-02-2019 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
De helaasheid der dingen...

Hoewel de ticketaanbieder een aantal diensten aan had kunnen bieden om dit soort zaken te voorkomen, denk ik niet dat ze daartoe verplicht zijn. Ik vermoed niet dat ze onderscheid kunnen maken tussen iemand die oprecht twee tickets wil, en iemand die dat per ongeluk doet. Verder zullen hun systemen dusdanig geautomatiseerd zijn dat zo'n boeking automatisch wordt afgehandeld met de vliegmaatschappij.

Aan dat laatste zitten natuurlijk veel voordelen - snelheid, en vooral ook prijs. Maar hier tref je ook meteen de nadelen. Boeking verwerkt, geen bedenktijd - niets aan te doen. Je kunt vragen om coulance - en dat heb je gedaan, begrijp ik. Maar verder dan coulance zul je niet komen - anders dan vast te stellen dat je in de toekomst nog wel twee keer nadenkt om deze ticketboer te gebruiken.

Als je inderdaad het onderste uit de kan wilt schrapen, dan kun je het nog via social media proberen. Soms is er een soepeler coulancebeleid voor social media zaken. Maar begrijp ook dat je juridisch waarschijnlijk geen poot hebt om op te staan. Je hebt, immers, twee bestellingen gedaan. En, wanneer je aanhaalt dat hun bevestigingssysteem haperde, dan zullen ze direct aanvoeren dat je zelf ook niet proactief contact hebt gezocht. Je had, immers, ook kunnen bellen op het moment in plaats van een tweede bestelling te doen.

Ik vrees dat je deze zult moeten afschrijven onder de categorie restgeld....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 10:11
Blijf de klantenservice spammen! Als ze 90 euro administratiekosten rekenen, zullen ze voor 90 euro aan werk moeten verrichten!

...sounds good, doesn't work.

[ Voor 11% gewijzigd door SpazzII op 07-02-2019 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:19

Croga

The Unreasonable Man

Dus als jij met een hamer op je vinger mept ga je ook de maker van de hamer vertellen dat hij had moeten zorgen dat jij geen fout kunt maken?

Dat klinkt wel heel erg als in de handleiding van de magnetron vermelden dat je er geen huisdieren in mag stoppen..... We zijn toch zeker niet in een land terecht gekomen waar ieder bedrijf moet voorkomen dat zijn klanten dit soort fouten maken?

Iets met op de blaren zitten joh. Je hebt zelf een aaneenschakeling van domme dingen gedaan en probeert dat nu op een ander af te schuiven. Ik hoop niet dat we in een maatschappij leven waar dat normaal is, of wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1337
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12:26
Bij partijen als gate1 en tix weet je gewoon dat je het in 1 keer goed moet doen. Prijzen zijn over het algemeen goed maar als je iets wilt wijzigen of annuleren mag je betalen. Net zoiets als een goedkope vlucht bij ryanair boeken en dan niet zelf je ticket uitprinten. Mag je ook 50€ op de luchthaven afrekenen ok een papiertje te laten uitprinten.
Aan dit soort dingen verdienen die partijen gewoon geld. Ik zou gewoon betalen, en volgende keer beter opletten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:44

Blokker_1999

Full steam ahead

assje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:39:

Heb de afgelopen jaren spijtig genoeg al aan vele mensen mogen uitleggen dat email geen onmiddelijk communicatiesysteem is zoals een telefoongesprek maar dat het hele email gebeuren gebasseerd is op best effort. Je mag er simpelweg niet op vertrouwen dat als een mail gestuurd wordt deze binnen de minuut aan de andere kant zichtbaar is. Spijtig genoeg leven vele mensen met het idee dat dit wel zo is.
GlowMouse schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:47:
Met bulletpoints geef je al aan wat de verkoper aan te rekenen valt:
- Er wordt misleidende informatie getoond over het aantal beschikbare tickets.
Daar ga ik niet mee akkoord. Vele ticketingsystemen werken met het principe dat vanaf je een bestelproces start, het ticket in de database als gereserveerd wordt weergegeven. Dit om te voorkomen dat wanneer je bestelling is afgerond je alsnog een melding zou krijgen van "helaas, je was te laat". Na een tijd worden deze tickets terug vrijgegeven. Aangezien de teller van beschikbare tickets hier van 3 naar 5 ging is het aannemelijk dat dit hier gebeurd kan zijn. Als ik me niet vergis is overbooking in Europa niet toegestaan. Maar in heel dit verhaal is dit volgens mij ook het minst belangrijke punt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:52
SpazzII schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:35:
Blijf de klantenservice spammen! Als ze 90 euro administratiekosten rekenen, zullen ze voor 90 euro aan werk moeten verrichten!

...sounds good, doesn't work.
Tot je net een stap te ver gaat en je aan het stalken bent en nog veel veder van huis.

Mijn advies? Laat het rusten. Geef je fout toe aan je baas/leiding en klaar. Ga niet zelf van alles doen. Het enigste wat je kan bereiken is dat de tegenpartij een paar honderd euro armer is. Daar liggen de meeste bedrijven niet echt wakker van. Maar kost jou gegaranteerd hoofdpijn en een hoop tijd.

Wil je baas er achter aan gaan prima. Dat is zijn pakkie aan. Maar ga er niet als ongetraint persoon op eigen houtje achter de centjes van je baas aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Jwlb schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:12:
[...]

Ik beweer ook niet dat gigantische bedrijven braaf zijn. Je leest namelijk genoeg over de misstanden bij corporates en alle spelletjes die ze spelen.

Jij trekt alleen weer de conclusie dat het een gigantisch bedrijf en dus sowieso opzettelijk mensen oplicht. Puur omdat er een enkele keer een fout in het systeem zit. Mijn standpunt is dat als ze opzettelijk fout waren geweest je het dan veel vaker zou lezen.

En dat vind ik dan weer typisch.
Denk je dat ze het vaak gaan doen? Zou opvallen. Daarbovenop post niet iedereen zijn voorval op een forum en al zeker niet hetzelfde forum. Dat verkleint de registratie van die verschijnsel enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
loki504 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:22:
[...]

Tot je net een stap te ver gaat en je aan het stalken bent en nog veel veder van huis.

Mijn advies? Laat het rusten. Geef je fout toe aan je baas/leiding en klaar. Ga niet zelf van alles doen. Het enigste wat je kan bereiken is dat de tegenpartij een paar honderd euro armer is. Daar liggen de meeste bedrijven niet echt wakker van. Maar kost jou gegaranteerd hoofdpijn en een hoop tijd.

Wil je baas er achter aan gaan prima. Dat is zijn pakkie aan. Maar ga er niet als ongetraint persoon op eigen houtje achter de centjes van je baas aan.
Nee zou net hetzelfde doen. Bellen en blijven aan de lijn hangen tot ze hun verantwoordelijkheid nemen. O+ O-)

Hoezo zou het koppijn opleveren? Denk dat je hier vooral wishful denkt. Je kan het altijd een tandje bijsteken. Ben van niets verbhaast!

[ Voor 8% gewijzigd door Crust op 08-02-2019 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Crust schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:52:
[...]

Nee zou net hetzelfde doen. Bellen en blijven aan de lijn hangen tot ze hun verantwoordelijkheid nemen. O+ O-)

Hoezo zou het koppijn opleveren? Denk dat je hier vooral wishful denkt. Je kan het altijd een tandje bijsteken. Ben van niets verbhaast!
En waneer ga jij in dit geval je verantwordelijkheid nemen? Omdat TS ook even had kunnen bellen na het sporten. Goh is mijn boeking binnengekomen.

En het enige wat bij zulke bedrijven werkt is juridische stappen ondernemen. En geloof mij dat gaat je hoofdpijn opleveren. Met stalken alleen ga je niet ver komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
loki504 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:08:
[...]

En waneer ga jij in dit geval je verantwordelijkheid nemen? Omdat TS ook even had kunnen bellen na het sporten. Goh is mijn boeking binnengekomen.

En het enige wat bij zulke bedrijven werkt is juridische stappen ondernemen. En geloof mij dat gaat je hoofdpijn opleveren. Met stalken alleen ga je niet ver komen.
Ieder zijn mening. Jouw mening kijkt naar wat jij op de horizon ziet. Ik heb een andere horizon(kijk, visie wat je het maar wil noemen) en zie en heb andere gedachten(doelen, idealen, principes, wat je het maar wil noemen). En deze leveren alles bh. hoofdpijn op voor mij. (voor mijn lichaam daarentegen is een ander verhaal, das geen leugen dat mijn geest en lichaam 2 verschillende entiteiten zijn) Eerder voor de bedrijven. Dat heb ik al ondervonden adhv stalking door corporaties. ;)

Dus over stalking gesproken. Denk dat bedrijven dat op grotere schaal doen dan individuen. Als we maar brave belastingbetalende schaapjes blijven(die af en toe nog wat extra laten oplichten) is alles goed en eenvoudig. :X

Maar laat u mijn gedachten vooral niet voor uw rechter spelen en kies zelf. Ik wens u alles behalve de levensstijl die ik onderga toe. 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Crust op 08-02-2019 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Crust schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:22:
[...]

Ieder zijn mening. Jouw mening kijkt naar wat jij op de horizon ziet. Ik heb andere horizon en zie en heb andere gedachten. En ze leveren alles bh. hoofdpijn op voor mij. Eerder voor de bedrijven. Dat heb ik al ondervonden adhv stalking door corporaties. ;)

Dus over stalking gesproken. Denk dat bedrijven dat op grotere schaal doen dan individuen. Als we maar brave belastingbetalende schaapjes blijven(die af en toe nog wat extra laten oplichten) is alles goed en eenvoudig. :X
Of wij moeten als consumenten eens ons eigen verantwordelijkheid nemen. En niet direct de vinger naar een ander wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
loki504 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:24:
[...]

Of wij moeten als consumenten eens ons eigen verantwordelijkheid nemen. En niet direct de vinger naar een ander wijzen.
Nemen wij consumenten al niet al het werk in handen? Waarom zou 1 godverdomme vinger dan teveel zijn? Al blij dat ik mijn ganse handen vrijmaak om meer tijd te hebben voor met die nog niet zo bloederige vinger te zwaaien.

De hele toelating van maatschappij en burgerschap is er omdat wij burgers het toelaten dat bedrijven op humanitaire manier te werk gaan. Als dat vervalt dan moeten wij ook onze rechten gegeven aan hen herzien. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
En ben nu weg want nu ga ik uiteraard meer wind krijgen dan luisterend oor en met spot en spel bezig ik mij elke dag minder. Succes met het kritisch bekijken van 'errors' en het niet in de schoenen laten schuiven van verantwoordelijkheid die ontleend wordt aan de bedrijven die winsten maken op uw kap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
*knip* Dit is geen algemeen ervaringentopic. Heb je zelf problemen met een luchtvaartmaatschappij of wil je meer informatie kan je die vraag beter in Reizen met het Vliegtuig - Deel 1 stellen.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2019 21:26 ]

Pagina: 1