Hulp gevraagd bij profielwerstuk over internetpiraterij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleon_Hero
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 13:38
Zou iemand mij kunnen helpen met mijn profielwerkstuk over piraterij?
Namelijk in mijn eerste deelvraag leg ik uit wat internetpiraterij is en wat de gevolgen (zouden kunnen) zijn van het illegaal verkrijgen van beschermd materiaal. Op een gegeven moment kwam ik het begrip cardsharing tegen. Dit houd in dat je een legitiem tv-abonnement zonder toestemming online met anderen deelt. Ik wou hier nog wat meer uitleg over hebben, maar behalve een paar nieuwsartikelen, forumposts uit 2004 en aanbieders van cardsharing kon ik niks bruikbaars vinden. Heeft iemand toevallig een goede bron over cardsharing? Overigens als iemand al eens een profielstuk over internetpiraterij heeft gedaan of hier veel van af weet dan hoor ik het graag, want ik loop sowieso al redelijk vast.
Alvast bedankt.
PS: Ik weet niet precies waar ik dit moest plaatsen, maar als er een andere/betere topic waar ik dit kan plaatsen zeg het maar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Wikipedia: Card sharing

Al gecheckt? Daar staan onderaan de bronnen die de basis vormen van het wiki artikel. Misschien kan je van daaruit nog meer info ontdekken?

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 22:16
Dat is toch helemaal niet relevant meer? Tegenwoordig deel je gewoon het paswoord van je ziggo app. Ik zou het niet eens beschrijven.

[ Voor 14% gewijzigd door MrAngry op 05-02-2019 15:08 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je vraag precies? Wil je globaal weten wat het idee achter cardsharing is, of wil je de detailtechniek hierachter weten?

Ik kan me ook niet voorstellen dat hier niets over te vinden is, er is zelfs een complete wikipedia pagina over:

Card sharing

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleon_Hero
Bedankt allemaal voor de reacties en hulp. Ik heb de wikipedia pagina al een keer bekeken, maar er staat boven aan de pagina dat het meer bronnen/citaties nodig heeft voor verificatie. Als ik bij de bronnen kijk dan vind ik artikels/onderzoeken uit 2008 t/m 2011 en ik weet dus niet helemaal zeker of dat überhaupt nog relevant is. Ik dacht namelijk ook eerst dat het niet meer relevant was (om te reageren op het antwoord van MrAngry), maar er worden nog steeds mensen opgepakt voor carsharing (bijvoorbeeld 4 maanden geleden:https://www.nu.nl/tech/5599310/politie-houdt-twee-mannen-illegaal-delen-tv-abonnement.html).
Question Mark schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:07:
Wat is je vraag precies? Wil je globaal weten wat het idee achter cardsharing is, of wil je de detailtechniek hierachter weten?

Ik kan me ook niet voorstellen dat hier niets over te vinden is, er is zelfs een complete wikipedia pagina over:

Card sharing
Ik zou graag globaal willen weten wat het idee achter cardsharing is, maar ik ben bang dat als ik de links onderaan de wikipedia pagina gebruik dat ik informatie in mijn profielwerstuk zet dat allang achterhaald is. Mijn vraag is dus nu eigenlijk of het nog relevant is en of de techniek erg veranderd is in de laatste jaren (anders zou ik de links onderaan de wikipedia pagina kunnen gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als je iets globaal wilt weten, dan is de detailltechniek die gebruikt wordt toch totaal niet relevant?

De tooling en methodiek zal op detail afwijken, maar het concept cardsharing verandert daar niets door.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleon_Hero
Mijn plan was eigenlijk om het te beschrijven dus niet volledig in te gaan op de techniek. Vervolgens te bekijken wat de gevolgen kunnen zijn als je ervoor opgepakt word en hoe groot de business is rondom cardsharing (dus zijn er nog steeds duizenden mensen in Nederland die hiervan gebruik maken). Ik doe namelijk mijn onderwerp internetpiraterij in het kader economie. Dus ik dacht misschien zijn er onderzoeken geweest naar hoe groot het gebeuren rondom cardsharing is, hoe veel goedkoper het echt is en wat de gevolgen zijn. Maar ik denk dat als ik alle reacties lees dat ik dit het beste klein kan benoemen bij de methoden die worden gebruikt om beschermd materiaal via het internet te verkrijgen en vervolgens te verwijzen naar de meest recente link uit die wikipedia pagina.
Pagina: 1