Bouw een desktop voor een vriend van me, graag advies op mijn huidige build!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zo high end mogelijk gamen. Verder standaard school werk dat een gaming desktop zeker aan moet kunnen (mogelijk wat videobewerken i.v.m. gaming maar niets in de build hoeft daar op te focussen).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief monitor is het budget €1000 tot €1100
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord/muis/muismat etc. gaat mee. Enige wat nodig is is een desktop met monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie build vanonder van verwachtte situatie
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor nvidia videokaart
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste zo veel mogelijk games kunnen spelen op 1080p met tenminste 120 Hz.
Ga je overklokken?
Nee, kan wel als iemand een goede suggestie heeft (heb ervaring ermee) maar liever niet omdat ik uiteindelijk de desktop niet zelf in gebruik neem.
Wat verwacht je van ons?
Zo veel mogelijk bang-for-buck voor het bestaande budget, upgrades moeten significant zijn. Verder ook een controle op de bestaande build, is er iets raar of zie je een verbetering? Ik hoor het graag. Ik ben nog niet 100% zeker over het interne geheugen, het moederbord en vooral de monitor.
Huidige build
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zo high end mogelijk gamen. Verder standaard school werk dat een gaming desktop zeker aan moet kunnen (mogelijk wat videobewerken i.v.m. gaming maar niets in de build hoeft daar op te focussen).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief monitor is het budget €1000 tot €1100
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord/muis/muismat etc. gaat mee. Enige wat nodig is is een desktop met monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie build vanonder van verwachtte situatie
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor nvidia videokaart
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste zo veel mogelijk games kunnen spelen op 1080p met tenminste 120 Hz.
Ga je overklokken?
Nee, kan wel als iemand een goede suggestie heeft (heb ervaring ermee) maar liever niet omdat ik uiteindelijk de desktop niet zelf in gebruik neem.
Wat verwacht je van ons?
Zo veel mogelijk bang-for-buck voor het bestaande budget, upgrades moeten significant zijn. Verder ook een controle op de bestaande build, is er iets raar of zie je een verbetering? Ik hoor het graag. Ik ben nog niet 100% zeker over het interne geheugen, het moederbord en vooral de monitor.
Huidige build
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 163,- | € 163,- |
| 1 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | € 88,- | € 88,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 249,99 | € 249,99 |
| 1 | NZXT H500 Zwart/Blauw | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Acer KG251Q Zwart | € 188,- | € 188,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 130,50 | € 130,50 |
| 1 | Corsair CX450M | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 68,50 | € 68,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.005,84 | |